Xboxlife forum

Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern harddisk

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern harddisk

Indlægaf JamesCoburn.dk » 5. nov 2015 20:23

Jeg står for at skulle købe en Xbox One og er i tvivl om hvilken udgave, jeg skal købe.

Når jeg søger på nettet, er der mange gode tilbud/bundles på en Xbox One med 500 GB hdd og nogle spil - typisk Fifa 16. De kommende dage har Elgiganten et tilbud på en Xbox One med både Fifa 16, CoD Black Ops 3, Ori og 3 mdr Viaplay til 2222 kr.

Ovenstående tilbud lokker, men jeg kunne frygte, at jeg hurtig løber tør for harddiskplads, når Xbox One bliver bagudkompatibel med nogle af Xbox 360-spillene, som jeg har en del af, som det kunne være rart at spille i ny og næ.

Enten skal jeg lave en lidt dårligere handel og købe en Xbox One med 1 TB harddisk, eller skal jeg købe en ekstern harddisk, når behovet for mere plads opstår.

Hvordan er erfaringerne med ekstern harddisk til Xbox One? Er det let at sætte op og kører det gnidningsfrit?

Gode råd og erfaringer modtages med stor tak!
JamesCoburn.dk
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf Badstue » 5. nov 2015 21:20

Jeg her en ekstern disk til min X1 og det fungerer aldeles upåklageligt. Gå efter den bedste deal og så opgrader evt. senere, hvis du får behov (og det får man hurtigt eftersom også alle X1 spil jo installeres, disk eller ej). 1 TB eller 2 TB diske kan jo oftest fås for relativt små penge.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf JamesCoburn.dk » 5. nov 2015 21:30

Mange tak!

Kan alle eksterne harddiske bruges? Jeg går ud fra at den skal have USB 3 og min 5400 rpm? Jeg kan se at Seagate laver en 2 TB specifikt til Xbox - men andre kan måske lige så godt bruges?
JamesCoburn.dk
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf DanniLaursen » 5. nov 2015 22:19

Jeg har selv lige købt elite udgaven og hade den normale før og ja det kan godt nok mærkes, både ved opstart og performance ved gaming....

Så jeg ville helt klart gå efter eliten...
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf citysleeps » 6. nov 2015 10:29

Jeg ville nok også gå efter eliten.
Ellers har jeg WD's ekstern HDD på 2 TB der er lavet/branded specielt til Xbox One. Den er jeg helt tilfreds med.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf Muggs » 6. nov 2015 11:21

Jeg har 1TB ekstern disk til min 500GB One. Og jeg har lige været ved at slette spil da jeg var ved at løbe tør for plads.
Så gå efter det gode tilbud og køb en 2TB ekstern disk når du får brug for det :)

Edit:
Og den eksterne disk skal bare være Usb 3.0 og minimum på 256GB for at kunne bruges.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Køb af Xbox One: harddisk og erfaringer med ekstern hard

Indlægaf JamesCoburn.dk » 10. nov 2015 22:19

Jeg vil lige melde tilbage, at jeg efter længere tids overvejelse endte med at slå til på tilbuddet i Elgiganten. Det vil sige Xbox One med Ori, FiFa 16 og CoD Black Ops 3 samt Viaplay 3 mdr og EA Access 1 mdr for 2222 kr. Elgiganten lavede også prismatch på en eksta controller til 367 kr og så købte jeg også Forza Motorsport 6 og Gears of War Ultimate Edition. FM6 og GoW er de to titler som for mig er indbegrebet af eksklusivtitler, som giver Xbox den klare fordel frem for PlayStation.

Jeg var meget fristet af en Xbox One Elite pga hastighed, harddisk og den lækre controller. Jeg må dog erkende, at jeg blot er en casual gamer, så jeg kunne ikke retfærdiggøre merprisen, når jeg ikke kommer til at game mere/bedre, end jeg forventer. Jeg vil holde øje med elite-controlleren, når den med tiden kommer på tilbud og jeg vil holde øje med udviklingen inden for eksterne harddiske, når jeg en gang løber tør for plads.

Endeligt vil jeg tilføje, at det er fedt opgradere fra 360, som jeg har været rigtig glad for. Det er en lækker og hurtig brugerflade og grafikken i spillene har fået et gevaldigt nøk i den rigtige retning!

Mange tak for jeres input!
JamesCoburn.dk
Niveau 0
 
Indlæg: 20



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster