Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf iPwnd94 » 24. nov 2014 11:59

Hvis jeg skal betale 550,- for hvert spil, så bliver min kommende spille maskine, min PC og så xbox/ps4 til eksklusive titler.

Der kan man heldigvis ærligt og lovligt, købe spil for omkring ca. 200 - 300(MAKS)!
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Phimosis » 24. nov 2014 12:34

Har lige snakket med MS support ang om de kunne hjælpe mig med at lave min xbox om til Dansk. både boxen og på deres hjemmeside. Hun havde faktisk en anden sjov tilgang til det her med at handle i Usa - jo ifølge MS er det forbudt men de kan jo ikke lukke alle huller, og hvis jeg var en af dem der købte 1-2 spil pr år, så var det heller ikke min konto der vil blive spæret.

Men efter lidt snakken frem og tilbage, synes jeg mere det virker, som om at MS har gjort det her fordi de ikke gider have problemer med skat/told fra alle mulig lande rundt omkring i EU, men i bund og grund er de ren faktisk pisse ligeglade, bare vi køber deres xbox og spil.

Men det er jo så bare hendes udlægning af sagen, eller i hvert fald som jeg tolker den
Men de er godt klar over den med Amazon, hun kunne i hvert fald nævne en del af de muligheder som er blevet snakket om herinde ;)

Hun var faktisk mere urolig over at hvis jeg i fremtiden måske kom til at købe noget der ikke ville virker her i Danmark, da det er lavet til den Amerikanske Store, hvad det ellers så skulle være..
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 24. nov 2014 13:58

Sådan som jeg ser på denne problematik. Så er det jo okay at ens X1 er sat til US region, da du ikke kan sætte den til andet, iforhold til vi er i DK. Desuden, så kan du altid argumentere dig imod hvorfor du har valgt US (hvis det kommer der til) For jeg gider feks ikke glo på dansk, hverken ingame eller på dashboard. Og hvis MS virkelig ville have du bare SKAL sæt den til den region du nu er i. Så ville de jo have lavet det i selve boxen at den er i danmark og kører dansk net osv. Så at argumentere sig for HVORFOR er min box sat til us, er jo ikke noget MS kan gøre noget ved. Da det er noget preferences forskelle. Ligesom du kan ændre sprog og lande i alle andre ting.

Jeg ser Gift cards (prepaid cards) Som den sikreste metode. Grundet at det er et mellemværende mellem amazon og xbox. Xbox kan jo nærmest ikke kontrollere (og gider nok ikke bruge tid på det) at når vi indløser en kode på xbox.com som er sat til US at det så skulle være ulovligt, at jeg faktisk er dansker. For IGEN, hvis de virkelig ville tvinge os til ét land, det land vi er i. Så ville de jo heller ikke tilbyde at du kan skifte til US på xbox.com - Jeg tror nemlig også som Phimosis siger, at det er grundet e handle love i EU. At der er forskel i priser osv. At så bliver andre markeder udkonkurreret osv.


Jeg ved bare at jeg har snakket med box support. Og der har jeg fremlagt alt det her region halløj, som at jeg bor pt grundet uddannelse i USA, og derfor køber spil via deres store, med prepaid cards da jeg er bange for at bruge mit danske VISA. Får jeg slettet mine spil når jeg kommer tilbage til danmark, er jeg fremtids sikret med mine spil? Og det har de svaret Ja til. Alle de spil jeg køber, vil for altid være knyttet til min konto. Også er det ligemeget hvor min xbox lander henne. Så vil jeg altid kunne starte den op, og spille de spil som jeg har købt. Igen, MS er bare interesseret i at tjene nogle gysser.
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 24. nov 2014 14:08

Jeg tror bare problemet ligger i at vi prøver at købe med et dansk kort. Og det er der MS skal følge nogle internationale love omkring køb over nettet. Så hvis en af jer faktisk havde et betalingskort fra USA, så tror jeg faktisk godt i ville kunne købe på US store her i danmark. Derfor er prepaid cards gode, da de fungere som et amerikansk betalings mild :)
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf JazzAss » 24. nov 2014 14:17

Den teori forklarer ikke hvorfor vi alle sammen kan købe med danske kort, så snart vi gør det fra en us-ip via VPN. Og i øvrigt findes der ingen internationale love, heller ikke nogen der regulerer betaling eller køb over nettet.

Personligt holder jeg mig til, at de nu gør et fair forsøg på at geo-blocke, så de ikke løber ind i problemer med lokal moms etc. At nogle (relativt) få så kan smyge uden om, er de ligeglade med, hvis blot deres blocking kan anses for 'effektiv'. I samme stil som at Netflix udmærket godt ved, at vi er mange der omgår deres blocking, men de kan til rettighedshaverne med god samvittighed sige, at de effektivt har opdelt markederne. Igen er nøgleordet 'effektivt', hvilket ikke betyder 100%.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 24. nov 2014 14:22

Men er det netop ikke det folk ikke kan længere, købe selvom det kører over VPN? Desuden, så har man jo så igen været inde og ændre hvor man befinder sig, for support sagde også at jeg sagtens kunne bruge mit VISA Dankort i USA. Fordi de jo selvfølgelig gik udfra at jeg rent faktisk boede i USA. Så man ikke kan være bosat i danmark, købe på US store med et dansk betalingskort. Det er det jeg mener med prepaid kort egentlig ikke kan opdages. Med mindre amazon meddeler Xbox at Mr solostah køber cards ved os, men hans IP er i danmark etc :D.

Men bare folk får deres spil så er det jo bare godt. Jeg har fået verificeret med xbox at man kan gøre det på den måde med prepaids :)
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf JazzAss » 24. nov 2014 14:31

Alle (eller i hvert fald mange, inklusiv mig selv) kan købe med et dansk kort, udstedt i en dansk bank - men det er rigtigt, at jeg står registreret med amerikansk adresse, og nu (modsat tidligere) har måttet vpn'e mig til også at få en amerikansk ip. Men så virker det også fint, og det får mig til at tvivle på, at det har noget med det danske kort at gøre. Men det er selvfølgelig også en måde de kunne blocke os på, og det kan jo være det kommer - og så er prepaid cards nok den bedste løsning. Indtil da bruger jeg mit danske kort.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf solostah » 24. nov 2014 14:33

Arh!Gotcha :) - Jamen hvis det virker, så er det jo bare med at bruge det. Man kan jo så sige at der stadig er nogle huller at man kan klemme sig igennem med ;).
solostah
Niveau 0
 
Indlæg: 37
By: Aarhus


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf JazzAss » 24. nov 2014 14:35

Nemlig - og mon ikke de efterlader huller nok til, at vi stadig kan få billige spil fremover? Det er sgu' nok for besværligt at lukke dem alle sammen (må man håbe!) :)
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 24. nov 2014 16:32

Jeg har det virkeligt ambivalent, for jeg er virkelig blevet glad for, at have mine spil digitalt, men jeg vil under ingen omstændigheder give 550 kroner på den danske store. Omvendt vil de også være meget trist at miste samtlige af sine spil hvis man bliver banned. Har man købt sine spil fysisk og bliver banned, så vil de jo trods alt stadig virke på en ny profil, ahh... :(
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf JazzAss » 24. nov 2014 16:35

Jeg er ærlig talt ikke bange for ban, jeg betaler trods alt for udgivelserne - noget andet ville være en systematisk udnyttelse af fx fejlpriser ved at oprette et hav af falske profiler, men jeg erkender at grænsen mellem de 2 er flydende. Måske jeg vil være en smule tilbageholdende med at nuppe GWG-spil, hvis der er forskel mellem US og DK.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 24. nov 2014 17:50

Nu har jeg gjort følgende:
Slettet mit dankort fra xboxen
Ændret billing information til en rigtig adresse bruger kun mit navn og email
køber nu kun koder fra amazon.com

Så jeg håber, at jeg er rimelig sikker, i det omfang man nu kan.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf rasmusvn » 24. nov 2014 18:27

Theis Jensen skrev:Nu har jeg gjort følgende:
Slettet mit dankort fra xboxen
Ændret billing information til en rigtig adresse bruger kun mit navn og email
køber nu kun koder fra amazon.com

Så jeg håber, at jeg er rimelig sikker, i det omfang man nu kan.


Bliver du også bedt om ændre stat, når du ændrer billing-address? Når boksen er sat til US, skal jeg udfylde stat.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 24. nov 2014 19:16

Jeg mente, at jeg kun bruger mit rigtige navn og email adresse.
Så både city, postnummer, stat/province, tlf. nummer er ikke mit rigtige.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf silentdk » 24. nov 2014 19:26

Theis Jensen skrev:Jeg mente, at jeg kun bruger mit rigtige navn og email adresse.
Så både city, postnummer, stat/province, tlf. nummer er ikke mit rigtige.


Og så har du brugt: http://da.fakenamegenerator.com/ til at få en US adresse?
Billede
silentdk
Niveau 1
 
Indlæg: 66


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster

cron