Xboxlife forum

at få x1 headset til at virke ?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Ronny73 » 24. sep 2015 12:38

hej. en kammerat og mig skulle for første gang prøve at spille sammen online i går, vi fik de x1 headset der følger med sat til og man kunne se de var rigtig sat til pga den mute funktion. men ingen lyd. i forza 5 kunne man se en chat boble når vi sagde noget men igen ingen lyd. bagefter prøvede vi halo masterchief heller ingen lyd

nogen der kan fortælle mig hvad man skal gøre ?
er der nogen indstillinger man skal gøre noget ved elelr hvordan
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Mikael Nielsen » 24. sep 2015 15:33

inde i indstillinger kan du justere på chat lyden, både din lyd ind og ud og forskellen mellem lyden i spillet og chatten (tror nok de kalder det chatmixer). se om de ikke står i bund, de skulle stå i midten hvis der ikke er pillet ved dem.

ps. der også noget et punkt der hedder lydløs i chat hvis du går ind i vedkommendes gamertag indefra vennelisten.
det kunne da også være et forsøg.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Ronny73 » 24. sep 2015 17:11

tak for forsøget lige de 2 ting har vi kigget på og de står til at skulle give lyd. jeg kan heller ikke høre noget spil relateret lyde i headset (ved ikke om man burde?) den eneste lyd der kommer er hvis man bliver ved med at skrue op siger den en bop lyd eller hvordan man nu skal beskrive det. jeg har også kigget på forældre kontrol og der mener jeg det står rigtigt

Edit. burde man kunne tale sammen når man bare står i Xbox menu eller bare i spil menu eller er det kun imens man spiller ?
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf BuBubbi » 24. sep 2015 17:30

Det almindelige headset der følger med at kun til chat.
Der kommer ikke game lyd igennem det.

Og hvis i begge er i det der hedder Game Chat, bør i kunne høre hinanden når i er i samme lobby i et spil.
Jeg vil dog foreslå i starter en Party (hedder vist nok gruppe på dansk), for så kan i snakke med hinanden uanset hvilket spil i hver i sær er i.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Ronny73 » 24. sep 2015 17:40

hmm det lyder ikke bekendt gamechat og party chat hvordan kommer man til det ? party chat er den der lyder bedst ja da vi har flere spil vi vil i gang med. vi satte bare headset til og gik på samme hold ved halo, de to ting du nævner kender vi ikke.

lyder godt spil lyd ikke går gennem headset det ville være noget forvirrende noget gennem mono headset
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Mikael Nielsen » 24. sep 2015 18:09

inde i venner og tryk på din kammerats gamertag, der kan du starte en chat op og så er det lige meget hvad i spiller eller i er i på menuen.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf BuBubbi » 24. sep 2015 19:26

Lyder som om det vil være en god ide for dig at kigge lidt på Xbox's supportside.

http://support.xbox.com/da-DK/xbox-one/ ... rt-a-party

Der er en masse guides til de forskellige funktioner Xbox'en har.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf Ronny73 » 24. sep 2015 19:49

tak for hjælpen begge 2 :-) jeg skal spille med ham igen fredag eller lørdag så burde det virke med de infos i kom med

@bububbi jeg prøvede at google lidt i går men brugte åbenbart forkert søgeord. jeg er ikke så moderne mere og havde da overvejet at få min nevø til at komme og hjælpe men han har travlt med alt mulig andet :-)

så det sku rart med dette forum og jer hjælpsomme mennesker :-)
Ronny73
Niveau 3
 
Indlæg: 290
By: Sønderborg


Re: at få x1 headset til at virke ?

Indlægaf citysleeps » 24. sep 2015 20:59

Kan en strict NAT være årsagen?

"With a STRICT NAT type, you’re only able to chat and play multiplayer games with people who have an OPEN NAT type." http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... r-solution
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster

cron