Xboxlife forum

Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 1. maj 2015 13:32

Der er på min XO opstået et mindre problem, som er pisse irreterende.

Men når jeg sidder og ser Viaplay så er det ligesom min Xbox ikke kan følger med i download, og derfor sætter kvaliteten ned ?, synes ikke at have set det i Netflix, og heller ikke i spil.

Og sidder på en 60/60 fra waoo, og har sat alle de porte sådan en box bruger til åben.

En der har en ide ??
Har prøvet en rebot hvor du holder knappe inde til den slukker med et klik
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Morten Skou » 1. maj 2015 14:14

Kører du WiFi eller via et netkabel? Hvis du kører WiFi så prøv at sæt et kabel til, og se om du har samme problem.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf susperia » 1. maj 2015 16:21

Jeg har samme problem med Viaplay, bare på Chromecast og Ps4, jeg har ikke afprøvet på XO, da jeg har sat den til US.
Men kan det ikke være noget med Viaplay? For jeg har også 60/60 ved Waoo, som faktisk er 68/68,
og jeg er også træt af at kvaliteten pludselig er dårligere end en gammel slidt VHS, det kan svinge utroligt meget igennem en film, og det oplever jeg aldrig på HBO eller Netflix.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf FrankBuck » 1. maj 2015 17:56

Tror det er Viaplay app'en. Har samme problem på Xbox One. På PC fungerer mit Viaplay fint, men kvaliteten svinger meget på Xbox One.
FrankBuck
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Tørring


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 1. maj 2015 19:04

Køre med kabel Skou.

Men hvis alle ligger inde med problemet, så er det jo noget helt andet - men synes bare ikke der var der i starten, synes det er noget der kommet inde for den sidste månede eller 2..
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf DK Vendetta » 2. maj 2015 06:29

Samme problem her, og derfor bruger jeg ikke viaplay mere. Har brugt deres live sport udsendelser, og de er total til grin... Aldrig mere viapjat, - føj!!!!
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 2. maj 2015 13:26

Har prøvet at spørge Viaplay inde på Facebook, så får vi og se hvad de skriver, her i næste uge :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Niculla » 2. maj 2015 13:39

Det stinker på Xbox, men PS4eren bliver brugt her til det. Afspilleren er ganske enkelt bedre. Jeg kører trådløst.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 3. maj 2015 08:11

Oki nu skrev de godt nok igen, men da de ikke bare gør noget ved problemet, før jeg har et par beviser, så skal jeg nu mens jeg ser viaplay og det sker, teste min hastighed - og så sende det til deres kunde service.

Så vil forsøge mig det her på mandag, så får vi og se om der sker noget....
Vil også sige, viaplay app'en virker også som den skal på min søns tv
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf susperia » 3. maj 2015 12:06

Kunne da være at jeg skulle prøve Ps4eren igen.
For ved mig var det Chromecast som var bedst, selvom det langt fra var perfekt.

Ved i om der er 5.1 lyd på nogle enheder? det er sgu lidt kedeligt at se film i stereo.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 24. maj 2015 11:11

Hmmm alle mine problemer med Viaplay er forsvindet efter jeg er gået fra kabel til trådløs!..
Bare om der var andre med de samme problemer, der vil forsøge om der er hold i det ?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Rasmusdc » 24. maj 2015 11:38

personligt er erfaringen at det kører fint i pc player, men kører elendigt på alle typer for klienter som ikke er pc, har selv Viaplay 90/90 og troede det var routing der drillede, men samme erfaring..

skifter kvalitet på..

IPAD/IPHONE/XONE/PS4 og min Samsung F6500 Smarttv portalt..

hyppigheden er lidt forskellig, klart tv´et smarttv der er værst, PS4 og Xbox klarer det ok, Xbox one har dog været elendig på det sidste, som om de specielt koder streams til disse klienter og dette er problemet.

det er også kun ved live sport, film og serier kører perfekt, men det er live sport der er grunden til jeg giver de 270kr for denne service.

det er så sjovt nok også der de har størst problemer med, logon der går ned, klienten der failer... etc.

for mig at se, så tror jeg det er et simpelt bandwith problem fra Viaplays side, det er synd, for vi er faktisk glade for viaplay, da den har erstattet alt andet tv, var der en live nyheds kanal, så havde jeg 100% pillet antennen fra til DR.. som er det eneste andet vi har.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Problemer med kvaliteten i Viaplay (XO)

Indlægaf Phimosis » 24. maj 2015 16:21

Mit køre bare super stabil nu, super kvalitet når jeg er 3-5 sek inde i mit program, og den holder kvaliteten gennem hele programmet - og jeg gik bare fra kabel til trådløs
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster

cron