Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Benja190782 » 7. apr 2017 18:23

Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, men sådan her ser jeg på det:

1. Der VIL komme nogle spil, som KUN kan fåes til XBS.
2. Spil som f.eks. FIFA 17 og Battlefield 1 vil som idag, se rigtig godt ud på XB1, men samtidigt se overlegent suverænt ud på XBS. (Lidt ligesom nogle folk har en monster PC, imens andre har en medium PC)
3. Jeg spiller selv mest multiplatformspil, som GTA, FIFA, Project CARS, Assetto Corsa, DiRT Rally osv. så jeg vil højest sandsynlig ikke skulle bekymre mig, om alle disse VIGTIGE spil, som i alle håber på Microsoft løfter sløret for til E3.

Er det nogenlunde rigtigt forstået?

@IkkNico: det jeg prøver at sige er, at jeg bare gerne vil have en sygt kraftig konsol, fordi jeg ikke orker at bygge mere PC og holde styr på specs, anti-virus programmer osv.

Jeg vil også bare ha' lidt guf, at glæde mig over istedet for, at (tør jeg sige det) ærgrer mig over, at "Grass & Foliage" er bedre på en PS4 end XB1 i GTA V.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 7. apr 2017 20:32

1. Ja VR spil, men "almindelige" spil skal udkomme til begge konsoller.
2. Ja de kan skrue op for opløsningen og detalje graden. Det bliver ikke som et hop i konsol generationer, fordi den synlige forskel bliver mindre og mindre, men det bliver uden tvivl pænere og kommer til at stå mere "skarpt", med færre flimrende bi-effekter.
3. Tja. Hvis man ikke har haft det, er det jo svært at vide man savner det :) Men for konsollens skyld og Xbox's fremtid, vil det være godt hvis de kan annoncere bare et par fornuftige eksklusive titler.

Personligt har jeg været tilhænger af PS4 Pro og syntes også at Scorpio ser lovende ud. Jeg var super træt af at både XB1 og PS4 landede med alt for ringe hardware. Jeg håber at Microsoft og Sony har nosserne til at XB2 og PS5 lander med ordenligt hardware, og så må de sq gerne koste 5-600$ for mig. Ja det er mange penge, men med ordenlige specs fra starten kan en generation sagtens holde 6 år og så er det lige pludselig ikke et urimeligt beløb :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 9. apr 2017 14:39

Ny video fra Digital Foundry om Scorpio / Forza:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 9. apr 2017 17:56

Benja190782 skrev:@IkkNico: det jeg prøver at sige er, at jeg bare gerne vil have en sygt kraftig konsol, fordi jeg ikke orker at bygge mere PC og holde styr på specs, anti-virus programmer osv.

Det forstår jeg så udemærket, og du skal selvfølgelig gå efter, hvad der passer dig bedst :)
Problemet med konsoller er, at de aldrig er 'sygt kraftige' ret længe af gangen. De vil aldrig levere lige så godt som en PC, og giv det det 6-12mdr efter Scorpio er udgivet, og så vil den samme grafik være standard på mid-range PC'ere. Der er selvfølgelig snak om modulære konsoller, men så er vi jo tilbage til det du prøvede at undgå ;)

Online er min favorit, så betyder grafik og lyd knap så meget, og derfor er konsoller perfekte for mig. Lukket øko-system med meget lant mellem hackere, aimbottere mm. Min eneste frygt er at de nye halv-vejs generationer vil betyde en fordel til de kraftigere konsoller. Jeg kan nemlig godt se en meget nør fremtid, hvor Scorpio og Pro vil levere stabile 60fps online, mens os på basis modellerne må nøjes med 30fps. Så er der dømt helt klar fordel til de kraftige konsoller, da de stadig er en del af 8. gen øko systemet
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 10. apr 2017 01:01

@IkkNico: lige hvad Scorpio angår, så vil den aldrig levere højere fps end en eventuel grænse indbygget i spillet. Og lige hvad fps spil angår, så kunne jeg forestille mig, at de var capped. Det eneste du så vil få med Scorpio er pænere grafik, hurtigere load og undgå eventuelle frame drops.
Når det så er sagt, så eksisterer det issue allerede, hvor X1s er lidt hurtigere og får højere fps end X1 i nogle spil. Og hvis du spiller Overwatch på seriøst plan, så er dit problem nok mere dem der bruger mus/keyboard end lidt forskel i fps ;-)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 11. apr 2017 11:07

VIC skrev:Det eneste du så vil få med Scorpio er pænere grafik, hurtigere load og undgå eventuelle frame drops.



Det er jo ligesom også det, det handler om, selvfølgelig kombineret med nogle solid spil :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 11. apr 2017 12:31

Slimjay DK skrev:
VIC skrev:Det eneste du så vil få med Scorpio er pænere grafik, hurtigere load og undgå eventuelle frame drops.



Det er jo ligesom også det, det handler om, selvfølgelig kombineret med nogle solid spil :wink:


Ja, det siger man jo ikke nej til. Men IkkNico frygter, at man med Scorpio vil få bedre framerate og derved en betydelig fordel i online spil og der er det jeg siger, at mange spil er begrænset til 30 eller 60 fps, så de vil aldrig kommer over denne grænse, selv med bedre hardware. Frameraten vil måske være mere stabil, så man ikke vil opleve midlertidige drops, eks. ved eksplosioner, men det vil også være det.
Ellers er det, som jeg siger, 'kun' højere opløsning og hurtigere loading tider man ville få ifm. online spil og det giver jo ikke den store fordel.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Benja190782 » 22. apr 2017 19:59

Jeg syntes ikke rigtig, at jeg kan finde noget svar på, hvad den nye Xbox Scorpio, vil gøre for de spil vi spiller idag.
Lade os tage GTA V som eksempel:

-vil vi se tydelig bedre grafik, som havde man købt nyt grafikkort til sin PC eller lignende?
-vil vi opleve bedre framerate, når der sker mange ting på skærmen, fordi Scorpio er hurtigere?
-kan spillet nu kører i 60fps istedet for 30fps?

EDIT: Hvad så når vi får RDR2?
Vil der være forskel på om man spiller XB1 eller XBS, mht. framerate?
Spiller vi på samme servere til den tid?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 23. apr 2017 07:53

@Benja
1. Du vil kun se bedre grafik, hvis udvikleren udgiver en patch med 4k textures
2. Du vil se mere stabile framerates, da hardwaren bedre kan følge med, når der sker meget.
3. Hvis spillet er låst på 30/60 fps, så vil den ikke komme over det.
4. Det er som udgangspunkt det samme spil man spiller, bare med forskellige grafikindstillinger. Det er ikke en helt ny generation.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf J-v-C » 23. apr 2017 09:23

@Benja
Egentlig skal du bare ind og læse her. http://www.eurogamer.net/articles/digit ... -be-better

1. Smoother performance and no screen-tearing
2. Maximum possible resolution on dynamic titles
3. Improved texture filtering
4. Scorpio GameDVR support
5. Faster loading

Dette gælder Xbox One og Xbox 360
J-v-C
Niveau 0
 
Indlæg: 27

+1

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron