Xboxlife forum

Køb fra US store efter MS har blokeret det(updated)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Haugboelle » 21. nov 2014 16:45

Hvad er det man ikke kan mere mht US osv ?

(Var lige inde og se og jeg kan sagtens købe spil via US account som jeg hele tiden har kunnet?)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 21. nov 2014 17:02

CaptainKicker skrev:Ang. køb med kredit-kort og hola fra Xbox Support;

At first, the system will not detect that however, once the system have detected that their physical location is different from the marketplace that they accessing then their purchases will be blocked.


I have no clue.

Men jeg fik fjernet min US adresse nu. Tager sgu ikke chancen. Pre-paid cards er dog OK, så det bliver det jeg bruger fremover til Digitale spil. Jeg holder dog stadig regionen på US, hvilket man gerne må, da jeg ikke kan fordrage det danske sprog på konsoller/spil generelt.

Kunne læse mig til at Dragon Age var fjernet fra Indien, og der ikke bliver refundering + accounts bliver "tjekket".


Hvad er forskellen på at købe prepaid kontra at bruge sit cc? hvis du mener du bryder en lov ved at bruge dit danske kreditkort på boxen, så er det da præcis den same lov du bryder ved at købe prepaid cards. Prepaid cards til us store kan kun købes med us adresse(Amazon)
Senest rettet af Jake242 21. nov 2014 17:04, rettet i alt 1 gang.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Jake242 » 21. nov 2014 17:03

Jake242 skrev:
CaptainKicker skrev:Ang. køb med kredit-kort og hola fra Xbox Support;

At first, the system will not detect that however, once the system have detected that their physical location is different from the marketplace that they accessing then their purchases will be blocked.


I have no clue.

Men jeg fik fjernet min US adresse nu. Tager sgu ikke chancen. Pre-paid cards er dog OK, så det bliver det jeg bruger fremover til Digitale spil. Jeg holder dog stadig regionen på US, hvilket man gerne må, da jeg ikke kan fordrage det danske sprog på konsoller/spil generelt.

Kunne læse mig til at Dragon Age var fjernet fra Indien, og der ikke bliver refundering + accounts bliver "tjekket".


Hvad er forskellen på at købe prepaid kontra at bruge sit cc? hvis du mener du bryder en lov ved at bruge dit danske kreditkort på boxen, så er det da præcis den same lov du bryder ved at købe prepaid cards. Prepaid cards til us store kan kun købes med us adresse(Amazon)


Sorry for dobbelt post.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Derp » 22. nov 2014 21:13

Forskellen er at det ene gør du overfor Microsoft og det andet gør du overfor Amazon.

Er der nogle som kan fortælle mig om man kan købe et prepaid kort og bruge det uden at ændre ens addresse? Kan man nøjes med at skifte region på selve Xbox Onen? For på PS4 kræver det stadigvæk en amerikansk konto for at bruge amerikansk psn kort.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf DanniLaursen » 23. nov 2014 11:23

Jeg har lige købt GTA V på min box uden problemer ?
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Theis Jensen » 23. nov 2014 11:31

Derp skrev:Forskellen er at det ene gør du overfor Microsoft og det andet gør du overfor Amazon.

Er der nogle som kan fortælle mig om man kan købe et prepaid kort og bruge det uden at ændre ens addresse? Kan man nøjes med at skifte region på selve Xbox Onen? For på PS4 kræver det stadigvæk en amerikansk konto for at bruge amerikansk psn kort.


Ja, det er en fordel at blive banned hos amazon.com, for der har man trods alt ikke alle sine spil. Jeg er også lidt nysgerrig der, for jeg regner da ikke med, at microsoft har et problem, hvis ens konsol blot står til US, for de har jo stadig ikke givet os dansk tale med kinect, selvom de lovede det allerede på xbox 360, hvilket jeg synes er langt ude. At mange så hellere vil snakke engelsk, er så en anden sag, men jeg mener virkeligt, at det ville være godt for det yngre publikum med dansk tale.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf CaptainKicker » 23. nov 2014 12:57

DanniLaursen skrev:Jeg har lige købt GTA V på min box uden problemer ?


Uden nogen form for VPN, såsom hola, eller tunnelbar?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf DanniLaursen » 23. nov 2014 15:25

Ja Har også købt minecraft og tilbehør...

Men har også skrevet tidligere af den ikke var lukket hos mig
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Haugboelle » 23. nov 2014 17:16

Har heller ingen problemer med us account, gør ikke brug af vpn,hulu eller lign
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Mike JezZ » 23. nov 2014 23:24

Jeg kan ikke købe via us mere, så jeg ville hoppe over på den danske...

Men jeg har ingen dansk? Jeg kan vælge dansk sprog, men ikke Danmark under lokation?

Er rimeligt låst lige nu :P kan ikke købe på us fordi det har de blokeret (for nogle lyder det som om), og jeg kan ikke finde den danske lokation.

Hvad skal jeg gøre? Min telefon viser dansk speog men USD priser og der kan jeg heller ikke købe.

Edit: fandt ud af man sku skifte sprog først.

Dumt træk ms. Der bliver kun købt spil på tilbud herfra nu. 550 kr for et nyt spil WTF.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf BuBubbi » 24. nov 2014 03:06

Mike JezZ skrev:Jeg kan ikke købe via us mere, så jeg ville hoppe over på den danske...
Men jeg har ingen dansk? Jeg kan vælge dansk sprog, men ikke Danmark under lokation?
Er rimeligt låst lige nu :P kan ikke købe på us fordi det har de blokeret (for nogle lyder det som om), og jeg kan ikke finde den danske lokation.
Hvad skal jeg gøre? Min telefon viser dansk speog men USD priser og der kan jeg heller ikke købe.
Edit: fandt ud af man sku skifte sprog først.
Dumt træk ms. Der bliver kun købt spil på tilbud herfra nu. 550 kr for et nyt spil WTF.


Så må du jo købe pre-paid koder til til den amerikanske i stedet.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf rasmusvn » 24. nov 2014 04:37

Jeg kan hellere ikke længere købe via VISA med VPN.

Pre-paid fra amazon virker dog (60 dollars kort, indløst uden VPN, spil købt via xbox.com). Jeg håber, at denne mulighed bliver ved med at virke. På mange måder er det lettere tragisk, at digitale køb ikke betyder lavere priser, men bare den sædvanlige MSRP. Således er disk-baserede køb stadig billigere for den almene forbruger, der ikke gør sig i disse metoder. Det skal nok blive rigtig godt, hvis denne tendens fortsætter i en digital-only fremtid.

Man vil muligvis kunne købe game codes visse steder, men det er jo ikke just nemt ift. direkte køb via konsollen.

Og for Pre-paid gjaldt det, som skrevet på side 1:

- Amazon.com eller køb dem andetsteds
- Brug http://da.fakenamegenerator.com/. Indsæt som ny adresse på amazon.com, herefter hæftes adressen til dit kort.
- Indløs på Xbox.com (US sat til venstre i bunden)
- Køb samme sted. Kan der købes via konsollen? Kreditten kan ihf. ses der.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Mike JezZ » 24. nov 2014 08:08

Men det er gået fra at være "lovligt" til at være i strid mod ms reglerne nu.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Major Oblivious » 24. nov 2014 08:53

Mike JezZ skrev:Men det er gået fra at være "lovligt" til at være i strid mod ms reglerne nu.

Det har på ethvert tidspunkt været imod MS-reglerne, at bruge en anden adresse. Det blev diskuteret helt tilbage op til November.
Eneste forskel på dengang og nu, er at MS har taget et officielt standpunkt på spørgsmålet. Vi har fra dag 1 skulle vurderer med os selv, om det er risikoen værd. Intet har ændret sig :)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Køb fra US store efter MS har blokeret det

Indlægaf Mike JezZ » 24. nov 2014 09:40

Major Oblivious skrev:
Mike JezZ skrev:Men det er gået fra at være "lovligt" til at være i strid mod ms reglerne nu.

Det har på ethvert tidspunkt været imod MS-reglerne, at bruge en anden adresse. Det blev diskuteret helt tilbage op til November.
Eneste forskel på dengang og nu, er at MS har taget et officielt standpunkt på spørgsmålet. Vi har fra dag 1 skulle vurderer med os selv, om det er risikoen værd. Intet har ændret sig :)


Det ved jeg nu ikke. Danske MS support gav jo grønt lys for det i sin tid (da der ikke var en dansk butik). Som jeg kan se, har en tidligere skrevet i tråden, at han kontaktede MS Support, der sagde at det nu var imod reglerne, og folk der udnytter dette kan blive banned.

At betalle 200 kr. ekstra per spil er for meget til at jeg gider at betale for spillene i Danmark. At jeg kan miste hele min samling fordi jeg samtidigt vil spare 200 kr. gør det ikke bedre.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 48 gæster

cron