Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Zt3pH » 28. jan 2015 12:23

Bavi skrev:Allerede nu er Rusland nogen steder helt op til 100 kr., billigere på digitale spil i forhold til USA. Så det bare med at finde sig en sikker russisk VPN og komme i gang :)


Det er fristende men jeg har alligevel ikke nerver til det.
Ved ikke hvorfor, men nu har jeg handlet på US siden den udkom, og så "bilder" jeg mig selv ind, at det er mere legit end at shoppe rundt på forskellige Marketplaces

Ved sq godt den ikke holder i retten
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 28. jan 2015 12:27

Jeg tror også man skl passe lidt på med at hoppe for meget rundt blandt regionerne.

Damn i juli vR 60 USD omkring 334kr, og nu helt oppe på 400. Stadig en 150 kr billigere end dk, men hvis det fortsætter er den danske shop jo snart billigere :(
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Zt3pH » 28. jan 2015 12:31

Der vil altid være en besparelse (den kommer aldrig på et niveau hvor det ikke kan betale sig), men du har ret i den efterhånden er til at overse.
Jeg er dog bange for at dollaren kommer til at stabilisere sig omkring dette niveau de næste par år

Men hey 150,- sparet på et spil er da også værd at tage med
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 28. jan 2015 12:42

Zt3pH skrev:Der vil altid være en besparelse (den kommer aldrig på et niveau hvor det ikke kan betale sig), men du har ret i den efterhånden er til at overse.
Jeg er dog bange for at dollaren kommer til at stabilisere sig omkring dette niveau de næste par år

Men hey 150,- sparet på et spil er da også værd at tage med


Jeg køber også fortsat via USA :)

Foretrækker engelsk os, engelsk i mine spil, og så fylder de digitale spil også mindre da du kun henter en version med engelsk sprog istedet for multi language.

Den må bare ikke stige yderligere :(
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Unklemac » 28. jan 2015 12:57

Hvordan er det lige med crossbuy mellem regioner ?

Jeg har Forza Horizon 2 (købt på US store), men vil egenligt bare gerne købe et par car-packs på DK store. Er det muligt at de kan fungere sammen ?
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Bavi » 28. jan 2015 13:12

Unklemac skrev:Hvordan er det lige med crossbuy mellem regioner ?

Jeg har Forza Horizon 2 (købt på US store), men vil egenligt bare gerne købe et par car-packs på DK store. Er det muligt at de kan fungere sammen ?


Det fungerer fint for mig, at noget købt fra USA, har 'dansk' hentet dlc. Det er no problem.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg

+2

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Unklemac » 28. jan 2015 13:26

Bavi skrev:
Unklemac skrev:Hvordan er det lige med crossbuy mellem regioner ?

Jeg har Forza Horizon 2 (købt på US store), men vil egenligt bare gerne købe et par car-packs på DK store. Er det muligt at de kan fungere sammen ?


Det fungerer fint for mig, at noget købt fra USA, har 'dansk' hentet dlc. Det er no problem.


Alletiders - så siger jeg tak :D
Unklemac
Niveau 5
 
Indlæg: 1066


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 28. jan 2015 13:46

Køb er ikke regionslåste ligesom på psn.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf TheOldGamerOwl » 28. jan 2015 17:39

Hmm, med den stigende $-kurs in mente, ser det umiddelbart ikke ud til at det kan svare sig at købe det spil jeg ønsker mig hverken via Amazon 'gift card' metoden eller via US store, og har fundet spillet jeg ønsker (Forza Horizon 2 day one edt.) til 358 dkr. på nettet, det er dog ikke som download men fysisk skive som tilsendes. Det er så også fint nok, selv om jeg ville foretrække at hente det digitalt, men hvis nu jeg køber denne fysiske udgave, er det så muligt:

At gemme det i XBO eller skal jeg bruge skiven hver gang jeg ønsker at game?

At hente DLC digitalt (som download) via US el. DK store, efterfølgende?

På forhånd tak for hjælpen igen, I er cool herinde gutter & gutinder. 8)
TheOldGamerOwl
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Cph


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf nonameneo » 28. jan 2015 20:54

Tjek evt. Prisen på http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php og find den region hvor det er billigst - og så køb via VPN fra den region.
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf VIC » 28. jan 2015 21:07

TheOldGamerOwl: Fordi folk fik brokket sig så meget, så fungerer spil på disk helt som det plejer. Du kan installere det for at få bedre loading tider, men skiven skal være i hver gang.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf JimmyDK » 28. jan 2015 21:47

Tak for fiffet vedr amazon. Så sparede man da 150 på Dying Light :-)
Billede
JimmyDK
Niveau 4
 
Indlæg: 668


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf TheOldGamerOwl » 28. jan 2015 22:04

@nonameneo: tak for link

@VIC: Cool tak skal du have, men kan man så stadig downloade DLC som virker til? (noob spørgsmål, sorry)
TheOldGamerOwl
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Cph


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf Mike JezZ » 28. jan 2015 22:18

Hvis folk ikke vrælede under e3 ku man ha brugt skiven til at i stallede og spille uden skive i.

Digitale og fysiske spil fylder lige meget på harddisken, og den eneste forskel er at med fysisk skal du altid skifte skive.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Indlægaf VIC » 28. jan 2015 22:40

TheOldGamerOwl: Når først du har downloadet DLC, så skulle det ikke have nogen betydning, om du har købt det på DK, US eller UK store. Har ikke hørt om nogen, der har haft problemer med regioner, når først de har gennemført købet.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron