Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 11:50

Slimjay DK skrev:Hvorfor skulle man købe gold, det er jo gratis at spille online på PC ?


Beklager. Jeg troede, at det var blevet indført. Men det er kun rygter kan jeg se.

Slimjay DK skrev:
Crash Remaster kommer fordi de har lyttet til deres kunder og ikke kun for profit. Hvis du vil have Crash i original form, så køb dig en PS1 og et CRT TV :)


Det har jeg. Men hvorfor skulle samtlige fans af Crash-serien anskaffe sig en for længst død maskine, og TV-form for at spille et spil, når Sony ikke har haft problemer med at smide PS1-titler op på PSN?

Hvad jeg kan læse mig frem til, så er reaktionen sådan generelt, at det er en lidt "wtf do we do"-situation, hvor det ikke handler om at tilfredsstille kunderne, men at gøre noget som får folk op af stolen til E3. Hvad forhindrede dem i at gøre det de andre år? Det er jo bare et stort trumf-kort de har holdt på til det E3 hvor de manglede lidt "WOW"-momenter.

Men alt i alt, kunne de ligeså godt sige, at spillet er i orginal form oppe på PSN i år - men det generere ikke nok hype.

I øvrigt, hvis man er ægte Crash-fan, så gider man ikke spille en HD-version... Så er det kun det orginale der tæller.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 14. jun 2016 11:54

CaptainKicker skrev:Men hvis du betaler for Xbox Live gold, en controller og køber Microsoft's spil, så er de da nok ligeglade med om du køber en Xbox One eller ej. Det er stadig penge, og salg for dem + du benytter deres styresystem.


Gold bliver ikke et krav på PC'en. Det nummer har de forsøgt med GFWL, og det lykkedes ikke... og controllere kan heller ikke ligefrem kaldes nødvendige... rar at have til nogle spil, men mange klarer sig med M/K.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 11:56

CaptainKicker skrev:I øvrigt, hvis man er ægte Crash-fan, så gider man ikke spille en HD-version... Så er det kun det orginale der tæller.


På originalt hardware :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 11:57

Men men.. Har siddet og kigget på lidt PC´er og uden at have forstand på det, så løb en GTX 1080 8 GB maskine op i 15.000 kr.

Der er jo trods alt et stykke vej fra 3-4.500 som de nye nok koster og så op til 15K.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 11:59

Major Oblivious skrev:Men men.. Har siddet og kigget på lidt PC´er og uden at have forstand på det, så løb en GTX 1080 8 GB maskine op i 15.000 kr.

Der er jo trods alt et stykke vej fra 3-4.500 som de nye nok koster og så op til 15K.


hvis den skal matche Scorpio så er GTX1070 nok. og hvad koster den hardware du kigger på om 18 måneder :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 12:02

Slimjay DK skrev:
Major Oblivious skrev:Men men.. Har siddet og kigget på lidt PC´er og uden at have forstand på det, så løb en GTX 1080 8 GB maskine op i 15.000 kr.

Der er jo trods alt et stykke vej fra 3-4.500 som de nye nok koster og så op til 15K.


hvis den skal matche Scorpio så er GTX1070 nok. og hvad koster den hardware du kigger på om 18 måneder :wink:


Forhåbentlig en del del mindre, da jeg overvejer at give mig selv en PC i fødselsdagsgave (til november)
Så bør jeg også være nogenlunde igennem mit bagkatalog på PS4´eren :lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 14. jun 2016 12:05

Med mindre du går efter en 4K maskine, så er GTX 1070 det rigtige valg - Der får du solid 1080p/1440p performance et godt stykke tid ud i fremtiden... og ud fra de umiddelbare specs er kortet stadig en tand bedre end Scorpio, og du slipper for at vente halvandet år på det :)

Til 4K - GTX 1080, uden tvivl. Så er vi meget langt foran Scorpio performancemæssigt, og igen uden at vente halvandet år.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 12:12

Elgaard skrev:Med mindre du går efter en 4K maskine, så er GTX 1070 det rigtige valg - Der får du solid 1080p/1440p performance et godt stykke tid ud i fremtiden... og ud fra de umiddelbare specs er kortet stadig en tand bedre end Scorpio, og du slipper for at vente halvandet år på det :)

Til 4K - GTX 1080, uden tvivl. Så er vi meget langt foran Scorpio performancemæssigt, og igen uden at vente halvandet år.


Ud fra hvad jeg lige kan se, så er prisforskellen på GTX 1080 og 1070 et par tusinde, og det skal ikke være de bobøre som adskiller til den tid.

Men vil nu gerne se, hvad MS og Sony ryster ud af ærmet ift. Next-next gen konsoller inden jeg råber røv - og flygter fra konsollen ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 14. jun 2016 13:06

CaptainKicker skrev:Det er jo bare et stort trumf-kort de har holdt på til det E3 hvor de manglede lidt "WOW"-momenter.

Scorpio var uden tvivl "WOW", men det var hardware - hvor Sony viste spillene.

Vi kan også godt forvente at release på XB og PS i fremtiden er forskudt med et par år. Neo udkommer til oktober, det er en "mild" opgradering af PS4 for at få det sidste ud af 1080p, som stadig er standard i hjemmene. Om 2-3 år kommer PS5 og der er markedet mere åbent for 4K, end det er om et år. Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 13:31

-S- skrev: Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.


Hvad tænker du med dette ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 13:32

Jeg kender da en del der uden tvivl skulle have en Neo som nu har sat det lidt på hold grundet Scorpio, så måske har MS netop lavet et smart træk. Og jeg tror også det er derfor MS har valgt at annoncere den nu fremfor E3 2017.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf dantyr » 14. jun 2016 13:33

-S- skrev:
CaptainKicker skrev:Det er jo bare et stort trumf-kort de har holdt på til det E3 hvor de manglede lidt "WOW"-momenter.

Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.


Hvad forskel skulle det gøre ???
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 13:37

-S- skrev:Fanbasen hos Playstation er også mile vidt foran Xbox, så tror ikke det er et smart træk for Microsoft at kæmpe på tværs af årene med Sony.


Den studsede jeg mig også lidt over. Vil du uddybe? Eventuelt bakke det op?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 14. jun 2016 13:39

Jeg er rimelig sikker på, at jeg trækker "fanbasen" ned på Playsdtation. Ene mand.

... Og så er jeg stadig bare sur gammel mand over, at MS og Sony i den grad har smadret hele konsol cyklussen ... Og skuffet over alle de konsolspillere, der hopper med på vognen "for den flotteste oplevelse". Jeg skal undlade, at kalde dem, hvad jeg virkelig synes, de er

Måske Nx er noget ... og ellers lugter det mere og mere af PC
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Major Oblivious » 14. jun 2016 13:50

IkkNico skrev:Jeg er rimelig sikker på, at jeg trækker "fanbasen" ned på Playsdtation. Ene mand.

... Og så er jeg stadig bare sur gammel mand over, at MS og Sony i den grad har smadret hele konsol cyklussen ... Og skuffet over alle de konsolspillere, der hopper med på vognen "for den flotteste oplevelse". Jeg skal undlade, at kalde dem, hvad jeg virkelig synes, de er

Måske Nx er noget ... og ellers lugter det mere og mere af PC


Du er ikke den eneste! Jeg blev halv muggen over, at se hvordan hele salen begyndte og brøle da Scorpio blev annonceret. Forstår heller ikke, hvordan alle siger "Yes - det her er da det næste naturlige skridt" Udviklerne har ikke engang formået, at vænne sig til den nuværende generation. De skal alle lige bruge 3-4 måneder post-release på, at rette fejl. Just Cause 3 er eksempelvis stadig en lagg-fest :(

Nu skal udviklerne bruge de samme ressourcer på *potentielt* 4 platforme indenfor samme generation.. FEDT :?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron