Xboxlife forum

Hvad er et fair lydniveau for XO?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Rytmeheimer » 17. dec 2015 02:16

Hej kære folk på Xboxlife :mrgreen:

Jeg har nu haft en Xbox One i et stykke tid, og jeg har været meget begejstret! Jeg har ikke haft så meget spilleglæde, siden jeg var en lille purk i 90'erne jo! :)

Desværre - selvfølgelig er der en kritisk agenda - har jeg meget svært ved at blive klog på Xbox One's generelle lydniveau. Indtil videre har jeg altid kunne bemærke lydniveauet, men ikke på den måde hvor man til sidst ikke kan holde ud at spille mere.
Hvis jeg ikke havde taget en kigger rundt omkring på nettet, og faldet over det her problem, så ville jeg ikke have tillagt min XO's støjniveau nogen værdi. Men jeg synes det er mærkeligt, at nogen påstår at de nærmest bliver nødt til at kramme deres maskine, for bare at kunne ane det mindste støj fra den. Nuvel, der er kun omkring en halvanden meter mellem mig og min Xbox, men jeg synes nu at støjniveauet giver udtryk for, hvorvidt Xbox'en er slukket eller ej - hvor jeg har læst at andre udelukkende må kigge på knappen foran for at finde ud af det. :!:

Jeg har to spil som jeg spiller ret hyppigt - FIFA 16 som er digital version og Black Ops 3 på disk.
FIFA 16 overdøver meget ofte Xbox'ens lydniveau, der tillægger jeg faktisk ikke det punkt nogen opmærksomhed. Black Ops 3 derimod er en lidt anden sag. Der er tydelige tegn på at disken bliver brugt (beskeden skrattelyd tror jeg er det bedste ord), og umiddelbart synes jeg også at blæseren lyder mere markant. Den omtalte skratten skal ikke forstås som i "Hold da op, hvad sker der dog med min maskine?" - mere som et ret tydeligt tegn på at diskdrevet er i brug.
Hvad der nok bedst viser problematikken er når Xbox'en er i UI'en. Her er der ingen lyd fra menuerne, men lyden fra hardwaren (blæseren) er tydelig.

Jeg ved at det kan være et lidt forvirrende emne, eftersom man skal prøve at formulere lydstyrke på skrift. Men jeg synes, at det kunne være relevant at fortælle ens egne erfaringer omkring det, og om man nogensinde har anset Xbox Ones larm fra blæser og drev som forstyrrende for ens spilleoplevelse. :)
Rytmeheimer
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: København


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. dec 2015 10:33

Kan overhovedet ikke høre min, borset fra lige et splitsekund når man smider en skive i, hvilket jeg stort set aldrig gør, da jeg er gået 100% digital nu(100spil indtil nu).
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Slimjay DK » 17. dec 2015 10:49

Det handler jo meget om de øre der lytter ;) jeg kan høre en meget svag blæser "støj" fra PSU'en, når maskinen står i standby .. Det er mig stadig en gåde at blæseren i PSU'en skal køre når maskinen står i standby.

Jeg bemærker ikke noget når jeg spiller, da jeg som regelt har headset på eller har lyden ud via mit 5.1 system.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf SteffenPoulsen » 17. dec 2015 11:25

Ja nu er jeg heller ikke helt ny længere, så kan da godt være jeg bare ikke hører så godt. Uanset hvad, så mener jeg da bestemt at man er pænt sart hvis lyden fra Xbox One forstyrrer dig.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Zt3pH » 17. dec 2015 12:36

Enig med Steffen

Min er så godt som lydløs - altså jeg skal have snotten helt hen til den for at høre den sige noget.
Jeg sidder dog et par meter væk fra min, men kan så absolut ikke høre den, ud over det "bib" den giver når man tænder for den
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. dec 2015 13:16

Jeg er så enig med Zt3pH :-)

Kan overhoved hele ikke høre min skal helt tæt på :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Slimjay DK » 17. dec 2015 14:33

Jeg kan høre min fra 2m afstand når den er i standby :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Mike JezZ » 17. dec 2015 14:34

Slimjay DK skrev:Jeg kan høre min fra 2m afstand når den er i standby :)


Det er formentlig ikke din Xbox, men din strømforsyning når den er sat til instant on?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Zt3pH » 17. dec 2015 14:37

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg kan høre min fra 2m afstand når den er i standby :)


Det er formentlig ikke din Xbox, men din strømforsyning når den er sat til instant on?


Ellers hans PS4 der overdøver "støjen" fra hans XO ;)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+2

Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Slimjay DK » 18. dec 2015 13:44

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg kan høre min fra 2m afstand når den er i standby :)


Det er formentlig ikke din Xbox, men din strømforsyning når den er sat til instant on?


Hvilket jeg også skriver i mit første indlæg :wink: altså at det er PSU'en. og ja, den står i instant on, ligesom min PS4 gør, som iøvrigt ikke larmer i standby.
Senest rettet af Slimjay DK 18. dec 2015 13:52, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Slimjay DK » 18. dec 2015 13:47

Zt3pH skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg kan høre min fra 2m afstand når den er i standby :)


Det er formentlig ikke din Xbox, men din strømforsyning når den er sat til instant on?


Ellers hans PS4 der overdøver "støjen" fra hans XO ;)


Lyden kommer desværre fra Xbox One PSU'en, og kan høres fra 2m afstand NÅR min PS4 er slukket...

Når min PS4 er tændt er der ikke nogle der kan høre andet :mrgreen: for den larmer seriøst
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf tryllehans » 28. dec 2015 11:41

Min kan finde på at sige meget lidt en gang I mellem. men høre aldrig PSUen. (ligger gemt bag monitoren) men lige når jeg starter den op køre der en blæser i XBO som så stopper efter 20-30 sec hvor efter jeg ikke høre den mere. (har primært høretelefoner på) så når jeg tager dem af er der helt stille i rummet (selv om maskinen køre på fuld hammer med et spil)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf Skillfulsheep » 28. dec 2015 11:44

Jeg kan uden problem høre min. Har slået hurtig-start fra da den simpelthen stod og larmede konstant med funktionen slået til. Jeg kan også sagtens høre den når jeg spiller, ser Netflix etc., så min er bestemt heller ikke lydløs.
Skillfulsheep
Niveau 4
 
Indlæg: 300


Re: Hvad er et fair lydniveau for XO?

Indlægaf citysleeps » 28. dec 2015 16:07

Min er også på grænsen til at være støjende. Jeg kan ikke bruge instant-on, da både min kæreste og jeg hurtig bliver træt af lyden fra PSU'en, som tydeligt kan høres i hele stuen. Generelt "larmer" konsollen mere end min X360 gjorde..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster