Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 18. nov 2017 15:56

Ja til køb af giftcards, men jeg kan ikke redeem koderne på pc, der får jeg fejl. Jeg gør det direkte på xbox'en som er sat til US. Når spillet er downloadet kan du sagtens hoppe til bare på DK og spille, hvis du har det bedst med det, min står dog altid til US.

Umiddelbart er der ikke noget du skal være opmærksom på udover du selvfølgelig skal sørge for at der hvor du dine giftcards er de er digitale så du får koden pr. mail :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf fc0712 » 18. nov 2017 17:34

Slimjay DK skrev:Ja til køb af giftcards, men jeg kan ikke redeem koderne på pc, der får jeg fejl. Jeg gør det direkte på xbox'en som er sat til US. Når spillet er downloadet kan du sagtens hoppe til bare på DK og spille, hvis du har det bedst med det, min står dog altid til US.

Umiddelbart er der ikke noget du skal være opmærksom på udover du selvfølgelig skal sørge for at der hvor du dine giftcards er de er digitale så du får koden pr. mail :)


Når du kører US region er det så kun Microsoft Store der ændres eller vil du også spille online i den amerikanske region?
fc0712
Niveau 2
 
Indlæg: 133


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 18. nov 2017 20:08

Det er sprog og store på konsollen .. Jeg spiller sjældent online, men ville da tror at du rammer de servers der ligger tættest på din lokation , du får jo ikke nye IP adresse fordi du har sat konsollen til US og du kan heller ikke se amerikansk Netflix bare fordi konsollen står til US ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Haugboelle » 18. nov 2017 22:31

Synes også der typisk er en 15-20% besparelse at få, klart værd at gå efter.

Ved mindre køb kan jeg bruge VPN tunnel program, sætte xbox.com i US mode og købe løs. Men ved større køb blokerer den mit dankort og der køber jeg istedet Giftcards direkte på Microsoft.com, for så at indløse dem på min konto via pc. Når jeg så køber spillet vælger jeg at bruge min account credits.

Edit, har lige købt et større gift card og kan heller ikke redeeme på pc mere, men som ikkniko skriver så fungerer det stadig perfekt på konsollen
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Lord Beef Jerky » 19. nov 2017 08:21

Jeg plejer at redeeme via Xbox appen på iPad. Så er jeg fri for at skifte sprog og lokation på selve Xboxen. Jeg bruger Tunnel Bear (aner ikke om det er nødvendigt) imens og skifter sprog og lokation på appen og copy/paster koden ind. Det har jeg endnu ikke haft problemer med.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 19. nov 2017 11:24

Lord Beef Jerky skrev:Jeg plejer at redeeme via Xbox appen på iPad. Så er jeg fri for at skifte sprog og lokation på selve Xboxen. Jeg bruger Tunnel Bear (aner ikke om det er nødvendigt) imens og skifter sprog og lokation på appen og copy/paster koden ind. Det har jeg endnu ikke haft problemer med.


Jeg tror Tunnel bear gør forskellen, for jeg kan heller ikke redeem koden fra min telefon.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Lasborg » 20. nov 2017 08:54

Jeg har aldrig haft problemer ved at indløse giftcards, bruger ingen vpn eller noget.

Jeg har en canadisk adresse (i Edmonton) sat op i under mine account settings på Microsoft.com (har også Andre i eks dk, rusland og brasilien)

Min metode er som følger:

På en computer
1. Gå ind på den store som du vil handle fra, eks http://www.microsoft.com/en-CA/store og find hvad der skal købes.
(Jeg plejer at gå direkte fra storeparser.com når jeg har fundet ud af hvor jeg vil handle.)
2. vælg køb, hvis der allerede er lidt penge på kontoen så vil den spørge hvordan man vil betale resten
så trykker man på det link og vælger giftcard.
3. Så kan man sætte koden ind, og vupti.

På denne måde kommer der ingen fejl som når man prøver at indløse direkte på ens account page.

Nu er det lang tid siden, at jeg ikke har haft bare en lille smule penge stående på kontoen. Men jeg vil skyde på at det fungerer på nogenlunde samme måde hvis det er første gang man skal have penge ind.

Jeg har lige gjort det for lidt siden, og det virker.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf berniebernie » 20. nov 2017 09:37

Hvorfor bruger folk falske adresser?
Er det ikke bare at købe US giftcards (fx via cdkeys) - redeeme på xboxen som er sat til placering i USA og derpå købe spil på xboxen? Kan ikke se, hvor de falske adresser kommer ind i billedet :)
berniebernie
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Aarhus C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Lasborg » 20. nov 2017 09:49

berniebernie skrev:Hvorfor bruger folk falske adresser?
Er det ikke bare at købe US giftcards (fx via cdkeys) - redeeme på xboxen som er sat til placering i USA og derpå købe spil på xboxen? Kan ikke se, hvor de falske adresser kommer ind i billedet :)


1. Ved mig kræver det at jeg vælger en adresse.
2. Sales tax, nogle stater i US/Canada har lavere tax end andre, så det giver mening at vælge en adresse med den lavest mulige.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf berniebernie » 20. nov 2017 10:09

Lasborg skrev:
berniebernie skrev:Hvorfor bruger folk falske adresser?
Er det ikke bare at købe US giftcards (fx via cdkeys) - redeeme på xboxen som er sat til placering i USA og derpå købe spil på xboxen? Kan ikke se, hvor de falske adresser kommer ind i billedet :)


1. Ved mig kræver det at jeg vælger en adresse.
2. Sales tax, nogle stater i US/Canada har lavere tax end andre, så det giver mening at vælge en adresse med den lavest mulige.


Men gør du det på xboxen? Kan ikke se, hvor det er nødvendigt at nævne adressen :D Når jeg køber hos cdkeys nævner jeg bare min danske adresse osv osv :)
berniebernie
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Aarhus C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Adampantic » 20. nov 2017 21:01

Nogen der uden problemer kan handle på US storen, der måske kunne være venlig og “Buy as gift” Madden 18 til 30 dollars til mig? :)
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 20. nov 2017 22:46

Adampantic skrev:Nogen der uden problemer kan handle på US storen, der måske kunne være venlig og “Buy as gift” Madden 18 til til mig? :)



Hvis vi andre kan handle på US Storen, så kan du vel også ... Det handler vel bare om at sætte sig lidt ind i det. :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Adampantic » 21. nov 2017 00:05

Slimjay DK skrev:
Adampantic skrev:Nogen der uden problemer kan handle på US storen, der måske kunne være venlig og “Buy as gift” Madden 18 til til mig? :)



Hvis vi andre kan handle på US Storen, så kan du vel også ... Det handler vel bare om at sætte sig lidt ind i det. :roll:



Har handlet der en del gange. Købte blandt andet guld for 1$, for et par dage siden. Men får beskeden hver gang, jeg prøver at købe Madden, at jeg skal kontakte Microsoft.
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Brandstrup » 21. nov 2017 06:11

Jeg købte igår aftes Assasin's Creed Origins + Enzo Collection på US store med "gift cards". Sætter xbox placering til US, og under valg af køb; redeem code, den indsætter selv beløbet, og trækker så derfra. Plejede at bruge kreditkort med VPN over browser, men dette kan jeg ikke få lov til mere. Gift cards virker fint, men man har selvfølgelig et lille restbeløb stående, som man kan bruge næste gang. Det er stadig billigere end den danske store :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf ekelund » 21. nov 2017 08:59

Adampantic skrev:
Slimjay DK skrev:
Adampantic skrev:Nogen der uden problemer kan handle på US storen, der måske kunne være venlig og “Buy as gift” Madden 18 til til mig? :)



Hvis vi andre kan handle på US Storen, så kan du vel også ... Det handler vel bare om at sætte sig lidt ind i det. :roll:



Har handlet der en del gange. Købte blandt andet guld for 1$, for et par dage siden. Men får beskeden hver gang, jeg prøver at købe Madden, at jeg skal kontakte Microsoft.


Jeg oplever det samme , både på DK og US , selvom jeg har gavekort , har kontaktet Microsoft , så må vi se hvad de siger , har prøvet at købe både med Paypal og kreditkort på den danske og får samme fejl
ekelund
Niveau 3
 
Indlæg: 276


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron