Xboxlife forum

Spil på NAS server?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Spil på NAS server?

Indlægaf Staack » 28. jan 2015 17:54

Hejsa, jeg har investeret i en ny Synology NAS server og den har 2 stk. USB 3 udgange, og jeg tænkte på om det er muligt at lagere sine spil fra Xbox One på NAS-serveren? - Og altså via usb3 bruge den som en slags ekstern harddisk?

Grunden til jeg vil bruge USB3 udgangen, er fordi LAN kun overfører med 1gb/ps og usb3 overfører med 5gb/ps.
Staack
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Valby


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf Morten Skou » 28. jan 2015 18:53

Jeg er ret overbevist om, at USB nøglen fra Xbox One er krypteret, så andre devices ikke kan læse den. Men jeg har aldrig prøvet :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf Staack » 28. jan 2015 19:14

Morten Skou skrev:Jeg er ret overbevist om, at USB nøglen fra Xbox One er krypteret, så andre devices ikke kan læse den. Men jeg har aldrig prøvet :)


Men ville det da være anderledes end hvis man brugte en ekstern harddisk?
Der går nok lige et par dage, inden jeg selv kan teste det, så andre der bekræfte eller afkræfte at det kan lade sig gører, er meget velkommen :)
Staack
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Valby


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf Morten Skou » 28. jan 2015 19:34

Hvis jeg har ret i at de bliver krypteret, så vil det selvfølgelig også gælde for en ekstern harddisk - det er jo det store hele det samme som en USB-stick :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. jan 2015 20:08

Har ikke selv testet det, men vil give Skou ret.. det device du sætter til xbox one bliver formateret, formentlig med et filsystem, der nok kun kan læses af xbox one... (sådan var det med xbox360)

Ideén med NAS serveren er god, men nok desværre ikke en der kan køre med en xbox one...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf VIC » 28. jan 2015 21:12

USB stikkene i en Synology NAS er ikke sådan, at du kan bruge den som ekstern harddisk, men så du kan vilslutte eksterne diske til NAS'en for at udvide diskpladsen. Så den ide kan jeg skyde i sænk lige på stedet, om end det var en frisk tanke :-)
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf Staack » 28. jan 2015 21:21

Okay tak for jeres input, det var da en skam! Man må sige at det ellers var det perfekte opbevarings sted :)

Og det er vel helt umuligt og langsomt, at bruge netværket ikke?
Staack
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Valby


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf VIC » 28. jan 2015 22:35

Det man skal huske omkring USB er, at det er bygget op omkring master/slave og en enhed vil altid kun opføre sig som en af delene. Dvs. du forbinder slave enheden til masteren, for at udvide masterens funktionalitet, hvad enten det er en mus, webcam eller ekstern HDD man tilslutter og masteren vil styre slaven.
Og både X1 og NAS'en fungerer som master og USB kan ikke bruges til at overføre data.
Dette er anderledes fra almindeligt netværk, hvor enheder er på samme 'niveau' og frit kan udveksle data mellem hinanden.
Og almindeligt netværk (kablet eller trådløst) er hverken muligt eller hurtigt nok til at kunne overføre data nok.
Ud fra hvad jeg lige kan finde, så kører X1 med SATA2, som giver en max overførselshastighed på 300MB/s, mens et kablet gigabit netværk teoretisk kan overføre 125MB/s. Og her tages slet ikke højde for latency...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Spil på NAS server?

Indlægaf Staack » 29. jan 2015 14:43

Jeg er helt med på master/slave funktionen, det er bare fordi at jeg har kunne bruge min tidligere NAS til andre enheder(medieafspiller osv) som en slags slave/lager, men som jeg forstår det er det så desværre ikke en mulighed på X1'en.

Jeg siger tak for jeres inputs :)
Staack
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Valby



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron