Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 13. jun 2016 21:24

Niculla skrev:Så fik vi da bekræftet at der ingen secret sauce var i X1.0 ;) Det kræver en NY konsol at komme op på 6 TF.


Den er jo så bare i Scorpio i stedet for. Jeg føler mig ganske overbevist om, at det bliver den retning teoretikerne går.

Det kan der måske også være noget sandhed i :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla » 13. jun 2016 21:36

Jeg er faktisk mere interesseret i, om de laver en løsning med mulighed for eksternt grafikkort. Det kunne være interessant.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 13. jun 2016 21:39

Nintendo 64-tilgangen. Mærkeligere ting er da sket tidligere.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 21:42

Jeg håbede 8. generation, skulle være den, der for alvor rykkede ved gameplay og ikke mindst online. Vi burde have cross-platform som standard, og ikke undtagelsen, nu. Online har stort set ikke rykket sig siden midt 90erne. Cloud computing og rendering udbydes fra flere forskellige kanter, der eksperimenteres med neurale algoritmer, og alligevel er det vildeste vi kan forvente os af denne halve generation;
> GTA V Remaster Remaster
> Definitive Tomb Raider Definitive edition
> Halo Master Chief Collection+
> Saints Row 4 re-re-elected
> Metro re-Redux
> Borderland the handsomer collection
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 13. jun 2016 21:43

Niculla skrev:Jeg er faktisk mere interesseret i, om de laver en løsning med mulighed for eksternt grafikkort. Det kunne være interessant.


Hvis de går ud i at lave udskiftsnings moduler, eksterne dimser og ect ect - hvorfor så ikke bare skifte til PC?

De nye konsoller er alligevel en small faktor pc som det ser ud nu, man kan da lige så godt gå hele vejen og få noget der er langt bedre til prisen. Nu hvor alle XBO eksklusiver kommer på PC også, ser jeg ingen grund til at holde sig til konsol og spilde penge på at opgradere dem med vanvittige dyre moduler. (Hvis det self. bliver en mulighed)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 13. jun 2016 21:44

Blauwy skrev:
Niculla skrev:Jeg er faktisk mere interesseret i, om de laver en løsning med mulighed for eksternt grafikkort. Det kunne være interessant.


Hvis de går ud i at lave udskiftsnings moduler, eksterne dimser og ect ect - hvorfor så ikke bare skifte til PC?

De nye konsoller er alligevel en small faktor pc som det ser ud nu, man kan da lige så godt gå hele vejen og få noget der er langt bedre til prisen. Nu hvor alle XBO eksklusiver kommer på PC også, ser jeg ingen grund til at holde sig til konsol og spilde penge på at opgradere dem med vanvittige dyre moduler. (Hvis det self. bliver en mulighed)


PC er røv irriterende... der er opdateringer til Windows, opdateringer til grafikkort, opdateringer til alt...
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 13. jun 2016 21:45

IkkNico skrev:Jeg håbede 8. generation, skulle være den, der for alvor rykkede ved gameplay og ikke mindst online. Vi burde have cross-platform som standard, og ikke undtagelsen, nu. Online har stort set ikke rykket sig siden midt 90erne. Cloud computing og rendering udbydes fra flere forskellige kanter, der eksperimenteres med neurale algoritmer, og alligevel er det vildeste vi kan forvente os af denne halve generation;
> GTA V Remaster Remaster
> Definitive Tomb Raider Definitive edition
> Halo Master Chief Collection+
> Saints Row 4 re-re-elected
> Metro re-Redux
> Borderland the handsomer collection


Ha ha, jeg elsker de gen-genudgivelsesnavne. :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 13. jun 2016 21:56

Morten Skou skrev:
Blauwy skrev:
Niculla skrev:Jeg er faktisk mere interesseret i, om de laver en løsning med mulighed for eksternt grafikkort. Det kunne være interessant.


Hvis de går ud i at lave udskiftsnings moduler, eksterne dimser og ect ect - hvorfor så ikke bare skifte til PC?

De nye konsoller er alligevel en small faktor pc som det ser ud nu, man kan da lige så godt gå hele vejen og få noget der er langt bedre til prisen. Nu hvor alle XBO eksklusiver kommer på PC også, ser jeg ingen grund til at holde sig til konsol og spilde penge på at opgradere dem med vanvittige dyre moduler. (Hvis det self. bliver en mulighed)


PC er røv irriterende... der er opdateringer til Windows, opdateringer til grafikkort, opdateringer til alt...


Opdateringer = irriterende PC. Wow hold nu fast, du skal ikke komme med alle de gode argumenter på én gang! :lol:
Det er så ignorant det der Skou.

Og det var ikke for at starte en VS. PC debat. Den debat kan man ikke vinde herinde, det er blevet bevist mange gange. Det var faktisk bare et spørgsmål, jeg gerne ville have svar på :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+2

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 13. jun 2016 21:58

Blauwy skrev:Opdateringer = irriterende PC. Wow hold nu fast, du skal ikke komme med alle de gode argumenter på én gang! :lol:
Det er så ignorant det der Skou.

Og det var ikke for at starte en VS. PC debat. Den debat kan man ikke vinde herinde, det er blevet bevist mange gange. Det var faktisk bare et spørgsmål, jeg gerne ville have svar på :)


Jeg gider ikke PC. Man bliver så irriterende af det.





:mrgreen:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+3

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla » 13. jun 2016 21:58

Blauwy skrev:
Niculla skrev:Jeg er faktisk mere interesseret i, om de laver en løsning med mulighed for eksternt grafikkort. Det kunne være interessant.


Hvis de går ud i at lave udskiftsnings moduler, eksterne dimser og ect ect - hvorfor så ikke bare skifte til PC?

De nye konsoller er alligevel en small faktor pc som det ser ud nu, man kan da lige så godt gå hele vejen og få noget der er langt bedre til prisen. Nu hvor alle XBO eksklusiver kommer på PC også, ser jeg ingen grund til at holde sig til konsol og spilde penge på at opgradere dem med vanvittige dyre moduler. (Hvis det self. bliver en mulighed)


Gammel mand (Ja okay, 30 år så. Doven måske ;) ). Orker ikke. Betaler gerne lidt ekstra for service. Solgte min PC igen tidligere på året.

Men jeg kan godt se, hvad du mener.

Giv mig bare et godt indbytningstilbud hver 4. år i stedet så.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+4

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 13. jun 2016 22:01

Se det er et svar jeg kan respektere, Niculla :)

Jeg håber for jer at Scorpio kommer til at levere og ikke ligger i et prisleje på 6000+.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 13. jun 2016 22:03

Blauwy skrev:Se det er et svar jeg kan respektere, Niculla :)

Jeg håber for jer at Scorpio kommer til at levere og ikke ligger i et prisleje på 6000+.


Jeg tror at mange har det som Niculla. Konsoller er på en måde sådan lidt no-nonsense. Man ved godt at man får det næstbedste når det kommer til power og performance, men til gengæld så bliver det ikke meget mere plug-and-play.

Har det på samme måde som Niculla. Eller sådan har jeg haft det altid, hvor konsollerne havde 5 år eller mere i en cyklus.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 13. jun 2016 22:19

Samme her.
Passer mig fint at betale lidt ekstra for spil, at grafikken ikke altid er 1080 eller fotorealistisk, mod aldrig at skulle checke specs. Find æsken med det rigtige logo, køb spillet.

Nu forsøger man så at løbe om kap med PC, men som en klog mand sagde ovre på PSlife (ikke mig):
med den udvikling vi har nu med graffikkort på PC fronten, så vil Scorpio da være uheldig outdated allerede på launch. Ligesom XBO var dengang.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Blauwy » 13. jun 2016 22:48

tue69 skrev:
Blauwy skrev:Se det er et svar jeg kan respektere, Niculla :)

Jeg håber for jer at Scorpio kommer til at levere og ikke ligger i et prisleje på 6000+.


Jeg tror at mange har det som Niculla. Konsoller er på en måde sådan lidt no-nonsense. Man ved godt at man får det næstbedste når det kommer til power og performance, men til gengæld så bliver det ikke meget mere plug-and-play.

Har det på samme måde som Niculla. Eller sådan har jeg haft det altid, hvor konsollerne havde 5 år eller mere i en cyklus.


Jamen 100%, det er det konsoller altid har solgt på - deres enkelthed. Jeg forstår sagtens hvor du, Nico og andre kommer fra, det er slet ikke sagens kerne her.

Men folk gør altså PC til at være langt mere besværligt end det rent faktisk er. Langt de fleste spil er også "plug and play", så at sige. Og med flere og flere spil der native understøtter controller, skal den bare sættes i også bliver den godkendt på 5sec. Ikke så meget fis på den front.

Og Nico, det der med at "tjekke specs" har altså ikke været nødvendigt i mange mange år, medmindre du sidder på en 8år gammel PC :mrgreen: Jeg siger det bare, det er altså ikke et godt argument længere. Installer Steam, download spil, klik og spil. Er ting ikke til din behagelighed bruger du 1min på at tweake spillet, sætter lortet på low/medium og spiller. Der er altså ikke rocket science som brugere for det til at lyde som :P
Hvis et spil ikke virker på konsol, eller kører med sub30 fps, så er der bare intet at stille op. Øv bøv, vent på en patch, sur diller. Det er da mere irriterende end at bruge 20sec på at opdatere GTX drivere hver 3. uge eller lign. :P

Det er ikke for at skabe en ny debat osv osv, men "intet imod at betale lidt ekstra for spillet". 369-550 pr. spil. 300kr for live om året (eller hvad det koster nutildags) - har du tænkt på hvad det løber op i, i det store hele? Det er sgu mange penge for spil bare for at slippe for at rode lidt med settings her og der.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Krisgebis » 13. jun 2016 23:35

IkkNico skrev:Samme her.
Passer mig fint at betale lidt ekstra for spil, at grafikken ikke altid er 1080 eller fotorealistisk, mod aldrig at skulle checke specs. Find æsken med det rigtige logo, køb spillet.

Nu forsøger man så at løbe om kap med PC, men som en klog mand sagde ovre på PSlife (ikke mig):
med den udvikling vi har nu med graffikkort på PC fronten, så vil Scorpio da være uheldig outdated allerede på launch. Ligesom XBO var dengang.

Udviklingen er da ikke hurtigere på grafikkort nu, end den har været tidligere, så jeg forstår ikke hvorfor dét skulle pointeres. Den er faktisk blevet langsommere, eller i hvert fald mere irregulær. Præcis ligesom CPUer.

Det er selvfølgeligt rigtigt, at Microsoft skal konkurrere med specs med grafikkort til næste år, når det er der de lancerer. Om 6 Tflops vil være imponerende da, må vi jo se til, men hvis rygterne holder, så vil Microsoft stadig stå stærkere om et år, end Neo kommer til at gøre i år med 4 Tflops. En 50% forøgelse er MEGET for én generation på grafikkort fronten. Så Sony må da lancere endnu mere forældet hardware, når Neo udkommer, under samme rationale.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron