Xboxlife forum

Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf BuBubbi » 17. okt 2015 08:58

Så nærmer begravelsen for Kinect'en sig hastigt.

http://www.icxm.net/x/cortana-headset-stuff.html

Det vil efter sigende blive muligt at benytte Cortana på NXOE med et almindeligt headset.
Det vil uden tvivl være det sidste dødsstød for Kinect'en.
Den er så godt som død allerede, men uden kravet til Cortana, er det vist endeligt slut.

Men godt nyt for jer der ikke har Kinect'en. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf Morten Skou » 17. okt 2015 08:59

Hvis Microsoft lige havde spurgt mig, om det var en god ide at bruge tid og penge på Kinect til Xbox One, så havde de sparet en hel masse penge (og os andre ligeså).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf BuBubbi » 17. okt 2015 09:08

Uden tvivl..
Ideen om kinect var god, hvis den altså blev brugt noget mere.

Men det har jo altid været sådan lidt beta agtigt, hvor stort set ingen spil understøttede det.
For en spiludvikler er det stadig en alt for lille målgruppe, at satse på Kinect'en.

Og det har endnu engang gjort at den nye Kinect dør stille og roligt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf Mikael Nielsen » 17. okt 2015 10:45

BuBubbi skrev:Så nærmer begravelsen for Kinect'en sig hastigt.

http://www.icxm.net/x/cortana-headset-stuff.html

Det vil efter sigende blive muligt at benytte Cortana på NXOE med et almindeligt headset.
Det vil uden tvivl være det sidste dødsstød for Kinect'en.
Den er så godt som død allerede, men uden kravet til Cortana, er det vist endeligt slut.

Men godt nyt for jer der ikke har Kinect'en. :)


>Gør det ikke chancen større for at der skal komme dansk tale til den danske dashboard
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf BuBubbi » 17. okt 2015 12:47

Det ved jeg nu ikke.
De skal jo stadig have stemmegenkendelse på dansk, samt lagt noget tale ind på dansk.
Det tror jeg erligt talt vi er for få Xbox brugere i Danmark til de gider bruge tid og penge på.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. okt 2015 17:59

BuBubbi skrev:Det ved jeg nu ikke.
De skal jo stadig have stemmegenkendelse på dansk, samt lagt noget tale ind på dansk.
Det tror jeg erligt talt vi er for få Xbox brugere i Danmark til de gider bruge tid og penge på.



Lige en spørgsmål BuBubbi, ved du hvad de har som undskyldning for at de vil ikke give os valget at vælge
dansk lokation og engelsk som sprog. Hvis jeg vælger usa eller uk forsvinder muligheden at bruge min visa/dankort.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf BuBubbi » 18. okt 2015 18:47

Mikael Nielsen skrev:
BuBubbi skrev:Det ved jeg nu ikke.
De skal jo stadig have stemmegenkendelse på dansk, samt lagt noget tale ind på dansk.
Det tror jeg erligt talt vi er for få Xbox brugere i Danmark til de gider bruge tid og penge på.



Lige en spørgsmål BuBubbi, ved du hvad de har som undskyldning for at de vil ikke give os valget at vælge
dansk lokation og engelsk som sprog. Hvis jeg vælger usa eller uk forsvinder muligheden at bruge min visa/dankort.


Nej det ved jeg desværre ikke, men det har undret mig længe.

Jeg har selv flere gange siden de åbnede op for preview'et på det originale OS på Xbox One gjort dem opmærksom på problemet, og også i forbindelse med den danske lancering, hvor Kinecten jo heller ikke kan bruges til fx engelske stemmekommandoer når man har den stående på dansk.

Jeg vil rigtig gerne have min stående til Danmark og fortsat have den sat til engelsk, or dermed også kunne bruge Cortana på engelsk, men det synes Microsoft åbenbart ikke er en god ide.
Så min står til USA så længe jeg ikke frit kan vælge sprog uafhængigt af land.

Jeg kan kun opfordre folk til at smide en stemme her: https://xbox.uservoice.com/forums/25380 ... -languages
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Brug Cortana uden kinect på NXOE.

Indlægaf Mikael Nielsen » 18. okt 2015 22:01

BuBubbi skrev:
Mikael Nielsen skrev:
BuBubbi skrev:Det ved jeg nu ikke.
De skal jo stadig have stemmegenkendelse på dansk, samt lagt noget tale ind på dansk.
Det tror jeg erligt talt vi er for få Xbox brugere i Danmark til de gider bruge tid og penge på.



Lige en spørgsmål BuBubbi, ved du hvad de har som undskyldning for at de vil ikke give os valget at vælge
dansk lokation og engelsk som sprog. Hvis jeg vælger usa eller uk forsvinder muligheden at bruge min visa/dankort.


Nej det ved jeg desværre ikke, men det har undret mig længe.

Jeg har selv flere gange siden de åbnede op for preview'et på det originale OS på Xbox One gjort dem opmærksom på problemet, og også i forbindelse med den danske lancering, hvor Kinecten jo heller ikke kan bruges til fx engelske stemmekommandoer når man har den stående på dansk.

Jeg vil rigtig gerne have min stående til Danmark og fortsat have den sat til engelsk, or dermed også kunne bruge Cortana på engelsk, men det synes Microsoft åbenbart ikke er en god ide.
Så min står til USA så længe jeg ikke frit kan vælge sprog uafhængigt af land.

Jeg kan kun opfordre folk til at smide en stemme her: https://xbox.uservoice.com/forums/25380 ... -languages


så har jeg da stemt og skrevet en komentar
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron