Xboxlife forum

Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 1. apr 2015 21:15

Jeg flytter snart i en lejlighed, hvor min internetforbindelse skal køre igennem et gammeldags telefonstik, da der ikke er antenneudtag. I den forbindelse vil jeg høre folks erfaringer mht. Xbox Live, Open NAT og alt det gøgl. Hvilken udbyder bør jeg vælge?

Overvejer f.eks. Fullrate. Nogle erfaringer med dem? Alternativt har jeg kigget på mobilt bredbånd fra Telia.. men ved sku ikke helt..
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf JohnH » 1. apr 2015 21:20

Kender et par stykker der har bredbånd gennem Fullrate. De har ikke de vildeste hastigheder, kommer lidt an på hvor tæt man bor på en af knudpunkterne og hvor mange der er koblet på linien ud til ejendommen. Men det kører faktisk rimeligt godt og routeren er let at åbne porte m.m. på.

Regner stadig med det er denne model man får leveret:
https://www.fullrate.dk/kundeservice/br ... el-2602dia
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 1. apr 2015 21:29

Okay - lyder jo umiddelbart fornuftigt. Jeg har ikke behov for en sindssyg linje - jeg er faktisk sikker på at deres laveste på 10mbit er fint til mig. Fås det ret meget billigere end det Fullrate tilbyder? Det meste virker til at ligge i prislejet omkring de 200 om måneden.
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf livekiller92 » 1. apr 2015 22:07

Jeg har Fullrate og det kører bare.
Det eneste minus er vi har en langsom forbindelse her ude på landet er vi faktisk 4 Xbox på online regelmæssigt, smartphones og computer så det kører godt.
Samtidig er der også tv på så noget kan det altså trække ;)
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 1. apr 2015 22:13

Det lyder da overraskende positivt! Jeg har ellers altid hørt at Fullrate skulle være noget lort, men det er efterhånden også nogle år siden, nu jeg tænker efter. Tak for jeres input!

Andre der har erfaringer med Fullrate eller lignende udbydere?
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf livekiller92 » 1. apr 2015 22:58

Var også ret skeptisk i starten men de er faktisk gode nok når det kommer til stykket (;
Men deres routere var ikke helt gode i starten, men fandt så ud af deres central her ude sendte den for mange kommandoer så det brændte af ;)
Har lavet en løsning med dem, en broforbindelse.
Deres router fungere som central, og min egen router sat til og Wupti det kører som en drøm.
Står netop også selv og skal flytte og valgte Fullrate på baggrund af prisen og kvaliteten
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf DanniLaursen » 2. apr 2015 10:04

Hej....

Hos os har vi indlagt net fra antennelou og efter en mdr med det kig jeg over til fullrate gennem mit tlf stik...

Jeg har en 15mbit også har jeg fået tildelt 5 offentlige ip'er så der er åben ud til den store verden, med det er jeg sikker på jeg ikke for problemer med nat på min xbox....

Jeg har så gjort det af jeg har en router bag deres router som alt anden udstyr ind min xbox køre på for af sikre samme ip til den og jeg har aldrig haft problemer med dem og vi snakker 7 år nu....
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 2. apr 2015 10:20

Okay - jeg må sige det lyder overvejende positivt mht. fullrate. Er der en venlig sjæl der vil forklare hvad en offentlig IP er for noget? Jeg har læst andre steder at folk nævner det som godt til at opnå open NAT. Hvordan får man en offentlig IP og hvad er det? :-)
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Palawan » 2. apr 2015 10:44

kig evt. på Boxer. Har ingen erfaring med dem, men deres koncept med at levere den hastighed du reelt kan trække til en fast pris (i.e. ikke noget med pakker) er tiltalende.
Bruger selv TDC på de gamle kobberledninger. Virker fuldstændigt problemfrit.
Palawan
Niveau 3
 
Indlæg: 251


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 2. apr 2015 17:33

Tak for tippet! Har lige tjekket op på Boxer, og det virker som du siger, rimelig tiltalende. I princippet har jeg ikke behov for højere hastighed en de 10mbit, men Boxer siger at jeg kan få omkring de 50mbit på min nye adresse. Prismæssigt koster det til gengæld 158 kr. mere end en "tilsvarende" løsning fra Fullrate, hvor jeg får Bredbånd og Tv for 400 kr.

For de 158 kr. ekstra er der til gengæld følgende fordele:

1) Fuld kontrol over de kanaler jeg vil have.
2) Bredbåndet bliver ikke belastet af tv-kanalerne, hvilket er tilfældet hos Fullrate.
3) Hastigheden er næsten garanteret at være højere hos Boxer, da de for en tilsvarende pris leverer op til max af hvad linjen kan trække, modsat Fullrate, der leverer 10mbit.

Så, folkens.. bør jeg vælge Boxer? Jeg er som udgangspunkt kun ude efter internet og ikke nødvendigvis Tv. Men et hurtigt tjek i forhold til den lokale antenneforenings tv-pakker, samt diverse udbydere, virker det til at jeg kan få tv med hos Boxer, for kun 358 kr. oveni hatten og langt mere fleksibilitet end hos de andre. Er det pengene værd?

Det vil ikke være den billigste af løsningerne, men til gengæld nok den mest tilfredsstillende.
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 2. apr 2015 17:48

Okay det var rimelig ringe formuleret, beklager.

Som udgangspunkt vil jeg gerne bare have internet. En 10mbit linje hos Fullrate koster 200 kr. om måneden, imens internet hos Boxer koster 279 kr. om måneden. Hos Boxer leverer de så hurtigt som linjen tillader - dvs. op til 50mbit.

Man kan så få tv med hvis man vil. Hos Fullrate ville det i alt koste 400 kr. om måneden, hvor det ved Boxer i alt ville koste 558 kr. om måneden. Forskellen er dog, at hos Boxer vælger man selv kanaler, hvor Fullrate er en pakkeløsning.

Hvad ville i vælge hvis det bare skulle være internet? Og hvad ville i vælge hvis det skulle være internet + tv?
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf pede B » 2. apr 2015 18:07

Min mor har fullrate tv, vil absolut ikke anbefale det! Men det er nu kun fordi at der er en del kanaler de ikke har.
Fullrate internet har jeg selv haft, da jeg arbejdede der en periode, og det kørte helt fint, men bor også inde i byen hvor der er godt signal :)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 4. apr 2015 19:20

Tror valget falder på Telia's tv med bredbånd til 250 kr. måneden. Det er sku billigt og passer fint til mig :-)

http://telia.dk/tv/tv-med-bredbaand/
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Morten Skou » 4. apr 2015 19:22

Ud fra den erfaring som jeg har med Telia fra gamle dage, så tror jeg ikke at jeg ville vælge dem. Men jeg ved selvfølgelig ikke om de har ændret sig, trustpilot bakker dog op om min holdning kan jeg se:
https://dk.trustpilot.com/review/www.telia.dk

Billede
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Bredbånd gennem gammeldags telefonstik

Indlægaf Agrolyte » 4. apr 2015 19:28

Ha ha shit.. anede jeg slet ikke. Men altså hvad kan problemet være? Det er vel, alt andet lige, det samme kobbernet lortet skal køre over.
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron