Xboxlife forum

Kvaliteten af Xbox One Controllere

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 13. dec 2015 21:49

Bavi skrev:Nu er det kun fordi du skriver du står i GameStop: Du må ikke blande garanti-begrebet sammen med reklamationsretten ><


Gør jeg da det?
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Bavi » 13. dec 2015 21:59

Lord Beef Jerky skrev:vi skal nok prise os lykkelige, hvis vores maskiner og controllere holder længere end garantien tilbyder


Hvis ikke, så er ordvalget i alt fald uheldigt :)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf ramlas » 14. dec 2015 00:03

Lige købt en Xbox one og controlleren mister hele tiden connection til boxen selvom jeg kun sidder 1 meter fra den, det er sgu træls
Play with Life!
ramlas
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf ALIE » 14. dec 2015 05:05

ramlas skrev:Lige købt en Xbox one og controlleren mister hele tiden connection til boxen selvom jeg kun sidder 1 meter fra den, det er sgu træls

har du oppdatert den ?
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030

+1

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Mike JezZ » 14. dec 2015 09:17

Jeg kan nikke genkendende til elendig kvaltiet af controllers. Xbox havde ellers en spot on controller sidste generation, men den nye?

-Brug et skrueløst design, som istedet for laver en kant der hvor man holder controlleren. Efter en weekends gaming har den kant boret sig ind i håndfladen og gjort min hud øm og irriteret. Havde foretrukket skruer i designet istedet for.

- Første generation af controllers havde bumper problemer - jeg var igennem 16-17 controllers og fik aldrig en der virkede med begge bumpers. Det klassiske problem, hvor den ene bumper kan sige klik, og den anden ikke kan, hvor man så skal mose bumperen ned for at den registrere.

- Fik en anden generations controller med mini jack, og der ser de ud til at have fixet problemet med bumperne. Men så har jeg et problem med den der højre stick. Når jeg kører sticken lidt nedad, så kommer der et ordentligt ryk så den bare hamrer nedad. Dvs, hvis du prøvet at aime i et skydespil, sigter du stille og roligt nedad. Det gør, at hvis man sigter stille ned, og når punktet, føles det som om sticken ryger ned i et hul og styrtdykker til nederste position. Yderst frustrerende.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Thorpedo29 » 14. dec 2015 12:22

Har ingen problemer, syntes de virker fremragende og kvaliteten ligeledes.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Zt3pH » 14. dec 2015 12:23

Ditto

Har også 2 som jeg ikke har haft problemer med.
Og de er blevet testet i hoved og røv, og de er rimelige holdbare. Har en 4årig super-testpilot der sørger for, at tingene bliver kontrolleret ordentligt igennem, på alle parametre
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf YCSMS » 14. dec 2015 12:45

Tak for svarene. Må i den grad siges, at være et spørgsmål der deler vandende. Synes dog stadig, at det er alt for mange der har oplevet problemer, i forhold til hvad man må forvente af en controller i denne tid.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 14. dec 2015 16:38

Bavi skrev:
Lord Beef Jerky skrev:vi skal nok prise os lykkelige, hvis vores maskiner og controllere holder længere end garantien tilbyder


Hvis ikke, så er ordvalget i alt fald uheldigt :)


Reklamationen dækker jo ikke skide meget - især hvad angår controllerne.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Bavi » 14. dec 2015 18:04

Lord Beef Jerky skrev:
Bavi skrev:
Lord Beef Jerky skrev:vi skal nok prise os lykkelige, hvis vores maskiner og controllere holder længere end garantien tilbyder


Hvis ikke, så er ordvalget i alt fald uheldigt :)


Reklamationen dækker jo ikke skide meget - især hvad angår controllerne.


Lige præcis i dette tilfælde er det netop reklamationsretten det falder under. Så jo det gør den :)
Du blander tingene sammen. Pas på med det.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 14. dec 2015 19:12

Bavi skrev:Lige præcis i dette tilfælde er det netop reklamationsretten det falder under. Så jo det gør den :)
Du blander tingene sammen. Pas på med det.


Reklamationsretten dækker - som sagt - ikke meget ved controllerfejl. Garantien derimod dækker alt. Så når garantien er løbet ud, og du kun har reklamationsretten tilbage til at gøre brug af, vil du f.eks. ved en PS4-controller opleve, at Sony kun vil give dig en ny, hvis det er det velkendte gummiproblem på analog-sticksene. Under reklamationsretten skal du desuden også kunne påvise, at det ikke er din egen skyld, at maskinen eller controlleren er gået i stykker, og svaret er ofte hos Sony og Microsoft under denne generation, at det er pga. slid at disse ikke virker mere.

Hvis jeg blander tingene sammen, er jeg da ked af det, men det er nu det som min ugentlige kontakt med Microsoft og Sony er resulteret i (med andre ord, det er dem, der har forklaret mig sagerne igen og igen - jeg har bestemt ikke studeret på området, og fungerer blot som mellemled mellem dem og kunderne i dette tilfælde).
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf YCSMS » 14. dec 2015 21:04

Kan iøvrigt lige rose Komplett for super service. "Behold controlleren, vi sender en ny"
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Elgaard » 14. dec 2015 21:47

Lord Beef Jerky skrev:Reklamationsretten dækker - som sagt - ikke meget ved controllerfejl. Garantien derimod dækker alt. Så når garantien er løbet ud, og du kun har reklamationsretten tilbage til at gøre brug af, vil du f.eks. ved en PS4-controller opleve, at Sony kun vil give dig en ny, hvis det er det velkendte gummiproblem på analog-sticksene. Under reklamationsretten skal du desuden også kunne påvise, at det ikke er din egen skyld, at maskinen eller controlleren er gået i stykker, og svaret er ofte hos Sony og Microsoft under denne generation, at det er pga. slid at disse ikke virker mere.

Hvis jeg blander tingene sammen, er jeg da ked af det, men det er nu det som min ugentlige kontakt med Microsoft og Sony er resulteret i (med andre ord, det er dem, der har forklaret mig sagerne igen og igen - jeg har bestemt ikke studeret på området, og fungerer blot som mellemled mellem dem og kunderne i dette tilfælde).


Reklamationsretten dækker i allerhøjeste grad. Det gør den ved alle fabriksfejl.

Det lyder til at du kalder de første 6 måneders reklamationsret, hvor man formoder at fejl på et produkt har været der fra ny, for "garanti" - Det er forkert, der er stadig tale om reklamationsret. Du er bare bedre stillet under reklamationsretten de første 6 måneder, det kaldes formodningsreglen.

Købeloven giver dig ingen garanti - Det er noget butikken eller producenten frivilligt kan give dig, og som stiller dig bedre end købelovens reklamationsret.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf JohnH » 14. dec 2015 21:55

Har lige læst at man kan tilkøbe 3 år garanti på Xbox one og 2 controllere ....

'Udvidet garanti er kun tilgængelig for Xbox One.

Hvis du vil udvide garantidækningen for dit Xbox One-system, kan du købe Microsoft Complete til Xbox One, når du køber din konsol. Med Microsoft Complete til Xbox One får du 3 års dækning af dit Xbox One-system. Derudover omfatter Microsoft Complete til Xbox One også tre års garanti på to controllere.'

Aner dog ikke hvad det koster og hvad det omfatter/ikke omfatter...

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... 4ee88b34de

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... e/complete
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Bavi » 14. dec 2015 22:27

JohnH skrev:Har lige læst at man kan tilkøbe 3 år garanti på Xbox one og 2 controllere ....

'Udvidet garanti er kun tilgængelig for Xbox One.

Hvis du vil udvide garantidækningen for dit Xbox One-system, kan du købe Microsoft Complete til Xbox One, når du køber din konsol. Med Microsoft Complete til Xbox One får du 3 års dækning af dit Xbox One-system. Derudover omfatter Microsoft Complete til Xbox One også tre års garanti på to controllere.'

Aner dog ikke hvad det koster og hvad det omfatter/ikke omfatter...

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... 4ee88b34de

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... e/complete


Og det er lidt noget lort. For 'tilkøb af garanti' er ikke en egentlig og reel garanti.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron