Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf xsoenx » 4. sep 2017 15:35

Mike JezZ skrev:Er det overhoved besværet værd længere? Man spare jo ikke så meget mere ift i starten

Lige nu hvor dollaren er lav så vil jeg sige det gør
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Bavi » 4. sep 2017 17:31

Jeg har lige købt ass creed Origins til US pris. En besparelse på 200 kroner i forhold til den danske store. Det da til at tage og føle på.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Danny Beyer » 23. sep 2017 14:13

Bavi skrev:Jeg har lige købt ass creed Origins til US pris. En besparelse på 200 kroner i forhold til den danske store. Det da til at tage og føle på.

Hvordan?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 16. okt 2017 08:37

Er det stadig muligt at købe Xbox One spil fra USA gennem ens Xbox One?

De tager ikke længere imod dankort fra EU (hvilket de ikke har gjort længe), og selvom jeg har proppet US gift cards på min konto så har Microsoft før givet mig en fejl, når jeg har bestilt gennem min computers webbrowser. For et halvt til et helt års tid siden var det muligt at købe dem gennem sin Xbox One selvom man fik fejl på sin PC, men er dette smuthul også blevet rettet?

Jeg kunne sygt godt tænke mig Ghost Recon Wildlands Gold Edition til 315 kroner i stedet for 413 kroner :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Jake242 » 16. okt 2017 11:31

Mike JezZ skrev:Er det stadig muligt at købe Xbox One spil fra USA gennem ens Xbox One?

De tager ikke længere imod dankort fra EU (hvilket de ikke har gjort længe), og selvom jeg har proppet US gift cards på min konto så har Microsoft før givet mig en fejl, når jeg har bestilt gennem min computers webbrowser. For et halvt til et helt års tid siden var det muligt at købe dem gennem sin Xbox One selvom man fik fejl på sin PC, men er dette smuthul også blevet rettet?

Jeg kunne sygt godt tænke mig Ghost Recon Wildlands Gold Edition til 315 kroner i stedet for 413 kroner :P


Har du prøvet på den russiske store? har købt 3 spil derfra med gift card - ca 50% sparet i forhold til den danske store.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 16. okt 2017 12:30

Nej har ikke prøvet den russiske, men hvis du siger at man kan købe spil med gift cards uden problemer burde det også virke på den amerikanske :)

Gjorde du det gennem maskinen eller i en webbrowser?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Jake242 » 16. okt 2017 21:34

Mike JezZ skrev:Nej har ikke prøvet den russiske, men hvis du siger at man kan købe spil med gift cards uden problemer burde det også virke på den amerikanske :)

Gjorde du det gennem maskinen eller i en webbrowser?


Købte giftcard på iphone, tastede giftcard ind på boxen efter jeg havde sat mit hjemland til Rusland.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf fc0712 » 17. nov 2017 22:55

Nu er jeg kommet fra Playstation, men forstår jeg det korrekt, hvis det eneste det kræver er, at man f.eks køber et giftcard online og tilføjer dette via f.eks en pc som er på den amerikanske microsoft store. Hvorefter ens XBOX automatisk vil hente spillet?

Så vidt jeg forstår kræver det ikke, at man laver en amerikansk microsoft konto?
fc0712
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf berniebernie » 18. nov 2017 00:42

alright - kan lige bekræfte, at jeg har købt en række spil fra den amerikanske store med giftcard-metoden.

Jeg køber amerikanske ($$) giftcards fra cdkeys.com. Derpå ændrer jeg placering og sprog på min xbox til US/engelsk og genstarter. Herfra går jeg ind på storen på xboxen og vælger de spil, jeg vil købe. Under betalingsmuligheder kan man vælge giftcard, hvor man herpå redeemer den kode, man fik via email fra cdkeys.com. Xboxen holder selv styr på resterende saldo efter køb osv.
Så vidt jeg lige kan se, er der ingen ben i det over hovedet. Jeg købte mine giftcards fra cdkeys.com med en VPN slået til, men jeg tvivler på, om den er nødvendig.

Vh burnie.dk
berniebernie
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Aarhus C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Painmaster Zero » 18. nov 2017 11:49

berniebernie skrev:alright - kan lige bekræfte, at jeg har købt en række spil fra den amerikanske store med giftcard-metoden.

Jeg køber amerikanske ($$) giftcards fra cdkeys.com. Derpå ændrer jeg placering og sprog på min xbox til US/engelsk og genstarter. Herfra går jeg ind på storen på xboxen og vælger de spil, jeg vil købe. Under betalingsmuligheder kan man vælge giftcard, hvor man herpå redeemer den kode, man fik via email fra cdkeys.com. Xboxen holder selv styr på resterende saldo efter køb osv.
Så vidt jeg lige kan se, er der ingen ben i det over hovedet. Jeg købte mine giftcards fra cdkeys.com med en VPN slået til, men jeg tvivler på, om den er nødvendig.

Vh burnie.dk


Jeg har kastet mig ud i US giftcard for første gang og har sat sprog til US og indtastet giftcard koden med succes. Men nu bliver jeg spurgt om adresse. Skal jeg vælge en falsk US adresse eller bare indtaste min danske adresse?
EDIT: Læste lige et par sider tilbage i tråden og fandt selv svaret, falsk US adresse skal vælges :-)
Senest rettet af Painmaster Zero 18. nov 2017 12:51, rettet i alt 1 gang.
Painmaster Zero
Niveau 1
 
Indlæg: 61


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf fc0712 » 18. nov 2017 12:31

Jeg er lidt i tvivl om det kan betale sig, at købe via den amerikanske store pt.

Du kan købe US Gift Card ($50) for ca 40-42 Euro. Hvis jeg f.eks ønsker at købe 2 spil der er på black friday tilbud (2 x $20) Ville jeg spare 70-80 danske kroner, hvis jeg ikke betaler sales tax på Microsoft USA store. Så ved ikke helt om det er besværet værd
fc0712
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Badstue » 18. nov 2017 13:54

Om det er besværet værd afhænger vel af prisforskellen mellem den amerikanske og danske store. Et $50 gift card koster $47,99 hos cdkeys, så manglende besparelse skyldes i hvert fald ikke noget ekstra fortjeneste og/eller valutakurs.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf fc0712 » 18. nov 2017 14:47

Badstue skrev:Om det er besværet værd afhænger vel af prisforskellen mellem den amerikanske og danske store. Et $50 gift card koster $47,99 hos cdkeys, så manglende besparelse skyldes i hvert fald ikke noget ekstra fortjeneste og/eller valutakurs.



Forskellen mellem de danske og amerikanske priser syntes jeg ikke er vildt store på Black friday tilbud som f.eks Rise of the Tomb Raider og Witcher 3 GOTY.

Ca 30 kroner per spil
fc0712
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 18. nov 2017 15:04

fc0712 skrev:
Badstue skrev:Om det er besværet værd afhænger vel af prisforskellen mellem den amerikanske og danske store. Et gift card koster hos cdkeys, så manglende besparelse skyldes i hvert fald ikke noget ekstra fortjeneste og/eller valutakurs.



Forskellen mellem de danske og amerikanske priser syntes jeg ikke er vildt store på Black friday tilbud som f.eks Rise of the Tomb Raider og Witcher 3 GOTY.

Ca 30 kroner per spil



Synes nu der er en pæn besparelse .. Jeg har lige købt Wolfenstein 2 Deluxe edition til ca 250 kr , på den danske koster den 350 ..

Evil within 2 koster 189 i US og 275 på den danske ..

Witcher 3 US ? 126 / 160 i DK

Penge sparet er penge tjent ;) og jeg bruger da gerne 5 min. på at spare 34 kr eller i mit tilfælde 100 kr
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf fc0712 » 18. nov 2017 15:08

Slimjay DK skrev:
fc0712 skrev:
Badstue skrev:Om det er besværet værd afhænger vel af prisforskellen mellem den amerikanske og danske store. Et gift card koster hos cdkeys, så manglende besparelse skyldes i hvert fald ikke noget ekstra fortjeneste og/eller valutakurs.



Forskellen mellem de danske og amerikanske priser syntes jeg ikke er vildt store på Black friday tilbud som f.eks Rise of the Tomb Raider og Witcher 3 GOTY.

Ca 30 kroner per spil



Synes nu der er en pæn besparelse .. Jeg har lige købt Wolfenstein 2 Deluxe edition til ca 250 kr , på den danske koster den 350 ..

Evil within 2 koster 189 i US og 275 på den danske ..

Witcher 3 US ? 126 / 160 i DK

Penge sparet er penge tjent ;) og jeg bruger da gerne 5 min. på at spare 34 kr eller i mit tilfælde 100 kr



Du køber bare gavekort hos Cdkeys eller lign og derefter indlæser du koden på Xbox store på computeren , hvorefter købet foretages og XBoxen henter selv titlen selvom den er indstillet til Danmark?

Noget man skal være opmærksom på?
fc0712
Niveau 2
 
Indlæg: 133


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron