Xboxlife forum

Streaming fra Xbox One til en iPad

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf BuBubbi » 19. aug 2015 11:38

Som de fleste nok ved kræver det en Windows 10 tablet for at kunne streame fra sin Xbox One.

Men da jeg kun har en iPad, måtte jeg forsøge mig med andre udveje. :D
Jeg har derfor lavet en lille video på mit horrible engelsk til Reddit, men i skal da ikke snyde for den. :roll:



Det er bare et forsøg på at streame fra min Xbox One, via min Windows 10 PC over til min iPad.
Resultatet er okay, ikke prangende, men det virker.
Dog ville jeg ikke spille FPS spil på den måde, da forsinkelsen er alt for høj.

Det spøjse er at der er mere forsinkelse på lyden end der er på billedet.

Men kedede mig bare, så ville da lige se om det ikke kunne lade sig gøre. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C

+2

Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf Slimjay DK » 19. aug 2015 11:53

Din overskrift er en anelse misvisende :) Når det i virkeligheden er en RDP session fra iPad til Win 10 ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf BuBubbi » 19. aug 2015 11:57

Slimjay DK skrev:Din overskrift er en anelse misvisende :) Når det i virkeligheden er en RDP session fra iPad til Win 10 ....


Muligvis, men det er også godt forklaret i både tekst og video at det er via RDP det foregår.
Kunne også have skrevet:
Streaming fra Xbox One via et Cat 6 kabel over til min Netgear R7000 router, videre via endnu et Cat 6 kabel over til min PC, derfra via Remote desktop tilbage til routeren via samme Cat 6 kabel, derfra trådløst via et 5GHz WiFi.

Men det ville bare give en fandens lang overskrift. ;)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C

+1

Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf Slimjay DK » 19. aug 2015 12:07

eller den korte version "Streaming af Xbox One via PC til en iPad" ;) Men det får man nok ikke så mange "hits" på.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf BuBubbi » 19. aug 2015 12:12

Slimjay DK skrev:eller den korte version "Streaming af Xbox One via PC til en iPad" ;) Men det får man nok ikke så mange "hits" på.

Præcis, burde arbejde hos Ekstrabladet med de skarpe overskrifter jeg kan trylle frem. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf Slimjay DK » 19. aug 2015 12:17

haha ja, det er ren EB :) . Men det er da et sjovt forsøg og det kører da bedre end jeg ville tro det kunne via en RDP.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf citysleeps » 19. aug 2015 13:22

Har du evt. en iMac eller Macbook Pro, med bootcamp Win10 som du kunne teste også? Synes ikke at jeg kan finde nogle videoer med dette.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Streaming fra Xbox One til en iPad

Indlægaf BuBubbi » 19. aug 2015 13:59

citysleeps skrev:Har du evt. en iMac eller Macbook Pro, med bootcamp Win10 som du kunne teste også? Synes ikke at jeg kan finde nogle videoer med dette.


Nej desværre.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron