Xboxlife forum

Xbox One eller 360?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One eller 360?

Indlægaf kennyboy » 23. nov 2014 12:49

Hej

Har en nevø på 7 år, men han er lidt klog, så han virker nok som en på 8-9 år :D
Hans forældre vil give ham en Xbox i julegave, men er i tvivl om det skal være en Xbox One eller en Xbox 360.
Hvad er fordele og ulemper ved den ene og den anden?
Han er for resten vild med at spille Minecraft, hvis det har nogen betydning :)

På forhånd, tak for hjælpen.
kennyboy
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: 8940


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf CaptainKicker » 23. nov 2014 12:57

Tjaeh, forskellen er at Xbox 360 nu er outdated, da Xbox One er kommet på markedet.

Så du skal ikke forvente meget ift. Xbox 360, hvor Xbox One vil være det fremtidssikre valg.

Skal siges at begge konsoller har Minecraft, men Minecraft på Xbox One er noget bedre, da maskinen kan sætte fuld knald på når man spiller det.

Jo, og så prisen selvfølgelig. Du kan uden tvivl finde Xbox 360 meget billigere end Xbox One.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf Mads Justesen » 23. nov 2014 13:34

Lige nu og her vil han nok klare sig helt fint med en 360, også mht til hans alder. Men han vil kunne bruge en One i flere år, da de stopper med at understøtte 360 i 2016. http://gamerant.com/microsoft-xbox-360-lifecycle-support/
Mads Justesen
Niveau 4
 
Indlæg: 528


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf andersfc3 » 23. nov 2014 20:34

en xbox 360 vil være perfekt for en dreng på 7. Selve maskinen er billig, især hvis du køber brugt, og priserne for spil til maskinen er også rigtig billig. Umiddelbart vil en 7-årig nok ikke have lige så meget sjov med en xbox one. Og når han bliver ældre kan man jo altid købe en xbox one til ham, hvor maskinen så er faldet i pris.
andersfc3
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf Bavi » 23. nov 2014 20:48

En dreng på 7 år skal da ikke komme i skole efter nytår, blot for at fortælle at han har fået en Xbox 360 af sin mor og far?!?! Nej vel?!

Xbox One all the way. Kan der på ingen måde være tvivl om. Knægten blir vel også kun ældre. Så selvom han ikke bruger alle funktioner i den lige her og nu, så kommer han til det. Jeg ville nok holde et vågent øje med butikkernes Black Friday tilbud og gøre en god handel dér.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf Carsten O » 23. nov 2014 20:59

Jeg har en dreng på 7 år - og både en 360 og en One. I den alder er de fløjtende ligeglade med grafik, og der er, ærlig talt, flere spil til 360 som han kan spille, og også har lyst til at spille.

Jrg ville klart give ham en 360. 100%. I den alder ved de desuden intet om forskelle på konsoller, og de kalder alt med spil for Nintendo eller IPad.

Min knægt elsker Crackdown, alle Lego-spil, minecraft og Batman-spillene.
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf BulletEyeDk » 23. nov 2014 21:17

Har selv 2 drenge på henholdsvis 9 og 7 år, de har arvet mine gamle xbox 360 da jeg opgraderede til one...

De morer sig gevaldigt med spil som crackdown (kan spilles i lokal multiplayer), minecraft, disney infinity, skylanders, farming simulator samt en masse arcade spil...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf maagaard90 » 23. nov 2014 21:19

Giv ham en 360. De er langt nede i pris, så kan pengene bruges på spil og ekstra kontrollere, så han kan spille med sine venner. Grafik er ikke så vigtigt i den alder. Så kan han købe sig en Xbox One til sin konf for sine egne penge. Og så har han lidt mere at se frem til, til den tid.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf kennyboy » 23. nov 2014 22:15

Tak for input til alle :wink:
kennyboy
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: 8940


Re: Xbox One eller 360?

Indlægaf DanniLaursen » 24. nov 2014 19:19

Hej....

Mine sønner på 3 og 9 Har en 360 lige nu....

Ham på 3 Han er lige blevet 3år han for en xbox one i julegave da "vi" ikke gider putte flere penge på noget som udgår lige om lidt...

Den lille ønsker sig infenyti og den store GTA 5 til 360, men jeg kan ikke se hvorfor man skal smide flere penge efter en 360 Så den lille for X one med spil som han ønsker og det gør den store også, Da jeg selv har en kan de alle have guld på deres konsol og de kan spille alle de spil jeg henter ned....

Så nej han skal ikke have en 360 men en Xbox one
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron