Xboxlife forum

Xbox One & mus?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One & mus?

Indlægaf DimZen » 9. jan 2016 20:22

Ved ikke om det er mig (gætter næsten på det), men kan altså ikke finde ud af FPS på en controller :S
Så søgte lidt på nettet og lader til at Xbox one kun understøtter keyboard og mus, når man ikke er inde i spil.
Keyboardet er dejligt, når man skal taste koder :)

Men kunne godt savne musen i nogle spil, så fandt frem til disse 2 (tror der findes flere af deres slags?):
CronusMax Plus
Venom X v3

Nogen af jer der har prøvet dem? :)

Edit:
Ups.. glemte links til dem:
http://www.tuact.com/products/venom-x
http://cronusmax.com/cronusmax-plus/cro ... -features/
DimZen
Niveau 1
 
Indlæg: 54
By: Skive


Re: Xbox One & mus?

Indlægaf Morten Skou » 9. jan 2016 20:43

Har aldrig hørt om de to convertere, men omkring det med at du ikke kan FPS med en controller, mon det så ikke nærmere er et spørgsmål om at give det en ordentlig chance? Vi er alle på et eller andet tidspunkt skiftet fra mus til controller, og de fleste kan godt efter et stykke tid ;-)

Ingen er nogensinde blevet god til noget, ved bare at give op.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One & mus?

Indlægaf famulor » 9. jan 2016 21:37

Der er også Titan One og der er en del historie mellem TItan one og cronosMAX. Noget med den ene ejer snød det andet firma eller sådan noget og det er i bund og grund samme enhed. Hvis jeg ik husker helt galt er der en streamer der bruger cronusMAX til at spille destiny og han siger den er udemærket. Dog er der ingen tvivl om at den bedste adapter er xim4. Den er også noget dyrere men giver klart den bedste keyboard/mouse experience (medmindre du også vil sætte rat til for det understøtter den ikke). Ingen tvivl om jeg godt kunne finde på at købe xim4 på et tidspunkt :D eller evt en af de andre men xim4 skulle være tættest på 1:1
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge

+1

Re: Xbox One & mus?

Indlægaf DimZen » 9. jan 2016 23:19

Morten Skou skrev:Ingen er nogensinde blevet god til noget, ved bare at give op.


Tro mig, jeg prøver.. jeg prøver ;)
DimZen
Niveau 1
 
Indlæg: 54
By: Skive

+1

Re: Xbox One & mus?

Indlægaf Mike JezZ » 11. jan 2016 09:55

Hej DimZen, jeg har primært væres PC spiller, og spillet FPS spil.

Jeg stank i mange år med controller til konsol, fordi det aldrig bliver ligeså præcist som med mus. Til gengæld har konsol spil auto aim, der godtgøre den manglende præcision som man har ved musen. Det handler bare om at lære den :)

Så, bare klø på og spil en masse, så ender det med at du bliver god en dag.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One & mus?

Indlægaf Andersson » 11. jan 2016 12:54

Jeg bruger noget der hedder Xim4
Fungerer ganske fint.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Xbox One & mus?

Indlægaf DimZen » 11. jan 2016 15:49

famulor skrev:Der er også Titan One og der er en del historie mellem TItan one og cronosMAX. Noget med den ene ejer snød det andet firma eller sådan noget og det er i bund og grund samme enhed. Hvis jeg ik husker helt galt er der en streamer der bruger cronusMAX til at spille destiny og han siger den er udemærket. Dog er der ingen tvivl om at den bedste adapter er xim4. Den er også noget dyrere men giver klart den bedste keyboard/mouse experience (medmindre du også vil sætte rat til for det understøtter den ikke). Ingen tvivl om jeg godt kunne finde på at købe xim4 på et tidspunkt :D eller evt en af de andre men xim4 skulle være tættest på 1:1


Så faktisk en youtube video, som jeg troede var som CronusMax, men viste sig at være Titan one, så ja de 2 ligner hinanden.
Han snakkede også om at rat fra Logitech G27, kunne bruges så :)

Edit:
Nåh ja, Titan One krævede vist også at man havde en Windowspc tændt hele tiden, for at bruge tastatur og mus :S

Mike JezZ skrev:Hej DimZen, jeg har primært væres PC spiller, og spillet FPS spil.

Jeg stank i mange år med controller til konsol, fordi det aldrig bliver ligeså præcist som med mus. Til gengæld har konsol spil auto aim, der godtgøre den manglende præcision som man har ved musen. Det handler bare om at lære den :)

Så, bare klø på og spil en masse, så ender det med at du bliver god en dag.


Nogen spil der er bedre at øve sig med end andre?
Thief er gratis med Xbox Live lige nu, den havde jeg det svært med, jeg kiggede enten ned i jorden eller op i luften, med mindre jeg tog mig MEGET god tid til at sigte :P
Skal lige sige, at jeg kun har haft Xbox one i 4 dage nu, så det kommer nok :D
Lige købt Tomb Raider, af en her inde, den går det bedre med :)
Senest rettet af DimZen 11. jan 2016 15:54, rettet i alt 1 gang.
DimZen
Niveau 1
 
Indlæg: 54
By: Skive


Re: Xbox One & mus?

Indlægaf Mike JezZ » 11. jan 2016 15:52

Andersson skrev:Jeg bruger noget der hedder Xim4
Fungerer ganske fint.


Koster bare lige 1.549 kr i Danmark :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron