Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 8. sep 2016 20:40

Strømforbruget bliver faktisk lidt vildt på PS4 Pro, max 310 watt.
Kan se at min Xbox One S er oppe på max 60 watt.
Bliver spændende at se hvad Scorpio lander på.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 20:49

Erroneus skrev:PS4 Pro blev ikke det mange hardcore PS fans havde håbet på, der var dog også mange urealistiske forventninger pga. 6Teraflop Scorpio, men til gengæld er det blevet til en konsol almindelige mennesker kan betale sig fra og det er lidt overraskende. PS4 Pro udkommer om 2 måneder og prisforskellen kun er 100$ fra PS4 Slim og Xbox One S.

Set i det store perspektiv, end bare man vil have mere poooooooooooower, så tror jeg den kommer til at sælge rigtig godt, netop fordi den holder sig en fornuftig pris.

Det er klart at Scorpio vil være mere kraftig, i rå power omkring 40%, men det store spørgsmål er hvor meget kommer den til at koste og er det Xbox One 1½ eller Xbox One 2. PS4 Pro er tydeligvis en PS4 premium, det blev gjort klart af Sony i går, men hvad med Scorpio? Vil Microsoft kræve at alle kommende spil skal være kompatible med både One og Scorpio, til trods for at Scorpio er 4 gange så kraftig. Måske i starten, men hvornår trækker man stikket eller venter man helt på en "rigtig" Xbox One 2.

Og hvis Microsoft smider Scorpio ud i slutningen af 2017, hvornår skal 2'eren så 2020, 2021? Hvor lang tid kan de vente? Og det bringer så over til et andet godt spørgsmål, hvornår begynder Sony at snakke om PS5? Hvis man forventer den her generation er på 6 år, vi er 3 år inde, dvs. i slutningen af næste år er det ikke utænkeligt, at de vil nævne PS5 er på vej og man vil snakke mere om den i 2018, for at fjerne lidt fokus fra Scorpio.

I øvrigt en sjov detalje, det endte med at være PS4 som havde "secret sauce" http://arstechnica.com/gaming/2016/09/w ... he-corner/ :)


Det vil klart være et kæmpe spring for dem der går fra Xbox One til Scorpio, da Xbox One ligger på ca. 1.4Tflops og Scorpio på 6Tflops. Men har man imellem tiden spillet på en PS4 Pro, så er springet ikke så langt igen, da den jo booster 4.2Tflops kontra den nuværende PS4 på 1.82Tflops ...

Jeg tror også de lufter en PS5 når vi nærmere og Scorpio release for at fjerne fokus fra den.

Vi må se hvad tiden bringer :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 20:51

JohnH skrev:Strømforbruget bliver faktisk lidt vildt på PS4 Pro, max 310 watt.
Kan se at min Xbox One S er oppe på max 60 watt.
Bliver spændende at se hvad Scorpio lander på.


Ja, der skal noget strøm til hvis GPU'en skal pumpe 4.2Tflops :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 8. sep 2016 20:53

Hvad skete der egentlig med Crackdown og the power of the cloud.. Synes ikke man har hørt en skid til det siden E3 2015 ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf JohnH » 8. sep 2016 20:55

Slimjay DK skrev:
JohnH skrev:Strømforbruget bliver faktisk lidt vildt på PS4 Pro, max 310 watt.
Kan se at min Xbox One S er oppe på max 60 watt.
Bliver spændende at se hvad Scorpio lander på.


Ja, der skal noget strøm til hvis GPU'en skal pumpe 4.2Tflops :lol:


Jep og Scorpio lander vel omkring de 400 watt med sine 6 TFLOPS
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lasborg » 9. sep 2016 04:55

Slimjay DK skrev:Hvad skete der egentlig med Crackdown og the power of the cloud.. Synes ikke man har hørt en skid til det siden E3 2015 ?


Jeg havde præcis samme tanke for et par dage siden. Crackdown er udskudt til 2017 og de har ikke talt om skyen i lang tid.
Jeg gætter på at det nok skal komme, men Microsoft har nok ikke så meget medie fokus på det ,så længe der ikke er titler der understøtter det.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 9. sep 2016 06:21

Strømforbruget på Pro bliver naturligvis en del højere, men de 310W er specifikations max. Den originale PlayStation 4 havde en max rating på 250W, men brugte aldrig over 140W. Så Pro kommer sandsynligvis til at ligge omkring 200W i spil og peaks omkring 250W.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 10:03

Kommer strømforbruget til at betyde meget for, hvor meget larm vi kan forvente fra maskinerne? Personligt håber jeg på ekstern power brick til Scorpio, da jeg så har bedre mulighed for at stille den et sted, hvor den får bedre luft og larmer mindre. Mine maskiner står i et tv-møbel, og selvom de har rigeligt plads til alle sider, larmer min PS4 en del - især når diskdrevet bliver sat i brug.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 10:07

I øvrigt - jeg tror ikke vi skal forvente en PS5 før 2019 tidligst. Med PS4 Pro i slutningen af 2016 skal der jo lige være tid til at folk køber den, og får den brugt, før den næste udkommer. Alt andet vil komme til at bide Sony i røven i sidste ende, da folk ikke opgraderer hvert år/hvert andet.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf hackNICE1112@ » 10. sep 2016 10:18

PLAYSTATION 4 PRO WILL BE THE LAST PS4 EDITION FOR "SUBSTANTIAL PERIOD OF TIME"

Tro først vi kom til at se en PS5 i 2020 ifølge Sony selv :-)

http://m.ign.com/articles/2016/09/09/pl ... -time?read
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 10. sep 2016 11:13

hackNICE1112@ skrev:PLAYSTATION 4 PRO WILL BE THE LAST PS4 EDITION FOR "SUBSTANTIAL PERIOD OF TIME"

Tro først vi kom til at se en PS5 i 2020 ifølge Sony selv :-)

http://m.ign.com/articles/2016/09/09/pl ... -time?read


De snakker da bare om at de maskiner der er nu er PS4's Line up, for at vi ikke skal gå og spekulere om der nu kommer en PS4 Pro Slim om 6 måneder med 4K Blu-ray drev i eller en PS4 Pro+ med det drev der burde være i :)

De nævner intet om PS5.

Jeg tænker PS5 Nov. 2018 og at vi vil allerede høre om den til E3 eller en af de andre type shows de lige har afholdt, fordi Sony bliver nødt til at fjerne lidt fokus fra Scorpio, som sikkert bliver en stor del af Microsoft's E3 2017.

:mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 11:20

Nu har Sony jo selv udtalt, at det var meget mærkeligt at Microsoft annoncerede Scorpio hele halvandet år før udgivelse. Tror næppe på at PS5 allerede skulle lande i 2018, men hvis den gjorde, ville de ikke annoncere den allerede til E3.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 10. sep 2016 11:33

Lord Beef Jerky skrev:Nu har Sony jo selv udtalt, at det var meget mærkeligt at Microsoft annoncerede Scorpio hele halvandet år før udgivelse. Tror næppe på at PS5 allerede skulle lande i 2018, men hvis den gjorde, ville de ikke annoncere den allerede til E3.


Det der var underligt med annonceringen af Microsoft's Scorpio, var at de samtidigt annoncerede en Xbox One S. for hvorfor opgradere sin One til en One S, når der "kun" er lidt over 1 år til release af en helt ny maskine.

Havde de ikke annonceret Scorpio, havde jeg f.eks. valgt at opgradere min nuværende maskine til en One S, men det er sat på hold.

Både MS og Nintendo har luftet nye konsoller, så jeg vil mene, om man synes det er underligt eller ej, at man må lege med. men lad os se hvad der sker :) Der er heldigvis langtid til.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Lord Beef Jerky » 10. sep 2016 11:42

Det tror jeg du har misforstået. Xbox One S er en afløser for Xbox One - ligesom PS4 Slim er det for PS4. De synes, det var sært at annoncere noget så lang tid i forvejen.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... nouncement
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf hackNICE1112@ » 10. sep 2016 11:55

Slimjay DK skrev:
hackNICE1112@ skrev:PLAYSTATION 4 PRO WILL BE THE LAST PS4 EDITION FOR "SUBSTANTIAL PERIOD OF TIME"

Tro først vi kom til at se en PS5 i 2020 ifølge Sony selv :-)

http://m.ign.com/articles/2016/09/09/pl ... -time?read


De snakker da bare om at de maskiner der er nu er PS4's Line up, for at vi ikke skal gå og spekulere om der nu kommer en PS4 Pro Slim om 6 måneder med 4K Blu-ray drev i eller en PS4 Pro+ med det drev der burde være i :)

De nævner intet om PS5.

Jeg tænker PS5 Nov. 2018 og at vi vil allerede høre om den til E3 eller en af de andre type shows de lige har afholdt, fordi Sony bliver nødt til at fjerne lidt fokus fra Scorpio, som sikkert bliver en stor del af Microsoft's E3 2017.

:mrgreen:


Rigtig nok de ikke siger nåde om PS5 :mrgreen: men jeg tro at scorpio kom lidt bag på Sony for jeg var næste sikker på at Sony kun tro det ville være en Xbox slim og jeg tro så den nye ps4 Pro ville være som scorpio jeg tænker mere at ps5 ville være en dele af E3 2018 og udkommer i 2019-2020 men der kan ske en masse ting :D
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster