Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 25. feb 2016 11:49

Jeg har samme problem som AlliBahBah. Har russisk, brasiliensk og amerikansk og dansk konto, og kan kun bruge mit dankort på den danske side...

Den kan se, at mit VISA er fra DK og derfor godkender den det ikke.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf TerrificFalcon » 25. feb 2016 11:52

Har I overvejet bare at bruge en PayPal-konto?
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 25. feb 2016 12:23

TerrificFalcon skrev:Har I overvejet bare at bruge en PayPal-konto?


Der får jeg samme problem igen. Den vil heller ikke godtage Paypal, formentlgit pga. det er samme visa
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Theis Jensen » 25. feb 2016 19:24

Mit er et fuldstændigt normalt Visa Dankort fra nordea, så det er næppe det.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf EagleConcept » 25. feb 2016 20:05

Mike JezZ skrev:Jeg har samme problem som AlliBahBah. Har russisk, brasiliensk og amerikansk og dansk konto, og kan kun bruge mit dankort på den danske side...

Den kan se, at mit VISA er fra DK og derfor godkender den det ikke.


Det der lyder langt mere som din banks kortsikkerhed. Dit Visa er højst sandsynligt sat til at godkende DK og Europa, men låst for resten. Det er de resterende du skal ind og låse op.
UCOS Gaming™
EagleConcept
Niveau 4
 
Indlæg: 388
By: 3000 Helsingør


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf KingHans » 25. feb 2016 22:38

Theis Jensen skrev:Jeg har indtil videre oprettet mit dankort på følgende shops:
Danmark
Rusland
Columbia
Argentina
USA

Har du nogen postnummer og byer så jeg også lige kan oprette mig, kan ikke rigtig finde nogen på nettet
KingHans
Niveau 4
 
Indlæg: 335


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Theis Jensen » 25. feb 2016 22:45

Jeg har blot brugt google
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Theis Jensen » 26. feb 2016 08:19

Der er en dropdown menu med stater, og når du har valgt en stat, så trykker du den ind på google efterfuldt af "zip code". Du kan også skrive "address generator" så laver den en for dig.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 26. feb 2016 11:32

EagleConcept skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg har samme problem som AlliBahBah. Har russisk, brasiliensk og amerikansk og dansk konto, og kan kun bruge mit dankort på den danske side...

Den kan se, at mit VISA er fra DK og derfor godkender den det ikke.


Det der lyder langt mere som din banks kortsikkerhed. Dit Visa er højst sandsynligt sat til at godkende DK og Europa, men låst for resten. Det er de resterende du skal ind og låse op.


Er det noget jeg kan gøre via min netbank eller skal jeg tage kontakt til Nordea?

Det virker bare mærkeligt hvis det skulle være det, for jeg kunne sagtens bruge mit VISA på den amerikanske før de blokerede det, netop som titlen også indebærer i tråden.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Brandstrup » 26. feb 2016 13:32

Mike JezZ skrev:
EagleConcept skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg har samme problem som AlliBahBah. Har russisk, brasiliensk og amerikansk og dansk konto, og kan kun bruge mit dankort på den danske side...

Den kan se, at mit VISA er fra DK og derfor godkender den det ikke.


Det der lyder langt mere som din banks kortsikkerhed. Dit Visa er højst sandsynligt sat til at godkende DK og Europa, men låst for resten. Det er de resterende du skal ind og låse op.


Er det noget jeg kan gøre via min netbank eller skal jeg tage kontakt til Nordea?

Det virker bare mærkeligt hvis det skulle være det, for jeg kunne sagtens bruge mit VISA på den amerikanske før de blokerede det, netop som titlen også indebærer i tråden.

Jeg tror at hele jeres problem ligger i, at i ikke rigtigt er 100% det sted som jeres VPN siger. Jeg har altid købt gennem VPN, og gør det stadig. Men jeg får også sådanne fejl nogle gange. Luk alle processer for den pågældende browser, sletter data samt cookies, og så virker det for mig
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf EagleConcept » 26. feb 2016 14:11

Mike JezZ skrev:
EagleConcept skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg har samme problem som AlliBahBah. Har russisk, brasiliensk og amerikansk og dansk konto, og kan kun bruge mit dankort på den danske side...

Den kan se, at mit VISA er fra DK og derfor godkender den det ikke.


Det der lyder langt mere som din banks kortsikkerhed. Dit Visa er højst sandsynligt sat til at godkende DK og Europa, men låst for resten. Det er de resterende du skal ind og låse op.


Er det noget jeg kan gøre via min netbank eller skal jeg tage kontakt til Nordea?

Det virker bare mærkeligt hvis det skulle være det, for jeg kunne sagtens bruge mit VISA på den amerikanske før de blokerede det, netop som titlen også indebærer i tråden.


Du kan tage kontakt til Nordea og spørge om det forholder sig sådan. Mine erfaringer drager jeg fra Danske Bank der indførte denne sikkerhedslås for ca. halvandet år siden. Det mere interessante var, at de ikke informerede deres kunder om det. Hos Danske Bank kan du låse op for det på netbank, men du skal virkelig vide hvor du skal lede for at gøre det.
De 2 banker plejer at følges meget godt ad, så lur mig lige om Nordea ikke også har lavet det samme.
UCOS Gaming™
EagleConcept
Niveau 4
 
Indlæg: 388
By: 3000 Helsingør


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Lord Beef Jerky » 26. feb 2016 18:46

Jeg tror mere Brandstrup har ret. Jeg har Visa fra Nordea, og har ingen problemer. Det er uden tvivl VPN'en der driller. Hvis det ikke lykkes på PC, så prøv på iPhone/iPad istedet. Her synes jeg personligt det er mere simpelt. Start programmet, vælg region, søg evt på regionens Xbox Store i Google (f.eks. Xbox Store Argentina), skift til pågældende region i bunden (f.eks. Argentina), søg på spillet og køb det (her skal der så indtastes adresse, postnummer osv., det eneste der er kritisk er at by og postnummer hænger sammen - brug Google igen). Så skulle den være der.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf AliBabah » 26. feb 2016 21:04

@Brandstrup & Lord Beef Jerky

Jeg er ret sikker på, i har ret.
Har dog også prøvet alt, for at "skjule" jeg er i Danmark.

En af de ting jeg plejer at prøve, er at gå ind på Amazon(UK versionen), søge efter Division Gold, der plejer de nemlig at skrive: "Also shipping to" og så det land, som man nu er forbundet til via VPN.
Her har jeg oplevet, at hver gang jeg er på noget Sydamerikansk(udover Brasilien), så viser den det som United States. Det er højst sandsynligt det, der gør at jeg ikke kan få lov, at købe på den Argentinske store.

Som sagt, jeg var "næsten" på bedre spor, med Tunnelbear i Brasilien, da MS begyndte at sende mails, om mistænkelig login osv. Dog lykkedes det heller ikke helt.

Noget tyder på at VPN'en, slet ikke er "stærk" nok, til at få mig til at være, der hvor jeg gerne vil være... Har prøvet både Colombia og Argentina, via VyprVPN.

Jeg må prøve at blive ved med at rode mig frem.

Har også slettet browser historik + cookies osv. Både fra selve browseren, og via CCleaner.
AliBabah
Niveau 1
 
Indlæg: 86
By: Rødovre


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Brandstrup » 26. feb 2016 23:42

AliBabah skrev:@Brandstrup & Lord Beef Jerky

Jeg er ret sikker på, i har ret.
Har dog også prøvet alt, for at "skjule" jeg er i Danmark.

En af de ting jeg plejer at prøve, er at gå ind på Amazon(UK versionen), søge efter Division Gold, der plejer de nemlig at skrive: "Also shipping to" og så det land, som man nu er forbundet til via VPN.
Her har jeg oplevet, at hver gang jeg er på noget Sydamerikansk(udover Brasilien), så viser den det som United States. Det er højst sandsynligt det, der gør at jeg ikke kan få lov, at købe på den Argentinske store.

Som sagt, jeg var "næsten" på bedre spor, med Tunnelbear i Brasilien, da MS begyndte at sende mails, om mistænkelig login osv. Dog lykkedes det heller ikke helt.

Noget tyder på at VPN'en, slet ikke er "stærk" nok, til at få mig til at være, der hvor jeg gerne vil være... Har prøvet både Colombia og Argentina, via VyprVPN.

Jeg må prøve at blive ved med at rode mig frem.

Har også slettet browser historik + cookies osv. Både fra selve browseren, og via CCleaner.


Jeg har også hjulpet venner med VyprVPN, og de får også problemer. Jeg kører selv OSX og det virker altså :)
Hellere få en glad mand sent hjem, end en sur mand tidligt hjem
Billede
Brandstrup
Niveau 4
 
Indlæg: 442


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Theis Jensen » 27. feb 2016 17:19

Jeg skal inderømme, at jeg hverken har brugt den russiske og andre stores i lidt tid ud over den argentinske, og det kom da bag på mig, at jeg hverken kan købe fra den russiske eller den colombianske. Jeg kan dog underligt nok stadig købe fra den argentinske via hola, smartphone og smartglass, men de andre er helt umuligt for mig. Jeg har har lige købe to spil fra den argentinske, og det går som smurt, men har kæmpet i ca. tre timer med den colombianske, men den vil desværre ikke adlyde, æv. :(
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron