Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf YCSMS » 24. sep 2016 15:21

Jeg overvejer at købe Fifa fra US-store. Både pga prisen, men også pga den tidlige adgang.
Jeg har ikke købt derfra før og ej heller kigget i tråden. Eftersom den er fra 2014 og der er 53 sider, så spørger jeg lige her. Virker metode 1 stadig? Hvis ja, skal man så ændre noget på sin konto, som pt er dansk.
YCSMS
Niveau 4
 
Indlæg: 756


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 24. sep 2016 21:10

CaptainKicker skrev:Af en eller anden grund, så efter jeg har factory ressetted min Xbox One, så tager den tax fra mig da den siger i fakturaen at jeg er i New York.

Men når jeg går ind på Xboxen og tjekker hvor mit kort er, har jeg sat den til Delaware. Nogen der ved hvordan man fixer det?


Kan det måske være fordi den VPN du bruger rammer en server i New York ?

Min er også sat Delaware og jeg har lige pre-ordered Gears Of War 4 og betaler ikke tax

Subtotal $59.99
Tax $0.00

Mener dog at min VPN rammer Dallas, og om TAX = 0 der ved jeg ikke ...

Hvor meget er der kommet på af TAX ?

Af en eller anden årsag kan jeg ikke få min Singapore til at virke mere efter jeg har fået nyt VISA kort, men er også i tvivl om jeg fik det fyldt korrekt ud. Jeg var jo så smart at slette det gamle kort før jeg tilføjede det nye, så jeg kan ikke huske hvad jeg havde stående før.

Men jeg overlever med US priserne, selvom jeg kunne ha' sparet yderlig 60 kr fra singapore :?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf CaptainKicker » 28. sep 2016 00:27

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:Af en eller anden grund, så efter jeg har factory ressetted min Xbox One, så tager den tax fra mig da den siger i fakturaen at jeg er i New York.

Men når jeg går ind på Xboxen og tjekker hvor mit kort er, har jeg sat den til Delaware. Nogen der ved hvordan man fixer det?


Kan det måske være fordi den VPN du bruger rammer en server i New York ?

Min er også sat Delaware og jeg har lige pre-ordered Gears Of War 4 og betaler ikke tax

Subtotal $59.99
Tax $0.00

Mener dog at min VPN rammer Dallas, og om TAX = 0 der ved jeg ikke ...

Hvor meget er der kommet på af TAX ?

Af en eller anden årsag kan jeg ikke få min Singapore til at virke mere efter jeg har fået nyt VISA kort, men er også i tvivl om jeg fik det fyldt korrekt ud. Jeg var jo så smart at slette det gamle kort før jeg tilføjede det nye, så jeg kan ikke huske hvad jeg havde stående før.

Men jeg overlever med US priserne, selvom jeg kunne ha' sparet yderlig 60 kr fra singapore :?


Bruger ikke VPN. Bruger gift-cards :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf ALIE » 30. sep 2016 00:58

Hvor kan jeg få et gift card til den mexicanske?
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf xsoenx » 30. sep 2016 07:07

ALIE skrev:Hvor kan jeg få et gift card til den mexicanske?

https://www.microsoftstore.com/store/ms ... een_060316
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Psymatiq » 4. okt 2016 05:47

ift VPN

Så bruger jeg selv Express VPN nu. Man kan se Amerikansk netflix via pcen(dog ikke xbox) og den køber fint fra US store.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Morten Skou » 4. okt 2016 08:03

Det kan måske også være værd at prøve f-secure's VPN løsning "Freedome". Den er lidt billigere end Express VPN, men jeg stoler mere på firmaet bag, Express VPNs IP-adresser ser lidt spøjse ud i nogle af tilfældene. Ved dog ikke om Freedome virker med Netflix :)

F-secure virker både til mobil og computer og i det mindste abonnement kan man anvende det på 3 enheder uden at det koster ekstra.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Bavi » 4. okt 2016 15:00

Som der bliver skrevet lidt længere oppe, så er gift cards en rigtig god ide. Og det er helt uden brug af VPN.
Er man mere til VPN løsningen, er dette også helt fair. Men så slap man da for også at betale for den :)
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Renoldo » 4. okt 2016 16:33

Jeg er også gået over til at bruge gift cards.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Slimjay DK » 11. okt 2016 08:59

Bavi skrev:Som der bliver skrevet lidt længere oppe, så er gift cards en rigtig god ide. Og det er helt uden brug af VPN.
Er man mere til VPN løsningen, er dette også helt fair. Men så slap man da for også at betale for den :)


Enig, men ulempen ved giftcards kan være at du kan skal bruge 28 kr med er nødsaget til at købe et kort der koster betydeligt mere, det er ikke alle der har økonomien til bare at fylde på .. Men ja man spare selvf. på VPN hvis man ikke har sådan en gratis ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Derp » 13. okt 2016 12:36

Ved i hvor man ka. Købe gift cards til US store uden at skulle snyde med ens adresse? Ved Amazon skal man ændre adressen og hos MS skal jeg åbenbart også. De kommer ihvertfald med en fejlmeddelelse om at min bank har lukket for mit kort, selvom de ikke har. Går ud fra at de har lukket hullet som på Xboxen...

Jeg leder derfor efter et nyt sted at købe gift cards, uden at skulle snyde på den ene eller anden måde.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf dantyr » 13. okt 2016 13:00

Snyde og snyde. Hvis du opretter en postbox i usa er det vel ikke at snyde (så meget;)). Det er helt lovligt
https://www.viabox.com
dantyr
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf darkangeldk » 25. okt 2016 09:05

Lige et headsup, det er blevet betydeligt billigere, at købe fra den engelske store efter brexit. Så næste gang i vil købe et spil, så tjek den engelske store først :-).
darkangeldk
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Niculla2 » 25. okt 2016 09:30

darkangeldk skrev:Lige et headsup, det er blevet betydeligt billigere, at købe fra den engelske store efter brexit. Så næste gang i vil købe et spil, så tjek den engelske store først :-).


Det er nok kun begrænset periode. De har annonceret prisstigning på 22 procent i UK den anden dag. Om det kun gælder vores erhvervsaftaler skal jeg ikke kunne sige. Det lød som en generel stigning grundet netop brexit
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf darkangeldk » 25. okt 2016 10:34

Niculla2 skrev:
darkangeldk skrev:Lige et headsup, det er blevet betydeligt billigere, at købe fra den engelske store efter brexit. Så næste gang i vil købe et spil, så tjek den engelske store først :-).


Det er nok kun begrænset periode. De har annonceret prisstigning på 22 procent i UK den anden dag. Om det kun gælder vores erhvervsaftaler skal jeg ikke kunne sige. Det lød som en generel stigning grundet netop brexit


Damnit, har jeg ikke hørt noget om, men tak for input. Tjekkede bare UK store i dag, også at de fleste nye spiller kan købes til omkring 300-340dkk.
darkangeldk
Niveau 0
 
Indlæg: 43


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron