Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 10:02

Måske .. med Quantum Break fik man en kode kort tid efter og den var ikke bundet til ens gamertag :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 14. jun 2016 10:10

Elgaard skrev:Det er en rigtig fed ting MS har gang i - mere frihed til at vælge den platform man gerne vil game på uden at skulle tænke på eksklusive titler.

Helt enig, og måske det er det, der er ideen med hele 2 nye konsol versioner. Selvom incitamentet for at købe dem ryger lidt i fløjten, hvis verden virkelig er som Skou siger; da mange andre gerne vil spille det sted hvor tingene kører bedst. ... For hvor er ideen så i at købe en konsol?

Nu skal vi bare helt af med det eksklusiv helvede på tværs af alle platforme. Det er både håbløst og gammeldags. Jeg skal jo ikke købe et bestemt mærke TV for at kunne se Netflix, Viasat eller HBO. det kan se på alle TV via en set top box, der heller ikke skal være et bestemt mærke.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf -S- » 14. jun 2016 10:11

FPS og TPS bliver et helvede på Xbox fremover.
Mus/tastatur Vs Joypad i Halo og alle de andre spil. For mig virker det som om Microsoft vil kvæle deres konsol community.
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Elgaard » 14. jun 2016 10:29

IkkNico skrev:
Elgaard skrev:Det er en rigtig fed ting MS har gang i - mere frihed til at vælge den platform man gerne vil game på uden at skulle tænke på eksklusive titler.

Helt enig, og måske det er det, der er ideen med hele 2 nye konsol versioner. Selvom incitamentet for at købe dem ryger lidt i fløjten, hvis verden virkelig er som Skou siger; da mange andre gerne vil spille det sted hvor tingene kører bedst. ... For hvor er ideen så i at købe en konsol?


Lige præcis sådan jeg har det, også derfor jeg regner med at sælge maskinen. Tror dog ikke det generer MS så meget, da det aldrig har været hardwaren selv de har tjent pengene på. Selv om jeg spiller på PCen, så betaler jeg for spillene som alle andre, og med crossplay bliver spillerbasen ikke mindre af at jeg ikke ejer en Xbox konsol.

Som nogle andre skriver her i tråden, så foretrækker de "Plug and play" løsningen, som konsollen tilbyder - og det er selvfølgelig et helt legitim argument for at købe konsol frem for PC.
Med "Jamen, på PCen skal jeg selv opdatere alt" argumentet er man tilgengæld på vej ud på meget dybt vand - I dag er det så godt som automatisk, både hvad Win10, drivers og spillene angår... ikke at glemme at Steam er klart den hurtigste distributionsplatform jeg nogensinde har brugt - Jeg trækker konsistent mine fulde 300 Mbit når jeg henter spil fra Steam. Når der er købt nye spil er jeg altid i gang i en fart. Fra XBL eller PSN? Glem det. Ikke engang tæt på. Behøves jeg at nævne at man ikke betaler månedligt abbonnement til Steam?
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 10:34

-S- skrev:Sony stjal E3 med alle deres eksklusiver. God of War, Days Gone, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian og Detroit Become Human.


Håber du joker.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 14. jun 2016 10:45

CaptainKicker skrev:
-S- skrev:Sony stjal E3 med alle deres eksklusiver. God of War, Days Gone, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian og Detroit Become Human.


Håber du joker.

Kom det fra manden der skrev "RIP Sony" kl. 19:02, uden at kende Sony's konference og uden at have set specs eller annoncering af PlayStation Neo, eller priser på nogle af konsollerne.

Men oki, hvis MS bare skal dingle en ny konsol foran næsen, til trods for den er 1½ år væk, så virker deres taktik åbenbart. Folk ser nyt og smider alle hæmninger over bord, og venter gerne 1½ år på det. Microsoft vil gerne være Apple og det ser ud til at de kan opføre sig som Apple, interessant.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 10:53

Det er vel smag og behag..

Med en konsol der ligger 1½ år ude i fremtiden, så må det være spillene der tæller lige nu, og jeg synes personligt ikke der var meget at hente hos MS udover Gears 4 .. Men jeg er så heller ikke til hverken Halo Wars, Forza eller alt det sociale de presser ned over deres brugerflade, da jeg primært er til Singleplayer oplevelser eller co-op story ...

Og hvilken version af spillene så vi "on stage" pc versionen eller Xbox one ? frygter lidt vi blev spist af med PC versionerne ... Hvis ikke, så må jeg sige at Gears 4 is looking sharp :mrgreen:

Anyway, hvad skete der egentlig med "the power of the cloud" der kunne det hele på den halve tid :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 14. jun 2016 11:13

CaptainKicker skrev:
-S- skrev:Sony stjal E3 med alle deres eksklusiver. God of War, Days Gone, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian og Detroit Become Human.


Håber du joker.


Hvad var der i MS' show der tændte dig nok, til at mene en andens holdning er værdiløs?
Scorpio var interessant, men det havde vi hørt om i forvejen. Jeg kan ikke huske et eneste spil fra igår der virkede til at være en konsolsælger?

Og Slim; det er altid PC gameplay. Det kan du være sikker på. Især nu efter de trækker så meget på spil til Win10. Der er ingen grund til at vise spil frem i kedelig opløsning og dårlig framerate :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 11:21

Erroneus skrev:
CaptainKicker skrev:
-S- skrev:Sony stjal E3 med alle deres eksklusiver. God of War, Days Gone, Horizon Zero Dawn, The Last Guardian og Detroit Become Human.


Håber du joker.

Kom det fra manden der skrev "RIP Sony" kl. 19:02, uden at kende Sony's konference og uden at have set specs eller annoncering af PlayStation Neo, eller priser på nogle af konsollerne.

Men oki, hvis MS bare skal dingle en ny konsol foran næsen, til trods for den er 1½ år væk, så virker deres taktik åbenbart. Folk ser nyt og smider alle hæmninger over bord, og venter gerne 1½ år på det. Microsoft vil gerne være Apple og det ser ud til at de kan opføre sig som Apple, interessant.


Yeah, fordi det var nemlig min måde, at sige Sony ikke kan hamle op med Microsoft... eller nok for sjov fordi Microsoft faktisk leverede en top præsentation, og det var en reference til en hvis person sidste år. Det kommer vidst an på hvilken side man er på. (eller er skribent for)

Hvad den nye konsol har med det, at gøre, ved jeg sgu ikke helt. Sjovt, at dem som de sidste 3 år, og snakkede om hvor kraftfuld PS4 er - er de personer som synes, at det her er skidt.

Det vigtigste er, at man stopper med at sammenligne konsol og PC-markedet. Det giver ingen mening. Microsoft er ude nu, og indrømme, at de var for hurtige med Xbox One. Den kan ikke hamle op med standarden. Derfor løser de dette problem. Nu ved jeg ikke om du har svært ved at forstå budskaber, men så vidt jeg forstod det, så er Xbox One kompatibel med Scorpio. Noget Sony jo ikke kunne formå.

Snakker vi spillene, hvor jeg synes, at de spil der blev nævnt af en person som kun dukker op til E3 for at svinge lidt, så er det da godt nok sørgeligt at store hunde og det samme spil vi har set - de sidste 10 år - efterhånden er det eneste der får jer op af stolen. Hvad blev der af indie-spillene som Sony var så stærkt fokuseret på, men hvor det ligner Microsoft har stjålet showet?

Og så pisser det mig af, at Sony vil remaster et af de fedeste spil nogensinde for profit. Hvorfor ikke bare ligge Crash Bandicoot op i sin orginale form til alle? Det er sølle, at man ikke kan skyde skarpt med andet.

Blauwy skrev:
Hvad var der i MS' show der tændte dig nok, til at mene en andens holdning er værdiløs?
Scorpio var interessant, men det havde vi hørt om i forvejen. Jeg kan ikke huske et eneste spil fra igår der virkede til at være en konsolsælger?


Spillene. Jeg har ikke brug for konsolsælgere nu. Jeg har brug for en masse spil, jeg kan spille selv og med mine venner. Der leverede Microsoft i den grad.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 14. jun 2016 11:25

Eye-candy og udseende har aldriog været ensbetydende med bedre spiloplevelse. Det er bare fin indpakning, som ikke vil gøre et dårligt eller kedeligt spil bedre, nyere eksempler inkluderer Order 1886 og Infamous

Erroneus skrev:Microsoft vil gerne være Apple og det ser ud til at de kan opføre sig som Apple, interessant.

Retfærdigvis skal det siges, at Sony tilsyneladende er ved at lave samme nummer med Neo, og ud fra de kommentarer jeg har set på nettet, slipper de også afsted med det :(


Captain Kicker skrev:Det vigtigste er, at man stopper med at sammenligne konsol og PC-markedet. Det giver ingen mening.

Det giver da masser af mening, især når argumentet for at skifte til Scorpen er flottere spil. Derudover bliver Win 10 og XBO fælles platform.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 14. jun 2016 11:31

Jeg elsker virkeligt alle de Hank Scorpio memes der er dukket op ovenpå i går.

"Die Sony, die!!!"
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 11:33

IkkNico skrev:

Captain Kicker skrev:Det vigtigste er, at man stopper med at sammenligne konsol og PC-markedet. Det giver ingen mening.

Det giver da masser af mening, især når argumentet for at skifte til Scorpen er flottere spil. Derudover bliver Win 10 og XBO fælles platform.


Jeg glemte, at tilføje en sætning. Beklager.

Der jeg ville hen med det, og her kommer sætningen jeg glemte, er at denne æra/generation er så anderledes end hvad vi hidtil har set. Jeg husker aldrig, at PC-genren blev blandt sammen med konsoller tilbage i 90erne, og PS2-generationen. Det er noget der først er begyndt i forrige generation, hvor Xbox 360 blev ved med at presse grænserne for hvad den kunne. I dag, kan dette ikke lade sig gøre. Udviklingen går for stærkt, og Microsoft og Sony blundrede ved at være for hurtig fremme. Det er et trist faktum.

Derudover giver det god mening, at Microsoft sigter efter W10. Det er stadig salg for Microsoft uanset hvordan man vender og drejer det - og det foretrækker jeg da hellere end hvis der ingen Xbox var.

Den her generation er, og bliver inspireret af muligheden for at nå længere. Hvad Xbox 360 og til dels PS3 kunne opnå på næsten 10 år, ud fra den teknologi vi havde der, til nu hvor Smartphones bla. a. for alvor presser citronen, og udviklingsmulighederne er eminente.

Jeg tror ikke det i bund og grund handler om eye-candy, men mere hvad udviklere kan opnå. Vi så jo selv hvordan Sony fremviste Order 1886 som det her fantastisk flotte spil, hvor det i virkeligheden var et forfærdelig spil gemt bag det visuelle. Eller Ryse, som ikke var forfærdeligt, men langt fra episk.

Xbox 360 spillene var som sådan ikke pænere, men grænserne blev rykket. Det går bare for hurtigt i dag end for 5 år siden, og i det lange løb kan Xbox One og PS4 ikke følge med.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 14. jun 2016 11:38

CaptainKicker skrev:Jeg tror ikke det i bund og grund handler om eye-candy, men mere hvad udviklere kan opnå. Vi så jo selv hvordan Sony fremviste Order 1886 som det her fantastisk flotte spil, hvor det i virkeligheden var et forfærdelig spil gemt bag det visuelle. Eller Ryse, som ikke var forfærdeligt, men langt fra episk..

Smagssag. Ryse er bedømt lavere end The Order 1886.

Microsoft har lavet et kæmpe selvmål med deres Windows 10 strategi. Hvorfor skulle jeg købe en Xbox One nu, hvor jeg kan købe bedre grafikkort til min PC og spille de samme spil på min PC, men flottere og billigere.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2016 11:45

Erroneus skrev:
CaptainKicker skrev:Jeg tror ikke det i bund og grund handler om eye-candy, men mere hvad udviklere kan opnå. Vi så jo selv hvordan Sony fremviste Order 1886 som det her fantastisk flotte spil, hvor det i virkeligheden var et forfærdelig spil gemt bag det visuelle. Eller Ryse, som ikke var forfærdeligt, men langt fra episk..

Smagssag. Ryse er bedømt lavere end The Order 1886.

Microsoft har lavet et kæmpe selvmål med deres Windows 10 strategi. Hvorfor skulle jeg købe en Xbox One nu, hvor jeg kan købe bedre grafikkort til min PC og spille de samme spil på min PC, men flottere og billigere.


Men hvis du betaler for Xbox Live gold, en controller og køber Microsoft's spil, så er de da nok ligeglade med om du køber en Xbox One eller ej. Det er stadig penge, og salg for dem + du benytter deres styresystem.

Samtidig, mersalg. Så køber man Gears 4, og finder ud af, at det kunne egentlig være meget hyggeligt at sidde foran det store TV, og spille i sofaen. Vupti, Xbox One løser problemet... og du skal ikke betale en krone ekstra for spillet.

Jeg er ikke analytiker ift. markedet, men jeg er stensikker på, at Microsoft ikke har besluttet det her henover natten.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2016 11:49

Hvorfor skulle man købe gold, det er jo gratis at spille online på PC og lur mig om spillet ikke også er billigere .. Controlleren behøver ikke at være en Xbox One controller ... kan du se at indtjeningen falder :lol:

Anyway CaptainKicker : Xbox One kompatibel med Scorpio hvilket Sony ikke kunne formå ?? Så du mener at Neo ikke er kompatibelt med ps4 eller hvordan skal den læses ?

Crash Remaster kommer fordi de har lyttet til deres kunder og ikke kun for profit. Hvis du vil have Crash i original form, så køb dig en PS1 og et CRT TV :)

I øvrigt har jeg det helt fint med Scorpio og er den bedre end hvad Sony nu måtte komme med, så er det den der skal spilles multiplatform spil på, men det må tiden viser, der er langtid til julen 2017.
Senest rettet af Slimjay DK 14. jun 2016 11:52, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron