Xboxlife forum

Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf DK Vendetta » 24. feb 2015 21:14

JohnH skrev:
DK Vendetta skrev:Bruger lige denne tråd istedet for at oprette en ny.. Nogen der har en idé om hvad jeg skal kigge efter hvis jeg skal købe mig en ekstern hdd til Xbox One?


Alle USB 3.0 , fra 500 gb til 4 TB skulle virke fint.


Ok, super.. Tak for svar
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf VIC » 24. feb 2015 21:15

DK Vendetta skrev:Bruger lige denne tråd istedet for at oprette en ny.. Nogen der har en idé om hvad jeg skal kigge efter hvis jeg skal købe mig en ekstern hdd til Xbox One?

Har ikke selv haft brug for én endnu, men umiddelbart skulle det være bedst at gå efter én med ekstern strømforsyning, da de typisk kører med 7200 rpm og skulle give bedre performance. Og selvfølgelig USB3. Men ellers skulle der vist ikke være så mange krav.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf Theis Jensen » 24. feb 2015 22:20

Som nævnt i andre tråde, så kan jeg anbefale denne, som jeg selv er i besiddelse af:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... sk-usb-3-0
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf Jake242 » 24. feb 2015 22:40

Mike JezZ skrev:
citysleeps skrev:Er der forskel på hvorvidt man vælger en ekstern med eller uden strømforsyning?


Ja. En med meget plads skal bruge en ekstern strømforsyning.

Plus en uden ekstern strømforsyning optager 2 USB pladser.


Hvorfor optager den 2 USB pladser?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf BuBubbi » 25. feb 2015 02:07

Jake242 skrev:
Mike JezZ skrev:
Ja. En med meget plads skal bruge en ekstern strømforsyning.

Plus en uden ekstern strømforsyning optager 2 USB pladser.


Hvorfor optager den 2 USB pladser?

Det kunne jeg da også godt tænke mig at vide.
For den jeg har bruger da kun én.

Tror faktisk aldrig jeg har set en ekstern harddisk bruge 2 USB porte.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf JohnH » 25. feb 2015 08:04

BuBubbi skrev:
Jake242 skrev:
Mike JezZ skrev:
Ja. En med meget plads skal bruge en ekstern strømforsyning.

Plus en uden ekstern strømforsyning optager 2 USB pladser.


Hvorfor optager den 2 USB pladser?

Det kunne jeg da også godt tænke mig at vide.
For den jeg har bruger da kun én.

Tror faktisk aldrig jeg har set en ekstern harddisk bruge 2 USB porte.


Nogle af de lidt ældre, bl.a. nogle fra Medion , de har et ekstra usb stik, til at levere ekstra strøm, hvis ikke den usb port den sættes i leverer nok strøm.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf BuBubbi » 25. feb 2015 18:19

Det kan da godt være der findes enkelte ældre modeller der skal have en ekstra strømkilde, men derfra til at sige alle harddiske uden egen strømforsyning optager 2 USB porte er nok lige voldsomt nok.

Og går det helt galt med USB porte, kan man jo bare tilslutte en USB hub.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf VIC » 26. feb 2015 08:20

BuBubbi skrev:Det kan da godt være der findes enkelte ældre modeller der skal have en ekstra strømkilde, men derfra til at sige alle harddiske uden egen strømforsyning optager 2 USB porte er nok lige voldsomt nok.

Og går det helt galt med USB porte, kan man jo bare tilslutte en USB hub.


Uden at være sikker, så tror jeg det har været USB2.0 diske, hvor USB portene i en pc kun har leveret op til 500mAh, mens USB3.0 kan levere 900mAh, så det har førhen været nødvendigt at trække på to porte for at få strøm nok.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf BuBubbi » 26. feb 2015 11:10

VIC skrev:
BuBubbi skrev:Det kan da godt være der findes enkelte ældre modeller der skal have en ekstra strømkilde, men derfra til at sige alle harddiske uden egen strømforsyning optager 2 USB porte er nok lige voldsomt nok.

Og går det helt galt med USB porte, kan man jo bare tilslutte en USB hub.


Uden at være sikker, så tror jeg det har været USB2.0 diske, hvor USB portene i en pc kun har leveret op til 500mAh, mens USB3.0 kan levere 900mAh, så det har førhen været nødvendigt at trække på to porte for at få strøm nok.

Jamen så vil der jo slet ikke være nogen diske der gær det til Xbox One, da de alle kræver USB 3.0.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf VIC » 26. feb 2015 20:20

BuBubbi skrev:Jamen så vil der jo slet ikke være nogen diske der gær det til Xbox One, da de alle kræver USB 3.0.

Ja, det skulle jeg mene. Så længe vi snakker diske til at installere spil på. Du vil jo stadig kunne tilslutte en USB2.0 disk med film/billeder på :wink:
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Køb af Xbox one, ang harddisk størrelse?

Indlægaf BuBubbi » 27. feb 2015 06:34

VIC skrev:
BuBubbi skrev:Jamen så vil der jo slet ikke være nogen diske der gær det til Xbox One, da de alle kræver USB 3.0.

Ja, det skulle jeg mene. Så længe vi snakker diske til at installere spil på. Du vil jo stadig kunne tilslutte en USB2.0 disk med film/billeder på :wink:

Ja det self. rigtigt, men hvem gør også det, når det er langt nemmere at streame disse over det lokale netværk.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron