Xboxlife forum

Rat til Xbox One

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Rat til Xbox One

Indlægaf LusciousLuke » 18. okt 2015 13:42

Hej!
Jeg står i et dilemma. Jeg har lige købt en Xbox One, Forza Horizon 2 og Forza 5. Jeg vil derfor gerne have et rat dertil. Jeg ELSKER biler! Og jeg har spillet næsten alle bilspil der er tilgængelige, så jeg tænkte at jeg ville købe Thrustmaster TX 458 Italia. Men mit dilemma består af at jeg har meget lidt fritid (1-2 timer per dag) Og derfor er det mange penge at smide for et rat, desuden koster rattet det samme som konsollen og spillene tilsammen.

Jeg ville derfor høre om Thrustmaster TX er pengene værd, eller om det ville være bedre at købe Thrustmaster spider, til en tredjedel af prisen?
LusciousLuke
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Aalborg


Re: Rat til Xbox One

Indlægaf JohnH » 18. okt 2015 14:04

Til Horizon 2 er det spild af penge, det er meget lettere og sjovere at køre med kontroller, synes jeg.

Til Forza 5 & 6 m.m. er det alm. rat fint nok, men jeg synes man mangler feedback , så jeg vil da anbefale det dyrere rat til det. Med begge rat bliver det meget mere realistisk at køre, end med controller.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Rat til Xbox One

Indlægaf BulletEyeDk » 18. okt 2015 15:34

Jeg har selv et Thrustmaster TX og det er et rigtig godt rat, de ekstra penge FFB koster er det hele værd, man får så meget mere følelse med bilen.

Lige mht. de spil du nævner, så har jeg ikke selv brugt mit rat i Horizon 2, dog har jeg prøvet det til forza 6, dog kun demoen og her var jeg mildest talt overrasket over hvor ringe FFB og følingen med rattet egentlig er, på baggrund af det ville jeg selv foretække at spille forza 6 med controller, da man fornemmer spillet er lavet primært til folk med controllere.

Jeg havde ikke selv rat da jeg spillede forza 5, men jeg ved at det var et issue for folk med rat, at det simpelthen ikke var helt i orden den måde Turn 10 leverede den oplevelse på. Forza6 skulle dog være et skridt i den rigtige retning, men personligt syntes jeg dog det mangler en del for at give en tilfedsstillende oplevelse.

Rattet kommer virkelig til sin ret i pCARS, hvor du får fuld valuta for FFB og har rig mulighed for selv at justere hvordan du vil have dette sat op (det kan man ikke i forza)

Men når alt kommer til alt er det jo meget individuelt hvordan man selv føler disse ting, for mit vedkommende leverer pCARS helt klart den mest virkelige oplevelse af at man sidder i et cockpit, og kæmper for livet gennem hvert sving.

Du kan evt. savle lidt over dette setup som pt. er til salg: viewtopic.php?f=19&t=92709&p=1309595#p1309595
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Rat til Xbox One

Indlægaf Phimosis » 25. okt 2015 20:20

Ved Fona i Wawes har rat til både Xbox One og Ps4 og de er fra Logitech
Skal siges kender intet til dem, så dem bare her den anden dag
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Rat til Xbox One

Indlægaf Benja190782 » 25. okt 2015 22:00

Har også et TX rat og kan kun anbefale Thrustmaster - jeg har endda både deres T3PA-PRO pedaler og TH8A shifter også. Det er virkelig kram for alle pengene!

Altså hvis du er så vild med biler, som du siger - så er et TX rat et must til din Xbox One!
Jeg havde det utrolig fedt med Forza 5 og Horizon 2, når jeg kørte med TX rattet.
Dog må jeg sige, at jeg ikke har rørt Forza serien siden Project CARS udkom. Det er en helt anden verden!

Så jeg var ikke i tvivl om, at springe over Forza 6, selvom det er fristende, at købe når man er så biltosset som mig.

PCARS er bare der var TX rattet virkelig kommer til sin ret må jeg indrømme.

Synes ikke 2500 er galt for så godt et rat til både XB1 og PC.

Køb lortet! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Rat til Xbox One

Indlægaf TigerJax007 » 26. okt 2015 08:12

Jeg kan bare give ekko fra de andre - Thrustmaster TX er ALLE pengene værd. Når du først har haft det i hænderne, så vil et rat uden FFB føles som om det er gået i stykker. 2500 fordelt ud over rattets levetid er ikke mange penge pr. dag med en oplevelse, der til gengæld bliver så meget bedre. Men man skal selvfølgelig lige hive pengene op af lommen én gang.

Jeg tilslutter mig i øvrigt de andre. Det er i Project Cars du får den fulde valuta for pengene når det kommer til FFB. Forza-spillene bliver også bedre med rat, men de egner sig ligeså fint til controller, da simulationen ikke er så høj som i pCARS.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron