Xboxlife forum

Windows 10, hvad synes I?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Slimjay DK » 11. aug 2015 20:46

Jeg havde samme problem, og der hjalp "force Win 10 update" ikke .. jeg downloadede media creation tool. Når du starter den spørger den om du vil lave et medie med Win 10 på eller om du vil upgrade med det samme, valgte upgrade og så gjorde den fint det :)

http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... _wol_win10
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 12. aug 2015 17:52

Så fik jeg sgu endelig smidt en større SSD i PC'en..

Blev til en 500GB Samsung EVO 850.
Så nu er der installeret Windows 10.
Det kører umiddelbart ganske fint. Streaming kører også ganske fint.
Har desværre kun et gammelt GTX580, så kan ikke prøve optagefunktionen.

Må have fundet et større et.

EDIT:

Så fik jeg roddet lidt mere med streaming til Windows 10, og ved hjælp af en lille guide på reddit, fik jeg den sat op på Very High kvalitet, og skal love for det hjalp.
Billede
Fik den presset helt op på 31,2 Mbit/s.

Hvis i andre vil prøve at køre med Very High, skal i starte med at lukke Xbox App'et.
- Gå derefter ind i mappen:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Packages\Microsoft.XboxApp_~~~~~~\LocalState
- Find filen userconsoledata
- Tag for en sikkerheds skyld en backup af denne fil.
- Derefter åbner i filen i fx. Notesblok (Notepad) og finder steddet hvor der står IsInternalPreview
- Den står til False, og det er den i skal ændre til True.
- Derefter gemmer i filen og åbner Xbox Appet igen.

I har nu muligheden for at vælge Very High når i streamer, så fremt jeres netværk kan trække det.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C

+1

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Lasborg » 13. aug 2015 07:06

31.2 det er en sjat og lyder i mine øjne også som noget der ikke sker så ofte hvis avarage er 11 Mbit/s.
Det burde være overkommeligt at streame very high på hvis man har et fornuftigt wifi med wireless-N 300 eller wireless-AC. Som sammenligning kan det siges at et Netflix anbefaler 5 Mbit/s til et HD stream og 25 Mbit/s til ultra-HD
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 13. aug 2015 09:05

Jeg fandt forresten ud af hvordan jeg kunne lave opsætningen om på skærmene. Ind i regedit og slette registrerings filerne:

HKLM\Systems\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Configuration
HKLM\Systems\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\Connectivity

Derefter koblede jeg plasmaen fra, så det kun var min monitor der var sat til og genstartede.

Nu er min monitor 1 og plasma 2.
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 13. aug 2015 11:32

Lasborg skrev:31.2 det er en sjat og lyder i mine øjne også som noget der ikke sker så ofte hvis avarage er 11 Mbit/s.
Det burde være overkommeligt at streame very high på hvis man har et fornuftigt wifi med wireless-N 300 eller wireless-AC. Som sammenligning kan det siges at et Netflix anbefaler 5 Mbit/s til et HD stream og 25 Mbit/s til ultra-HD


Det var virkeligt også kun et peak på 31,2 Mbit/s.
Gennemsnittet skulle vist nok ligge på omkring 10-12 Mbit/s.

Har lige spillet et par minutter Forza Horizon 2 og Sunset Overdrive, og som i kan se her passer det meget godt med et gennemsnit på de 10-12 stykker.

Billede
Klik på billedet for at se det i fuld størrelse.

Billede
Klik på billedet for at se det i fuld størrelse.

Jeg har læst at forskellen på High og Very High skulle være at High streamer ved 720p/60 og Very High skulle være 1080p/60.
Om det passer har jeg dog ikke kunne bekræfte endnu.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Lasborg » 13. aug 2015 12:34

Det lyder meget sandsynligt at det er forskellen. Det passer også meget godt med netflix tallene hvis 5mbit/s er anbefalet for 720p
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 13. aug 2015 15:42

Lasborg skrev:Det lyder meget sandsynligt at det er forskellen. Det passer også meget godt med netflix tallene hvis 5mbit/s er anbefalet for 720p

Synes ikke rigtigt man kan sammenligne det med Netflix, da dette som regel foregår inden for ens eget netværk, og derfor er der også langt større mulighed for højere bitrate.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Lasborg » 13. aug 2015 19:10

Det kan sagtens sammenlignes, af den grund at begge dele er stream af video. Kompressionen kan naturligvis være forskellig. At det er på et lokalt netværk der sagtens kan have bitrates på over 500 mbit/s har jo ikke indflydelse, hvis det der skal skubbes er video på 1080p som nænsomt komprimeret fylder 11-12 mbit/s i gennemsnit så er der jo ikke grund til mere.
Naturligvis kunne man så sige at de kunne droppe komprimeringen, men hvis det betyder at der skulle bruges 100 mbit/s og billedkvaliteten og hastigheden ikke er mærkbart anderledes, så er der jo ingen grund til at gøre det.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 13. aug 2015 20:12

@Lasborg: Formålet er jo forskelligt, så derfor kan man godt sige, at det ikke nødvendigvis kan sammenlignes. Med Netflix er latency reelt underordnet, da det ikke er live og dit stream arbejder med en buffer. Med Xbox streaming er latency kritisk, da der ikke kan arbejdes med en buffer fordi du så vil opleve mega lag. Derfor ville det give mening at droppe komprimering for at undgå et unødvendigt overhead.
Det kan godt være de er nået frem til at det kan lade sig gøre, men det er ikke givet. Og synes også jeg kan forstå, at især folk på et trådløst netværk har oplevet problemer med at få det til at køre med Very High kvalitet, sandsynligvis delvist pga. høj latency.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CvKM » 14. aug 2015 15:36

Nu fik jeg endeligt installeret Windows 10 (skriver fra det nu), og det hele kører sådan set om det skal. Jeg har installeret programmer og ført diverse billeder tilbage. Men lyden er ikke i orden - min PC er født med Dolby Advanced Audio og da den ikke har overført driveren til denne, lyder det simpelthen af r*ven til. Hvad gør jeg? Jeg kan godt høre noget på min PC, men jeg skal skrue meget op og så er kvaliteten elendig. Min PC er en HP Pavilion 15-b110so, hvis det kan hjælpe noget.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 14. aug 2015 16:52

CvKM skrev:Nu fik jeg endeligt installeret Windows 10 (skriver fra det nu), og det hele kører sådan set om det skal. Jeg har installeret programmer og ført diverse billeder tilbage. Men lyden er ikke i orden - min PC er født med Dolby Advanced Audio og da den ikke har overført driveren til denne, lyder det simpelthen af r*ven til. Hvad gør jeg? Jeg kan godt høre noget på min PC, men jeg skal skrue meget op og så er kvaliteten elendig. Min PC er en HP Pavilion 15-b110so, hvis det kan hjælpe noget.

Du kunne prøve at finde nogle drivere på HPs hjemmeside.
Er nok ingen til Win10, men den til Win 8.1 burde også virke.
Senest rettet af BuBubbi 14. aug 2015 17:24, rettet i alt 1 gang.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CvKM » 14. aug 2015 16:59

Der er slet ikke noget... Nu går jeg snart amok, der er bare INTET der hjælper på mit problem.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf BuBubbi » 14. aug 2015 17:23

CvKM skrev:Der er slet ikke noget... Nu går jeg snart amok, der er bare INTET der hjælper på mit problem.

Som jeg skrev, ville jeg prøve med driverne til Windows 8.1.
De ligger på hjemmesiden. Har lige tjekket.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CvKM » 14. aug 2015 17:45

Kan du give mig et link, eller hvad jeg skal søge på? Jeg er virkelig træt af at lede lige nu...
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf JohnH » 14. aug 2015 19:14

Har du prøvet her :
http://support.hp.com/us-en/product/HP- ... c04730900/

De anbefaler at lade Windows Update om at finde driverne.

Det har virket fint på min ældre Toshiba, den kunne ikke finde netkortdriveren, lod så Update lede og nu kører det fint.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster

cron