Xboxlife forum

Kvaliteten af Xbox One Controllere

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf JohnH » 15. dec 2015 06:54

Bavi skrev:
JohnH skrev:Har lige læst at man kan tilkøbe 3 år garanti på Xbox one og 2 controllere ....

'Udvidet garanti er kun tilgængelig for Xbox One.

Hvis du vil udvide garantidækningen for dit Xbox One-system, kan du købe Microsoft Complete til Xbox One, når du køber din konsol. Med Microsoft Complete til Xbox One får du 3 års dækning af dit Xbox One-system. Derudover omfatter Microsoft Complete til Xbox One også tre års garanti på to controllere.'

Aner dog ikke hvad det koster og hvad det omfatter/ikke omfatter...

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... 4ee88b34de

https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... e/complete


Og det er lidt noget lort. For 'tilkøb af garanti' er ikke en egentlig og reel garanti.


Næh, man betaler jo reelt dobbelt for noget der burde være en selvfølge.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Lord Beef Jerky » 15. dec 2015 08:19

Elgaard skrev:
Lord Beef Jerky skrev:Reklamationsretten dækker - som sagt - ikke meget ved controllerfejl. Garantien derimod dækker alt. Så når garantien er løbet ud, og du kun har reklamationsretten tilbage til at gøre brug af, vil du f.eks. ved en PS4-controller opleve, at Sony kun vil give dig en ny, hvis det er det velkendte gummiproblem på analog-sticksene. Under reklamationsretten skal du desuden også kunne påvise, at det ikke er din egen skyld, at maskinen eller controlleren er gået i stykker, og svaret er ofte hos Sony og Microsoft under denne generation, at det er pga. slid at disse ikke virker mere.

Hvis jeg blander tingene sammen, er jeg da ked af det, men det er nu det som min ugentlige kontakt med Microsoft og Sony er resulteret i (med andre ord, det er dem, der har forklaret mig sagerne igen og igen - jeg har bestemt ikke studeret på området, og fungerer blot som mellemled mellem dem og kunderne i dette tilfælde).


Reklamationsretten dækker i allerhøjeste grad. Det gør den ved alle fabriksfejl.

Det lyder til at du kalder de første 6 måneders reklamationsret, hvor man formoder at fejl på et produkt har været der fra ny, for "garanti" - Det er forkert, der er stadig tale om reklamationsret. Du er bare bedre stillet under reklamationsretten de første 6 måneder, det kaldes formodningsreglen.

Købeloven giver dig ingen garanti - Det er noget butikken eller producenten frivilligt kan give dig, og som stiller dig bedre end købelovens reklamationsret.


Ah, det var ikke min intention. Reklamationen dækker fabriksfejl, ja. Garantien er dog en stor hjælp, da man her ikke skal påvise om pågældende fejl er en fabriksfejl, men blot kan indlevere produktet i butikken, der tager sagen videre herfra. Når garantien er udløbet, bliver det pludselig ens eget ansvar at påvise om pågældende fejl er en fabriksfejl. Og det er netop her, at når knapper sætter sig fast eller knirker, at man ikke længere er dækket, fordi firmaerne kalder det slid. Jeg kalder det elendig kvalitet, og det er i mine øjne en fabriksfejl. Og her tilbage til min originale pointe - vi skal være glade, hvis produktet holder lang tid efter, at garantien er udløbet, for det virker ikke som om, at produktet er designet til det.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Kvaliteten af Xbox One Controllere

Indlægaf Mike JezZ » 23. dec 2015 09:34

Skønt, så røg A knappen på min Xbox controller efter heftig Call of Duty session.

Den begyndte at knirke voldsomt her de sidste par dage, indtil den i dag bare ikke vil reagere på A. Når jeg trykker den ned kan jeg mærke den ikke rammer noget, modsat de andre, der kommer med et "klik".
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron