Xboxlife forum

Windows 10, hvad synes I?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Elgaard » 31. jul 2015 12:57

VIC skrev:Hvis jeg forstår dig ret, så kan det ikke lade sig gøre. Du kan ikke bare installere Win10 clean og bruge en 'gammel' Win7/8 key. Du skal have det originale OS installeret med den gyldige key og så køre en upgrade. Under installationen bliver din gamle key 'konverteret' til en Win10 key og du kan så lave en clean install med den nye nøgle.


Du får ikke en Windows 10 nøgle når du har opgraderet. Microsoft gemmer i stedet et unikt hardware ID på deres servere, som bruges til aktivering når laver et clean install af Windows 10. Det betyder også, at når du udskifter tilpas nok hardware, så vil Windows ikke længere aktivere.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Callista » 31. jul 2015 22:02

min main pc opgradering er lige sat på standby, fordi at Cisco åbenbart har valgt ikke at lave min wifi dongle kompatibel med andet end Windows7
Billede
Callista
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf mortnDK » 31. jul 2015 22:11

Elgaard skrev:Du får ikke en Windows 10 nøgle når du har opgraderet. Microsoft gemmer i stedet et unikt hardware ID på deres servere, som bruges til aktivering når laver et clean install af Windows 10. Det betyder også, at når du udskifter tilpas nok hardware, så vil Windows ikke længere aktivere.


Hvad gør man så?
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Lasborg » 1. aug 2015 06:27

Så køber man en "rigtig" windows 10. Sådan har det altid fungeret når man har haft en opgraderings version af windows. Denne gang er den version bare gratis.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Elgaard » 1. aug 2015 15:58

Lasborg skrev:Så køber man en "rigtig" windows 10. Sådan har det altid fungeret når man har haft en opgraderings version af windows. Denne gang er den version bare gratis.


Præcis - og den er bekræftet af en gut fra Microsoft på deres supportforum:

Q: What happens if I change the hardware configuration of my Windows 10 device?
A: If the hardware configuration of your Windows 10 device changes significantly (e.g. motherboard change) Windows may require re-activation on the device. This is the same experience as prior versions of Windows (e.g. Windows 7 and Windows 8.1). The free upgrade offer will not apply to activation of Windows 10 in such scenarios where hardware changes reset Activation.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Morten Skou » 2. aug 2015 18:52

Nu fik jeg endelig lige prøvet streamingen imellem Windows 10 og min Xbox One (i en virtuel maskine på min Mac). Det virkede desværre ikke... omkring 10 sekunders lag. Men testen i Windows 10 forklarede det nu også meget godt:

Billede

:(
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Psymatiq » 2. aug 2015 19:21

streaming via min xbox one virker fint på high. 80 down 30 up på en dd-wrt router
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf A42Merlin » 3. aug 2015 06:35

Jeg fik spillet 30 minutters Magic via streaming. Jeg havde ikke på noget tidspunkt problemer.
Nu mangler jeg bare en større skærm da en 10" surface er lige i underkanten :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Murtang » 3. aug 2015 09:13

Jeg prøvede det i weekenden med 2 xbox one controller direkte på XO og 2 xbox 360 controller gennem Windows 10 så vi kunne spille 4 i Fifa uden at købe flere XO controllere. Det fungerede ganske udemærket, dog hændte det et par gange at en af 360 controllerne mistede forbindelsen så ens spiller forsat i direkte løb ud af banen. Et andet problem jeg opdagede var at man ikke ændre ens controller settings i Fifa uden at de andres bliver ændret. Så når jeg ændrer min til Alternativ i stedet for Classic så ændres alle de andre controllere også. Nogle der har prøvet noget lignende?

Til jer der har kørt Streaming Test og får 3 krydser. Dette fik jeg også først da min windows 10 PC var på trådløs netværk. Jeg kablede den og fik 3 fine flueben og kunne fint streame bagefter.
Murtang
Niveau 0
 
Indlæg: 14


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf citysleeps » 3. aug 2015 10:58

Morten Skou skrev:Nu fik jeg endelig lige prøvet streamingen imellem Windows 10 og min Xbox One (i en virtuel maskine på min Mac). Det virkede desværre ikke... omkring 10 sekunders lag. Men testen i Windows 10 forklarede det nu også meget godt:

Billede

:(


Var det på kable eller trådløs?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf spif2001 » 3. aug 2015 11:37

Jeg måtte også gå fra trådløs til kablet PC. Trådløs laggede så meget at det var ubrugeligt, men et netkabel i PC'en og det hele kører upåklageligt. Min X1 kører stadig trådløst.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CaptainKicker » 3. aug 2015 16:48

Jeg kan åbenbart ikke logge ind på Xbox App mere, og Microsoft har ingen løsning til fejlkode 0x3fb . . .

Han mente det eneste jeg kunne gøre var at geninstallere Xbox App og det kan man kun ved at starte W10 forfra.

Såååå. Hvis jeg vælger den her;

Billede

Og så vælger "Gem mine filer" derefter - så sletter den ikke dokumenter, billeder, steam spil osv. - vel?

Jeg forstår ikke helt formuleringen. For jeg vil bare gerne have W10 geninstalleret, men lade computeren være som før ift. spil, setup, billeder, musik osv...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Niculla » 3. aug 2015 19:06

Det er simpelthen en fadæse af et styresystem, hvis man har en surface pro. Den nye onenote app er telefonversionen og helt til grin rent arbejdsmæssigt, og tablet mode er utroligt meget dårligere end Windows 8.1. Edge kan ikke afspille silverlight videoer og har generelt svært ved nemid og netbank. Xbox appen er horribel langsom. NVIDIA drivers crashede konstant pga. Windows Update på stationæren. Engang imellem sætter den automatisk ord-rettelse på, så man skriver rent volapyk, da der er en glitch med space tasten. Touch tastaturet dækker for det kan skriver Skype. Notifikationscenteret beder hele tiden om at man skal slå apps fra for at forbedre performance. Man kan kun skifte 4 lyssettings medmindre kan går 5 skridt ind i indstillinger. Opstarten er blevet dobbelt så lang tid som 8.1. Men det er da en flot ui.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf movern » 6. aug 2015 14:36

Det var en bitch at installere på min stationære - men bortset fra det er jeg rigtigt glad for win 10!
Jeg er slet ikke stødt på glitches eller driver problemer - hverken på min pc eller på min surface pro 2.
Og især pc'en er markant hurtigere ved opstart.

Game-streaming til pc'en fungerer perfekt; fedt at have den mulighed når konen har erobret tv'et :-)

Jeg er ret stor chrome-fan men vil nok give Edge en chance - umiddelbart virker den ret tiltagende. (som nogen har nævnt supporterer den ikke silverlight - men silverlight er jo i forvejen ved at blive udfaset, så det gør mig ikke det store)
movern
Niveau 0
 
Indlæg: 14
By: København S


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Snemonster » 6. aug 2015 18:20

Bla bla
Senest rettet af Snemonster 8. aug 2015 14:21, rettet i alt 1 gang.
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron