Xboxlife forum

Windows 10, hvad synes I?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2015 08:05

VIC skrev:@tue69: Vi er som sådan enige langt hen ad vejen. Jeg synes som sådan det er en udmærket ide, men den er måske ikke implementeret helt rigtigt. At den bare dækker alle i ens kontaktbog er måske lidt overkill. Hvis det i stedet dem man havde angivet som 'foretrukne/favoritter' ville det give lidt mere mening. Og for virksomheder ville det nok give mest mening, hvis man gav kontakter adgang til et gæste-netværk. Ellers ville det blive et sikkerheds-helvede for it-administratorerne :-)
Men det kan jo være der er/kommer et administrations tool, så man får mere indflydelse på det.


Helt enig. Idéen fejler overordnet set ikke noget, men det skulle måske være et led i installationsprocessen at man kunne få lov til at udvælge, hvem det drejede sig om, og ikke "bare" noget som blev kørt ind som standard :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tryllehans » 30. jul 2015 09:08

Opgraderede min win8.1 igår. Alle applicationer jeg har testet virkede fint. Jeg har dog kørt med i windows insider siden de startede så viste et eller andet sted hvad jeg burde forvente :) Dog kun kørt det på test maskiner og ikke min private. Så det var fedt at det bare kørte op uden problemer.

Dog ser det ud til jeg har en windows.old folder på en små 40 GB som jeg ikke ser ud til at kunne slette. (har kun lige prøvet. ikke gjort noget vildt endnu for at komme af med den) Men små 40 GB låst til gamle filer er jeg ikke helt sikker på min SSD er enig med M$ er en god ide. Med mindre der ligger noget i dem som absolut skal bruges. Hvis jeg ikke kan komme af med den i løbet af weekenden bliver jeg nok nødt til at reinstallere fra bunden af. Men den tid den sorg.

Jeg prøvede nogle spil igår og ret ens for dem alle var at de belastede maskinen mindre både CPU og GPU mæssigt i forhold til win8.1.

Opstart tiden er hurtigere end win8.1

Skift af lydenheder tager af en eller anden oversag lang tid for at få menuen op.

Hele wallpaper opsætningen fra min win8.1 følger med mig over i 10 (dette ville en opgradering normalt også gøre) men dette virker også på alle mine test maskiner osv. og ret flydende.

Edge er hurtigere end crome. En side som eb.dk med reklamer bliver loaded på ca den halve tid.

Alle mine enheder (flightstick osv) virkede uden problemer.

Jeg fik ikke kigget på xbox appen igår men står på listen til i aften :)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 30. jul 2015 09:31

@Tryllehans: Windows.old mappen er dit gamle Windows der er gemt der. Den er låst, så du inden for 30 dage kan vende tilbage til dit oprindelige OS, hvorefter den (så vidt jeg husker) automatisk bliver slettet. Det er dog muligt at fjerne den ved at køre diskoprydning eller lignende (her er Google din ven).
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tryllehans » 30. jul 2015 09:41

Jeg er med på hvad det er :) og nej jeg har ikke googlede noget endnu da jeg ikke nåede mere i går aftes :) Men hvis den sletter sig selv er det fedt nok :)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf JohnH » 30. jul 2015 10:14

tryllehans skrev:
Edge er hurtigere end crome. En side som eb.dk med reklamer bliver loaded på ca den halve tid.




Sjovt, på min bærbare loader eb.dk hurtigere på Chrome end med Edge, og på Edge lagger siden når jeg scroller, men slet ikke med Chrome.

Har skiftet fra Win 7 til Win 10 og det kører godt nok lækkert... kan dog ikke streame, da mit grafikkort åbenbart ikke er kraftigt nok, et Nvidia 550. Er også lidt ligegyldigt, ikke noget jeg får brug for alligevel 8)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 30. jul 2015 10:36

JohnH skrev:Har skiftet fra Win 7 til Win 10 og det kører godt nok lækkert... kan dog ikke streame, da mit grafikkort åbenbart ikke er kraftigt nok, et Nvidia 550. Er også lidt ligegyldigt, ikke noget jeg får brug for alligevel 8)

Mener du streame spil? Det kunne jeg heller ikke da jeg lige fik installeret Win10, men det var fordi Xbox appen lige skullen opdateres og så spillede det. Men jeg kan ikke bruge Game DVR pga. mit gfx kort.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf tryllehans » 30. jul 2015 10:42

JohnH skrev:
tryllehans skrev:
Edge er hurtigere end crome. En side som eb.dk med reklamer bliver loaded på ca den halve tid.



Sjovt, på min bærbare loader eb.dk hurtigere på Chrome end med Edge, og på Edge lagger siden når jeg scroller, men slet ikke med Chrome.


Ga vide om det hænger sammen med grafik kort ? må prøve at kaste win7 på min ældre bærbar og prøve af igen i weekenden.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf CaptainKicker » 30. jul 2015 11:17

Jeg er vild med W10. Syntes at 8'ern var rigtig godt, men 10'ern er jo nær perfektion.

En ting, kan man ikke ændre process-linjen til W8-størrelse? Den er lige lille nok for min smag.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf fodbod1232 » 30. jul 2015 12:26

CaptainKicker skrev:Jeg er vild med W10. Syntes at 8'ern var rigtig godt, men 10'ern er jo nær perfektion.

En ting, kan man ikke ændre process-linjen til W8-størrelse? Den er lige lille nok for min smag.


Det eneste jeg kunne finde frem til for at gøre ikoner større var
Kontrolpanel > Udseende og personlige indstillinger > Gør tekst og andre elementer større eller mindre > Indstille et brugerdefineret skaleringsniveau sæt til 125-150%

Dette ville også gøre dine skrivebordsgenveje større.
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf rivaldo » 30. jul 2015 12:27

Hvordan får man tjekket om man deler Wifi med sine kontakter i outlook over mail? Det er jeg nemlig selvfølgelig ikke interesseret i :)
rivaldo
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf fodbod1232 » 30. jul 2015 12:29

rivaldo skrev:Hvordan får man tjekket om man deler Wifi med sine kontakter i outlook over mail? Det er jeg nemlig selvfølgelig ikke interesseret i :)

Start > Indstillinger > Netværk og internet > Administrer Wifi Instillinger
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf rivaldo » 30. jul 2015 13:31

Takker for svaret.

Angående streaming til PC fra Xbox One. Skal man have konsollen tændt? (Måske et dumt spørgsmål).
Men ville være dejligt hvis man kunne bruge en indstilling så det bare kørte over pcen og ikke inde i stuen samtidigt?
rivaldo
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf mortnDK » 30. jul 2015 14:23

rivaldo skrev:Takker for svaret.

Angående streaming til PC fra Xbox One. Skal man have konsollen tændt? (Måske et dumt spørgsmål).
Men ville være dejligt hvis man kunne bruge en indstilling så det bare kørte over pcen og ikke inde i stuen samtidigt?


Xboxen, skal være tændt, den streamer kun det Xbox'en normalt ville sende til din skærm i stuen :)

Du kan du sætte controlleren i PC'en og bruge den til at styre med. Den sender input over til Xboxen. Fungerer ret godt, godt synes jeg kvaliteten er noget lav på billedet.
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf VIC » 30. jul 2015 14:29

mortnDK skrev:Xboxen, skal være tændt, den streamer kun det Xbox'en normalt ville sende til din skærm i stuen :)

Du kan du sætte controlleren i PC'en og bruge den til at styre med. Den sender input over til Xboxen. Fungerer ret godt, godt synes jeg kvaliteten er noget lav på billedet.

Sad og spillede lidt i går og der synes jeg billedet var helt upåklageligt (umiddelbart vil jeg sige 1080p). Havde kun et par enkelte gange, hvor billedet lige faldt ud et par sekunder.
Men den skalerer kvaliteten til din PCs hardware og netværksforbindelsen.
Jeg kørte også en netværkstest inde i Xbox appen, der kørte et par minutter og endte med at sige, at jeg kunne køre lav, middel og høj kvalitet. Ved ikke om man skal køre den først, for at den ved den kan skifte til høj kvalitet.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Windows 10, hvad synes I?

Indlægaf Annxii » 30. jul 2015 14:33

jeg synes det virker godt indtil videre! Den største forskel synes jeg er, at man ikke lige pludselig bliver præsenteret for et tablet-interface fordi man af gammel vane trykker på windows-tasten. Jeg er ikke fan af deres nye settings-side, men heldigvis kan man da stadig få det gamle kontrol panel frem.

Edge virker super! web-annotations er en meget sjov feature, men jeg kan ikke rigtig se nogen bruge det i desktop-mode. På en tablet er det cool! Continiuum er mega sejt! Jeg tror det har potentiale til at blive vildt banebrydende når først der kommer win10 tlf og man kan få sin mobil til at fungere som noget nær en rigtig computer med skærm, mus og keyboard :D

Jeg var ret skeptisk mht. streaming fra xbox'en, men det fungerer overraskende godt! Jeg spillede witcher 3 en lille times tid med Xbox forbundet med kabel og surface pro 3 over wifi. Lige til at starte med fokuserede jeg meget på at finde problemerne. Der var en lidt mærkbart lag når man stod stille og roterede kameraet, og man kunne også godt se lidt forringet billedkvalitet, men da jeg først holdt op med at lege Digital Foundry og rent faktisk spillede så glemte jeg ret hurtigt at jeg ikke spillede direkte på xbox'en. Meget imponerende! jeg skal have prøvet med et kabel lidt senere :)

rivaldo skrev:Angående streaming til PC fra Xbox One. Skal man have konsollen tændt? (Måske et dumt spørgsmål).
Men ville være dejligt hvis man kunne bruge en indstilling så det bare kørte over pcen og ikke inde i stuen samtidigt?

Selvfølgelig skal den være tændt, ellers ville det jo bare være PC'en der afviklede spillene. Hvis du har sat din Xbox til instant-on kan du tænde og slukke den via Xbox app på PC'en eller via smartglass.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster