Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 7. sep 2016 21:51

Skuffende med det manglende UHD drev. Det er en mærkelig beslutning, men tak for den tekniske forklaring :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 8. sep 2016 07:34

PS pro virker som et selvmål. Jeg har godt nok set mange PS fans, der begejstret har skrevet om hvor vild PS Neo ville blive, og nu er Pro'en her så, og den er ærligt talt lidt ... Hvad er det modsatte af overvældet?

MS har allerede været ude, og sige at med Scorpio vil der blive en tydeligt forskel: http://www.polygon.com/2016/9/7/1284159 ... e-powerful

Jeg synes stadigvæk det er noget lort, at vores konsol generation reelt set skæres ned til 4 år.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 8. sep 2016 07:38

Enig med Nico. Det huer mig ikke at der skal reinvesteres med så korte mellemrum.

Er det bekræftet at Neo er Pro?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf citysleeps » 8. sep 2016 10:25

Hvis Neo ikke er Pro, så vil det betyde at i 2017 vil Sony have hele 4 versioner af en PlayStation på markedet - PS4, PS4 Slim, PS4 Pro og PS4 Neo. Det er meningsløst. Jeg vil godt nok føle mig snydt ved at købe en PS4 Pro nu, hvis Sony udgiver en "nextgen" version året efter. Situationen er den samme for Xbox One S, men den har i det mindste pakket begge de nye PS4 versioner i én konsol.

Sonys bedste træk ville være at droppe planerne om en PS4 Pro og fokusere på "Neo", selvom det vil betyde at Sony ikke vil have en Xbox One S pendant i mellem tiden. Men med deres salg af PS4'er er det vel heller ikke nødvendigt..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 11:11

citysleeps skrev:Hvis Neo ikke er Pro, så vil det betyde at i 2017 vil Sony have hele 4 versioner af en PlayStation på markedet - PS4, PS4 Slim, PS4 Pro og PS4 Neo. Det er meningsløst. Jeg vil godt nok føle mig snydt ved at købe en PS4 Pro nu, hvis Sony udgiver en "nextgen" version året efter. Situationen er den samme for Xbox One S, men den har i det mindste pakket begge de nye PS4 versioner i én konsol.

Sonys bedste træk ville være at droppe planerne om en PS4 Pro og fokusere på "Neo", selvom det vil betyde at Sony ikke vil have en Xbox One S pendant i mellem tiden. Men med deres salg af PS4'er er det vel heller ikke nødvendigt..


PS4 slim erstatter den nuværende PS4.

"droppe planerne om en PS4 Pro" det er lidt svært da den blev annonceret igår og er i handlen om ganske kort tid :)

Spørgsmplet er om Pro er Neo eller om vi kan forvente at NEO bliver annonceret ved E3 2017 for at kæmpe i mod Scorpio.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 11:12

Erroneus skrev:Godt nok et sært valg, bliver interessant at høre Sony's beslutning for dette :) Måske er det for at holde prisen nede, som jo også er rigtig god, men stadigvæk. Nå jeg ejer ikke en eneste 4K Blu-ray skive, så ingen katastrofe for mig, der er nok nogle som holder tilbage nu.


Holde prisen nede, som allerede er højere end Xbox One S :shock:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 8. sep 2016 11:39

PS4 Pro er Neo. En opgradering til dem der vil have 1080p/60 i alle fremtidige spil. Den skal ikke sammenlignes med Scorpio, da PS4 Pro stadig er en del af denne generation, ligesom Xbox One S.

Tvivler stærkt på at PS5 udkommer næste år. Sony ved godt at 4K skærme ikke er standard endnu - det har de tal på, derfor venter de højst sandsynligt til 2019 med at udgive en PS5. Smart for både MS og Sony - som begge bryder med den normale udgivelses-cyklus.

Det lyder til at både MS og Sony har droppet konsol generationer - det er dejligt for os forbrugere, som ikke er klar til at skifte skærm eller andet hardware - eller som bare synes at 4K/60fps stadig er en for lille opgradering og venter på 8K/120fps.

For mig kan PS4 Pro holde liv i mit nuværende hardware LÆNGE endnu, for det eneste jeg kræver er 1080p/60fps og det vil jeg fint kunne leve med i nogle år endnu.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 11:57

Yup, PS4 Pro er Neo .. Så er det bare endnu mere skuffende at UHD drevet mangler, men rart at se at Wifi delen er opgraderet til det bedre.

Endnu mere skuffende bliver det at de spil vi ser gameplay fra fremover vil være fra en Pro hvor performance er bedre end den nuværende PS4.

Jeg er ikke sikker på jeg synes det er særlig fedt ...

Specs :

Main processor: Single-chip custom processor
CPU: x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU: 4.20 TFLOPS, AMD Radeon ™ based graphics engine
Memory: GDDR5 8GB
Hard Disk: 1TB × 1
External dimensions: About 295mm × 55mm × 327mm (width × height × depth)
Weight: about 3.3kg
Optical drive (read-only)
BD 6-speed CAV
DVD 8 speed CAV
Input and output:
Super-Speed USB (USB 3.1 Gen1) port × 3
AUX port × 1
Communication:
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 a / b / g / n / ac
Bluetooth® 4.0 (LE)
Power supply:
AC 100V, 50 / 60Hz
Power consumption: up to 310W
Operating environment temperature: 5 ℃ – 35 ℃
AV output:
HDMI® output terminal (4K / HDR output)
Optical digital output terminal
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf citysleeps » 8. sep 2016 12:23

Slimjay DK skrev:
PS4 slim erstatter den nuværende PS4.



Ændrer ikke på at en god del af de 40 millioner PS4 brugere fortsat vil beholde deres nuværende PS4 igennem 2017

Slimjay DK skrev:
"droppe planerne om en PS4 Pro" det er lidt svært da den blev annonceret igår og er i handlen om ganske kort tid



Det er jeg nu klar over. Også derfor jeg ikke skriver "Sony bedste træk vil være at droppe PS4 Pro.." Men hvis ikke Pro er Neo, så synes jeg det er et kæmpe selvmål af Sony, med mindre de annoncerer en Neo samtidig.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 8. sep 2016 12:30

Uanset hvad, så kommer PS pro til at sælge helt vildt. det er mit indtryk, at kun et absolut fåtal ved noget om fps og opløsning, langt de fleste køber bare en Playstation fordi, de kender navnet. Min omtalte fx alle mine konsoller, nogensinde, som Playstation. Det er den slags mennesker, der skal ud og købe julegaver til ungerne, og bare anser konsoller som legetøj til børn. de vil skide på specs, de tager bare det mærke de kender, og her fører Playstation helt sikkert.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 8. sep 2016 12:36

citysleeps skrev:Men hvis ikke Pro er Neo, så synes jeg det er et kæmpe selvmål af Sony, med mindre de annoncerer en Neo samtidig.

Pro er Neo.

IkkNico skrev:Uanset hvad, så kommer PS pro til at sælge helt vildt. det er mit indtryk, at kun et absolut fåtal ved noget om fps og opløsning, langt de fleste køber bare en Playstation fordi, de kender navnet. Min omtalte fx alle mine konsoller, nogensinde, som Playstation. Det er den slags mennesker, der skal ud og købe julegaver til ungerne, og bare anser konsoller som legetøj til børn. de vil skide på specs, de tager bare det mærke de kender, og her fører Playstation helt sikkert.

Pro kommer uden tvivl til at sælge som varmt brød. Kan godt ske mange ikke ved noget om specs-tal, men det gør de fleste sælgere, eller så hører de det fra de andre sælgere. Stærkt brand og sælgere som pusher op til julesalget kan kun give et godt salg.

Er stadig lidt i tvivl om hvilken funktion Xbox får i fremtiden, da stort set alle eksklusiver udkommer på PC - og argumentet herindefra, fra selv de mest hardcore MS fans, er at man skal købe en gamer PC hvis man vil have nextgen. Det tyder ikke specielt godt.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 13:14

citysleeps skrev:
Ændrer ikke på at en god del af de 40 millioner PS4 brugere fortsat vil beholde deres nuværende PS4 igennem 2017


PS4 Slim har jo samme specs som en PS4 ? så jeg forstår ikke hvor du vil hen med den kommentar ? Det skal jo ikke ændre noget, det bliver bare standard konsollen fremover.

Det her er jo ikke mere anderledes end hvad vi har set tidligere. f.eks. xbox 360 hvor vi har set Xbox 360, Xbox 360 Elite, Xbox 360 S, Xbox 360 E alle maskiner med nyt design men med samme specs.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 8. sep 2016 14:53

-S- skrev:Er stadig lidt i tvivl om hvilken funktion Xbox får i fremtiden, da stort set alle eksklusiver udkommer på PC - og argumentet herindefra, fra selv de mest hardcore MS fans, er at man skal købe en gamer PC hvis man vil have nextgen. Det tyder ikke specielt godt.

XBO ender som en service på PC, Tablet, Smartphone, Set top box og hvad de nu ellers finder på. Præcis det samme kommer til at ske for Playstation. PS Now er allerede ude på konsol, tv, set top box og nu også PC. PS4 spil er lige om hjørnet på servicen, og når det sker, hvilken funktion får PS4 så? ;)

https://youtu.be/hCJ5x_kMH24?t=22s

Hardware er stadig ikke der hvor hverken Sony eller MS tjener penge. Hvis det var, ville prisen på maskinerne jo ikke falde efterhånden som en generation skrider frem. den ville ligge fast, eller måske endda stige, som det netop sker for de services begge selskaber tilbyder. Senest med PSN. Der er der pemnge at hente, uanset om du spiller på konsol, PC, tablet eller set top box.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 8. sep 2016 19:20

PS4 Pro blev ikke det mange hardcore PS fans havde håbet på, der var dog også mange urealistiske forventninger pga. 6Teraflop Scorpio, men til gengæld er det blevet til en konsol almindelige mennesker kan betale sig fra og det er lidt overraskende. PS4 Pro udkommer om 2 måneder og prisforskellen kun er 100$ fra PS4 Slim og Xbox One S.

Set i det store perspektiv, end bare man vil have mere poooooooooooower, så tror jeg den kommer til at sælge rigtig godt, netop fordi den holder sig en fornuftig pris.

Det er klart at Scorpio vil være mere kraftig, i rå power omkring 40%, men det store spørgsmål er hvor meget kommer den til at koste og er det Xbox One 1½ eller Xbox One 2. PS4 Pro er tydeligvis en PS4 premium, det blev gjort klart af Sony i går, men hvad med Scorpio? Vil Microsoft kræve at alle kommende spil skal være kompatible med både One og Scorpio, til trods for at Scorpio er 4 gange så kraftig. Måske i starten, men hvornår trækker man stikket eller venter man helt på en "rigtig" Xbox One 2.

Og hvis Microsoft smider Scorpio ud i slutningen af 2017, hvornår skal 2'eren så 2020, 2021? Hvor lang tid kan de vente? Og det bringer så over til et andet godt spørgsmål, hvornår begynder Sony at snakke om PS5? Hvis man forventer den her generation er på 6 år, vi er 3 år inde, dvs. i slutningen af næste år er det ikke utænkeligt, at de vil nævne PS5 er på vej og man vil snakke mere om den i 2018, for at fjerne lidt fokus fra Scorpio.

I øvrigt en sjov detalje, det endte med at være PS4 som havde "secret sauce" http://arstechnica.com/gaming/2016/09/w ... he-corner/ :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 20:37

IkkNico skrev:
-S- skrev:Er stadig lidt i tvivl om hvilken funktion Xbox får i fremtiden, da stort set alle eksklusiver udkommer på PC - og argumentet herindefra, fra selv de mest hardcore MS fans, er at man skal købe en gamer PC hvis man vil have nextgen. Det tyder ikke specielt godt.

XBO ender som en service på PC, Tablet, Smartphone, Set top box og hvad de nu ellers finder på. Præcis det samme kommer til at ske for Playstation. PS Now er allerede ude på konsol, tv, set top box og nu også PC. PS4 spil er lige om hjørnet på servicen, og når det sker, hvilken funktion får PS4 så? ;)

https://youtu.be/hCJ5x_kMH24?t=22s

Hardware er stadig ikke der hvor hverken Sony eller MS tjener penge. Hvis det var, ville prisen på maskinerne jo ikke falde efterhånden som en generation skrider frem. den ville ligge fast, eller måske endda stige, som det netop sker for de services begge selskaber tilbyder. Senest med PSN. Der er der pemnge at hente, uanset om du spiller på konsol, PC, tablet eller set top box.


PS Now er jo en streaming service, der er pænt meget forskel på om et spil streames ellers afvikles lokalt. Hvor Xbox's exclusive spil ikke streames men ganske enkelt bare kommer på PC.

Priser ligger aldrig fast på hardware, de finder måder at spare på ved at kombinere flere chips til en osv. og på den måde gøre konsollerne billigere. Bevares, konsollerne sælges da nok med underskud, men det bliver hentet hjem på spil, abonnement samt accessories.

Skal man iøvrigt havde Xbox Live gold for at spille MP på PC ? eller kan PC spillere bare nyde de exclusive titler som Gears 4 / Forza osv. uden gold abonnement ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron