Xboxlife forum

Microsoft modsvar til PS VR

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Microsoft modsvar til PS VR

Indlægaf dummiz » 22. sep 2015 19:09

Nu har jeg kun PS4 så ved ikke rigtig hvad der sker på Xbox fronten men har overvejet at bytte min PS4 til en one da dem jeg kender der spiller har en one. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om Microsoft har et mod svar til Sony VR? :) og i så fald hvilke.
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469


Re: Microsoft modsvar til PS VR

Indlægaf Lowlandet » 22. sep 2015 19:48

Hololens
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Microsoft modsvar til PS VR

Indlægaf Rechain » 22. sep 2015 22:44

Det har været undervejs længe, Hololens :)



/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Microsoft modsvar til PS VR

Indlægaf Derp » 22. sep 2015 23:22

Hololens er AR og langt mere fokuseret på hverdagsbrug end gaming. Minecraft demoen er da sød nok, men som gaming tilbehør er der ikke særlig meget at hente. Lidt ligesom Kinect som er fin nok med stemme kommander, men som falder igennem som gaming tilbehør. Tro mig, AR er mest udset til at skulle bruges udenfor gamingen.

Microsoft har lavet en aftale med Oculus Rift og Valve VR om at understøtte deres VR devices. Dog er det endnu kun som "virtuel storskærm" og ikke VR. Jeg tror ligeså meget at det er PC og Windows 10 som Microsoft tænker på, for Xbox Onen er nok ikke stærkt nok til at køre alt for mange af VR spillene. Microsoft er dog nok allerede i gang med at få Xbox Onen til at kunne køre nogle af dem.

Det samme kan lidt siges om PS4. Personligt er jeg lidt ærgeligt over at de vælger at smide VR ud i den her generation, for det kan godt ende med at skuffe. Det kommer til at blive dyrt og det er begrænset hvilke spil man vil kunne spille. Hardware er simpelthen ikke god nok og teknologien er ikke langt nok fremme til at vi kan få de helt store AAA oplevelser. Jeg har prøvet VR og det er sgu fedt, men efter noget tid kan man godt se at det mest eaf alt er "demo" spil.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster

cron