Xboxlife forum

Kvaliteten af Xbox One Controllere

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf YCSMS » 11. dec 2015 15:23

På min reol har jeg pt tre stk. originale Xbox One controllere, som har det til fælles, at de er i stykker. Den ene er blot én uge gammel. De andre er fra da konsollen fik release i DK.
Problemerne er:
Den nye controller - B-knappen kan sætte sig fast nogen gange/slipper ikke med det samme. Så når jeg fx skyder i Fifa kommer der alt for meget power på.
Gamle controller 1 - LB-knappen har det med ikke at reagere selvom den klikker.
Gamle controller 2 - LS kører ujævnt i det når den drejer rundt langs kanten, plus den siger en kliklyd.

Er det mig der har været ekstremt uheldig, eller er controllerne af virkelig lav kvalitet?
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Morten Skou » 11. dec 2015 15:37

Jeg har haft Xbox One siden launch, og har endnu til gode at en controller har svigtet mig (udover den ene hvor jeg selv ødelagde høretelefon-indgangen på og nummer 2 som var defekt da jeg fik den fra ny).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf BulletEyeDk » 11. dec 2015 15:38

Har også haft en nyere controller (under 1 måned) der efter få timers brug havde en LS, hvor xboxen af og til ikke registrerede opadgående bevægelser og jeg ved den aldrig har været tabt eller misbrugt.

Jeg fik den dog byttet via RMA ved coolshop uden problemer...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf CvKM » 11. dec 2015 15:59

Jeg har stadig min Xbox One controller jeg fik med på dag et. Der er utallige ting i vejen med den, bla. har jeg en mistanke om at rumble funktionen er i stykker, højre trigger piver af og til som dårlige bremser på et køretøj, højre analog stick binder når den bliver rykket nedad... og for nogle dage siden smadrede jeg den ned i gulvet af raseri. Og den virker stadig! På trods af at jeg har en helt ny liggende i en æske ved siden af. :-D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf ALIE » 11. dec 2015 16:21

design syndes jeg stadig det er den perfekte controller. men bygge kvaliteten er ikke så god som ps4 og 360 vis man trykker knirker de jo som ved ikke hvad :|
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030

+1

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf z0ntax » 11. dec 2015 17:41

Har osse tilgode at have en defekt controller og har da snart haft maskinen i 2 år nu.. Derimod har samtlige 360 controllere jeg har haft er enten blevet hurtigt slidt på thumbsticks'ne eller osse stoppet med at ville lade, så ved ikke lige hvorfor folk mener at den nye controller er en degradering iforhold til den gamle.. Når det så er sagt kan man jo generelt være uheldig/heldig :roll:
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf BonZo » 11. dec 2015 19:05

Har også ødelagt et par stykker gennem tiden, og det har begge gange været min left stick der har været problemet. Kliklyde og retninger jeg ikke kan bruge.

Hvis Microsoft skal have testet deres controllers, er jeg et oplagt emne til det, da der bliver udøvet vold på min leftstick når jeg spiller Fifa :D
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 12. dec 2015 19:19

Min controller nærmer sig to år, og den virker stadig fint. Til gengæld er jeg på min tredje ps4-controller, og jeg spiller kun ca kvart så meget på min ps4.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Derp » 12. dec 2015 22:22

Den her generation er ærlig talt noget lort. Langt fra hvad jeg havde håbet vi ville få efter Xbox 360 og PS3. Jeg har både Xbox One controllere og PS4 controllere som er gået i stykker. De er jo lavet af papmache. Joystick som hakker, gummi som går i stykker, bagparti som knirker, knapper som sidder fast og jeg kunne blive ved.

Min første Xbox 360 controller er i bedre stand end mine Xbox One og PS4 controllere og jeg har brugt Xbox 360 controlleren helt vildt meget. Både til Xbox 360 og PC. Jeg har næsten ikke brugt Xbox One og PS4 controllerne og alligevel er de ved at falde fra hinanden. Håbløst.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480

+2

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Bavi » 12. dec 2015 22:29

Jeg har spillet virkeligt meget på min Xbox One. Jeg kører stadigt på samme controller som jeg fik med maskinen. Jeg synes controlleren er sublim.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Slimjay DK » 12. dec 2015 23:49

Jeg har launch model af både PS4 og Xbox One og mine controllers fejler intet. Har dog spillet mest på min PS4
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 13. dec 2015 09:22

Jeg tror Derp har fat i den lange ende. Det bliver mere og mere et brug-og-smid-væk samfund, og vi skal nok prise os lykkelige, hvis vores maskiner og controllere holder længere end garantien tilbyder. Jeg står dog i GameStop fra tid til anden, og PS4-controllerne ruller ind til reperation. Til sammenligning har jeg kun taget to Xbone-controllere ind. Nu er det svært at sammenligne, da Danmark uden tvivl er et Playstation-land, men det er sateme utroligt, så mange der er gået i stykker. I den forrige generation tog jeg utrolig sjældent en controller ind til reperation, og selvom jeg ikk var der under generationen før, så har jeg da solgt en del PS2 maskiner og controllere, og her har jeg aldrig taget en retur. Jeg gruer for den næste generation...
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk

+1

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Bavi » 13. dec 2015 14:45

Nu er det kun fordi du skriver du står i GameStop: Du må ikke blande garanti-begrebet sammen med reklamationsretten ><
Senest rettet af Bavi 13. dec 2015 15:51, rettet i alt 1 gang.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf JohnH » 13. dec 2015 14:56

Bavi skrev:Jeg har spillet virkeligt meget på min Xbox One. Jeg kører stadigt på samme controller som jeg fik med maskinen. Jeg synes controlleren er sublim.


Samme her, begge mine controllere er over 1 år gamle og brugt en hel del, ingen problemer.
Dog føles Elitecontrolleren meget mere 'smooth' i alle knapperne, end de to standard nogensinde har været, (den er dog også rimelig ny :wink: )
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Psymatiq » 13. dec 2015 19:02

min launch controller Kigger automastisk op på RS
min anden controller fra Januar i år der virker RB ikke mere

lorte kvalitet imo

En af mine gamle 360 controllere car så ødelagt at jeg havde lappet den med gaffa tape da jeg rørte printpladen og den virkede stadig.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron