Xboxlife forum

Games with gold november 2014

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Games with gold november 2014

Indlægaf Henrik_s » 30. okt 2014 18:55

http://majornelson.com/2014/10/30/xbox- ... mber-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf tue69 » 30. okt 2014 19:33

Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Tror ikke man skal regne med retailtitler før engang ultimo 2015. Det er trods alt lidt for indtjenende bare at have dem i butikkerne. :/
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Stefan070483 » 30. okt 2014 19:52

Hvad har folk også forestillet sig?
At MS bare skal give ALLE ( trods alt stadig få ) AA titler væk..! Så har man bare ikke fuldt godt nok med i hvad der er blevet givet "gratis" væk til Xbox 360 folket..!

Fuldt forståeligt at de gerne vil SÆLGE spil først og fremmest...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf BuBubbi » 30. okt 2014 21:45

Og især nu da Xbox'en først lige er kommet herovre i september.
Og lidt senere i Kina.
Vi ser allertidligst en AA titel som julegave, men ganske sikkert nok først henne i det nye år.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lowlandet » 30. okt 2014 21:53

Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Jaa...vildt skuffende...

Du får noget foræret, lad os dog endelig brokke os over at det ikke er godt nok...

Jeg er sku ked af det Henrik, jeg ville gerne have givet dig en ny bil, men det er desværre ikke en Bugatti så du er nok vildt skuffet.
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Snemonster » 30. okt 2014 22:05

Lowlandet skrev:
Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Jaa...vildt skuffende...

Du får noget foræret, lad os dog endelig brokke os over at det ikke er godt nok...

Jeg er sku ked af det Henrik, jeg ville gerne have givet dig en ny bil, men det er desværre ikke en Bugatti så du er nok vildt skuffet.


Kan du da ikke sammenligne. Jeg er lige så skuffet. Disse såkaldte "gratis spil" er jo bare 1 af deres trækplaster fra Microsofts side for at man skal bruge penge på deres Xbox.
De har valgt at Kinect nu er frivilligt at købe med for dem som "stort set" kun vil bruge den til spille konsol, så skal de da også gerne levere nogle gode deals/gratis spil til dem som har abebonement. Det er ihvertfald min mening :)
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Henrik_s » 30. okt 2014 22:06

Lowlandet skrev:
Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Jaa...vildt skuffende...

Du får noget foræret, lad os dog endelig brokke os over at det ikke er godt nok...

Jeg er sku ked af det Henrik, jeg ville gerne have givet dig en ny bil, men det er desværre ikke en Bugatti så du er nok vildt skuffet.



Foræret og foræret, ved ikke med dig men jeg betaler da et månedlig gebyr for at have gold, men gør du åbenbart ikke!
Senest rettet af Henrik_s 30. okt 2014 22:27, rettet i alt 1 gang.
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Snemonster » 30. okt 2014 22:13

Jeg er stadig sindssyg skuffet over party /hygge spil til denne konsol. Der er masser af gode xbox 360 party spil... Lav da dem til Xbox One, og hvis de lavede dem til gratis ville jeg være super glad. Eller bare lav dem så jeg kan købe dem?
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lowlandet » 30. okt 2014 22:42

Henrik_s skrev:
Lowlandet skrev:
Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Jaa...vildt skuffende...

Du får noget foræret, lad os dog endelig brokke os over at det ikke er godt nok...

Jeg er sku ked af det Henrik, jeg ville gerne have givet dig en ny bil, men det er desværre ikke en Bugatti så du er nok vildt skuffet.



Foræret og foræret, ved ikke med dig men jeg betaler da et månedlig gebyr for at have gold, men gør du åbenbart ikke!


Jo, jeg giver skam 20 kroner om måneden for at være guldmedlem. Jeg ved ikke med dig, men jeg forlanger ikke at MS så forære mig en AAA titel til 499,- eller 299,- for den sags skyld. Jeg får 3 gratis spil i næste måned for mine 20 kroner, solid multiplayer service og en tjeneste som virker 99/100 gange.

Forstår ikke at nogen kan brokke sig over det...
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf JohnH » 30. okt 2014 22:46

Lowlandet skrev:
Jo, jeg giver skam 20 kroner om måneden for at være guldmedlem. Jeg ved ikke med dig, men jeg forlanger ikke at MS så forære mig en AAA titel til 499,- eller 299,- for den sags skyld. Jeg får 3 gratis spil i næste måned for mine 20 kroner, solid multiplayer service og en tjeneste som virker 99/100 gange.

Forstår ikke at nogen kan brokke sig over det...


+1

Er sgu også godt tilfreds, betaler glædeligt for Gold, og hvis jeg får et gratis spil oveni som jeg kan lide, bonus!
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lowlandet » 30. okt 2014 22:48

Snemonster skrev:
Lowlandet skrev:
Henrik_s skrev:http://majornelson.com/2014/10/30/xbox-live-games-gold-november-2014/

Meeeeget skuffende for os med en X1! :(

Volgarr the Viking, det er hvad vi får endnu en "indie" title...


Jaa...vildt skuffende...

Du får noget foræret, lad os dog endelig brokke os over at det ikke er godt nok...

Jeg er sku ked af det Henrik, jeg ville gerne have givet dig en ny bil, men det er desværre ikke en Bugatti så du er nok vildt skuffet.


Kan du da ikke sammenligne. Jeg er lige så skuffet. Disse såkaldte "gratis spil" er jo bare 1 af deres trækplaster fra Microsofts side for at man skal bruge penge på deres Xbox.
De har valgt at Kinect nu er frivilligt at købe med for dem som "stort set" kun vil bruge den til spille konsol, så skal de da også gerne levere nogle gode deals/gratis spil til dem som har abebonement. Det er ihvertfald min mening :)


Ja selvfølgelig? De er da en forretning som enhver anden...De skal tjene penge, og det gør de bl.a. ved at kræve 240 kroner om året for at holde deres online service ved lige, og tilmeld tilbyde dig minimum 36 gratis spiltitler om året at spille. Det er max 6.6 kroner pr. spil. Hvor meget billigere ønsker du det?
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Jake242 » 30. okt 2014 23:18

for 6.6 kr kan du også få 1 kg hundelort... vil du have det? De skulle seriøst arbejde på at lade x1 køre downloadede spil fra 360. Jeg ville hellere have en gammel 360 titel jeg kunne spille på x1 en al det indie lort...

Når man tænker på at man rent faktisk betaler for det her(og luk nu ræven med det er gratis...) så skulle de hellere sætte abonnement prisen ned.

Der er ikk ét games with gold spill jeg har spillet længere end 10 minutter. Hvorfor skulle jeg? Den tid jeg har vil jeg hellere bruge på en top titel som Destiny eller andet.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Lowlandet » 30. okt 2014 23:32

Jake242 skrev:for 6.6 kr kan du også få 1 kg hundelort... vil du have det? De skulle seriøst arbejde på at lade x1 køre downloadede spil fra 360. Jeg ville hellere have en gammel 360 titel jeg kunne spille på x1 en al det indie lort...

Når man tænker på at man rent faktisk betaler for det her(og luk nu ræven med det er gratis...) så skulle de hellere sætte abonnement prisen ned.

Der er ikk ét games with gold spill jeg har spillet længere end 10 minutter. Hvorfor skulle jeg? Den tid jeg har vil jeg hellere bruge på en top titel som Destiny eller andet.


...Kan ikke lige se hvorfor at spil og hundelort skal sammenlignes?
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf TerrificFalcon » 30. okt 2014 23:39

Snemonster skrev:De har valgt at Kinect nu er frivilligt at købe med for dem som "stort set" kun vil bruge den til spille konsol, så skal de da også gerne levere nogle gode deals/gratis spil til dem som har abebonement. Det er ihvertfald min mening :)

Øh, hvad? Der taber du mig. Hvad fanden har muligheden for at fravælge Kinect at gøre med et abonnement til onlinespil?

Og nu, mere generelt møntet:
Jeg forstår ærligt talt ikke hvad det er, folk klager over. Du kan snildt få et guldabonnement til 180kr om året, hvilket er 15kr om måneden. Disse 15kr betaler du for at kunne spille spil online. Sådan har det været lige siden den første Xbox.
15kr om måneden er et beløb jeg kan leve med. Jeg bruger flere penge på kaffe.

Det er 6. måned at servicen kører på Xbox One. Dvs. for 90kr (et halvt år) har man kunnet skaffe sig 8 titler - og ja, der er sikkert nogle af dem, man ikke kan lide, men der er også nogle fede titler: MetroidVania-titlen Guacamelee, som er et glimrende eksempel på genren. OK, den genre kan du ikke lide? Jamen hvad så med Max: The Curse of Brotherhood - et utroligt velformet, danskudviklet platformspil, som også er egnet til børn, uden at blive for barnligt. OK, du har ikke børn, du interesserer dig ikke for platformspil og heller ikke dansk spilindustri? Jamen hvad så med Chariot - et lille eventyr, som bygger fedt op om en kooperativ spilmekanik og gør klar til super sofahygge med en kammerat eller kæresten? OK, så du kender ikke nogen der gider at spille videospil på sofaen? Jamen hvad så med...

15kr om måneden - det er så lille en pris, og prisen er ikke steget siden I betalte præcist det samme for at spille et ældre Call of Duty på Xbox 360. Hvorfor fanden er det så et problem nu? Jeg kan se folk der siger, at det er lortespil, fordi de hellere ville spil Destiny - et spil, som sådan set kræver at du har et guldabonnement. Jamen halleluja, så ville I jo have det uanset hvad - og så er det et problem at de spil, I gratis får oveni en service I allerede betaler for, og længe har betalt præcist samme pris for, er for dårlige til jeres standarder?

Jo, jeg kan godt se, at det er dårlige spil, hvis man af en eller anden årsag kun interesserer sig for førstepersons skydespil, men hvis man er bare den mindste smule interesseret i indiespil, MetroidVania, platformspil elller bare en god kooperativ oplevelse, så er der jo gode oplevelser at hente. Mindst 4 af spillene har fået en score på 7.5 eller højere herinde - det er altså ikke dårligt. Jeg kan da godt forstå, at man ikke synes, man får noget ud af pengene og at det er lortespil, når jeg læser folks kommentarer herinde. "Jeg spillede det 10 minutter i går og det var bare lort." "Jeg spillede det 15 minutter og det fangede mig slet ikke". Destiny er sgu også et lortespil de 10 første minutter - det mener jeg oprigtigt. Giv spillene en chance og nyd nogle fede, gratis spil - eller nyd jeres guldabonnement med samme gamle oplevelse (og så en bonus i ikke gider) til samme gamle pris.
Senest rettet af TerrificFalcon 30. okt 2014 23:47, rettet i alt 1 gang.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Games with gold november 2014

Indlægaf Jake242 » 30. okt 2014 23:44

Det var for at illustrere en pointe, nemlig at 6.6 kr for noget er billigt, hvis det er noget værd. Men hvis det har samme værdi som hundelort... så er det ikke billigt.

Fair nok at MS vil støtte Indie spil, så sæt dem til salg for 5 kr og lad dem der ikke syntes det er lort, købe det.

Max Curse of Brotherhood er også en Indie title, men den er af langt mere værdi.

At smide en title op med 16bit grafik til x1 ejere er som at pisse os i ansigtet, de skulle aldrig udgives på den platform.

Jeg syntes personligt at det faktisk ville være bedre hvis man ikke fik noget... så ville man ihvertfald ikke blive skuffet hver måned.

Jeg vil dog være en positiv støtter af "programmet" så snart der kommer noget af værdi:-)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron