Xboxlife forum

Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf HenrikQ » 18. dec 2014 17:01

Hej,

Min søn har anvendt Elgato Game Capture HD sammen med Xbox 360. Det virker uden problemer.

Problemet er, at Xbox har sort skærm, hvis Elgato IKKE anvendes samtidig. Jeg har sat Xbox til 3 forskellige fjernsyn i huset og den virker ikke - kun med Elgato som mellemled.

Er der nogle som har haft disse udfordringer? Jeg har nulstillet Xbox, læst Elgato indstillinger m.m uden held :(

Mvh
Henrik
HenrikQ
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf JohnH » 18. dec 2014 17:18

Lyder som om at displayinstillingen på Xbox'en er sat forkert, prøv evt at nulstille displayindstillingen .
Du skriver godt nok at du har nulstillet Xbox'en , kan dog være der er hjælp at hente alligevel :
http://support.xbox.com/da-DK/xbox-360/ ... fbaf04e1ff
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf Morten Skou » 18. dec 2014 17:50

Bare lige for at være sikker:
De andre skærme som du har prøvet Xboxen på, har det været UDEN at Elgato har været forbundet via HDMI til Xboxen overhovedet?

Hvis Elgatoen sidder til HDMI stikket, så skal der som bekendt strøm til den via USB, ellers kommer der bare sort skærm.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf HenrikQ » 18. dec 2014 18:51

@JohnH, Tak jeg kigger på det
@Morten Scou. Korrekt. Elgato har ikke været forbundet overhovedet
HenrikQ
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf Krisgebis » 19. dec 2014 00:10

Dumt spørgsmål måske, men har du husket at skifte kablerne ordentligt rundt, så du har et enkelt kabel mellem konsol og tv (og det er det rigtige kabel, der sidder i begge enheder)?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf HenrikQ » 19. dec 2014 11:36

@Krisgebis. Helt sikkert :-)
Og John. Jeg har igen forsøgt at nulstille boxen i henhold til dit link - uden held. Tjekkede også de andre alternativer i linket.
HenrikQ
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf Blauwy » 19. dec 2014 12:07

Bruger du det samme HDMI kabel til alle fjernsyn, eller har du prøvet med et andet et?
Det lyder lidt til at det er kablet der, underligt nok, driller lidt hvis du har nulstillet boxen uden held.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf HenrikQ » 20. dec 2014 18:38

Har nu prøvet igen med forskellige kabler, uden held.

Har lige eksperimenteret lidt igen. Det virker fint igennem Elgato. Hvis jeg lukke ned, fjerner alle kabler og tilslutter xbox 360 til fjernsyn, så bliver skærmen grøn blandet med streger...Hvis jeg så nulstiller xbox, så skriver fjernsyn VGA. Før stod der 720p.
Når Xbox er tilsluttet via Elgato, så indstiller jeg Xbox til 720p. Har også prøvet med 1020p. Det skal jeg nu gøre igen, hvor xbox er nulstillet.
Det er meget underligt :-(
HenrikQ
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf Jake242 » 20. dec 2014 20:06

Vga? Er det overhovedet hdmi du bruger? Vga er en anden tilslutningsmulighed.

Jeg tror muligvis at din xbox outputter hvad elgato skal bruge(som så konverterer til tv) men uden elgato så kan tv'et ikke genkende signalet.

Kan du ikke tage et billede af de kabler du omtaler?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox 360 virker ikke uden Elgato

Indlægaf HenrikQ » 21. dec 2014 20:13

@Jake242. Tak for dit svar. Jeg bruger kun HDMI kabler og har forsøgt med 3 forskellige. Det er lidt frustrende
HenrikQ
Niveau 0
 
Indlæg: 5



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron