Xboxlife forum

Hmm, fortryder Xbox One køb?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf cigi silk » 18. sep 2014 12:01

@Blauwy - sjovt du synes det er træls at diskutere DX12 hvorfor er det så du bliver ved. Jeg statede bare min mening - jeg ved du ikke er enig. Men jeg laterliggør ikke dig for dine holdninger. Jeg VED jeg baserer mine holdninger på mere end bare tro. Men igen - den her tråd skal ikke handle om DX12. Jeg synes bare det var et vigtigt element at Don skulle overveje, at XO efter min mening ikke har vist sit potentialle fordi der er mange ting i den kasse som først kan aktiveres når DX12 drivere sætter dem i spil. Det er et element som jeg synes Don skulle inddrage.

Jeg tror herudover at du misfortolker en del her, jeg er ikke pigesur - det er dig der kommer ind og slammer mit argument og gør dig til talsmand for alle andre om hvad der er ret eller rimeligt.

"Quote:BlauwyDu mener jo DX12 vil gøre XB1 til en super computer der efterlader PC i støvet. Hvordan i alverden vil du kunne forsvare at en konsol der ikke kan trække 60/1080p, skal kunne klare 4K i 60fps når DX12 en dag rammer? Det er jo fuldstændig ude i drømmeverdenen det der. " -
det skyldes rigtig mange ting som du vil kunne læse dig til på "more than meets the eye". Nu vil jeg ikke igen gøre det her til denne diskution - men nøjes med at give et argument:

MS har betalt 3 mia USD og forskel sammen med AMD i de seneste 5 år. XO er en maskine som de selv har skrevet "beta testet in the future". http://pixelenemy.com/xbox-one-has-been-beta-tested-in-the-future-ad-states/

AMD sheds light on stacked DRAM APUs :-http://www.fudzilla.com/home/item/35312-amd-sheds-light-on-stacked-dram-apus - stacked HBM istedet - som giver local compute som jeg har skrevet en del om tidligere. Det er et nyt paradigme vi er på vej ind i sammen med FPGA, derfor vil det rykke flere generationer.

Jeg ved du ikke tror på det - men lad være med at tro, at alt du ikke kan fatte er utopi og drømme verden.
Jeg kan kun sige at der er en årsag til at MS har vedlagt 4K hdmi stik.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 18. sep 2014 12:15

Den er i hvertfald ikke beta testet til nutiden, nu den har SÅ svært ved at holde 60fps på 1080p :D Hvordan tror du 4K kommer til at fungere? "5fps huhej sikke flydende det er"

Ja, de brugte jo også 3 Mil. på controlleren alene, og du kan se hvor mange der har problemer med den. Kunne det tænkes de lavede en fejlinvestering?
Blot fordi jeg har 100.000kr i Novo Nordisk pt, og har ambitioner som Bill Gates betyder jo ikke det rent faktisk sker.

Den eneste talsmand her er dig med dit evige bavl om ting der ingen resultater har endnu.
Hvorfor bliver jeg ved? Nok fordi jeg er lige så syg i roen som dig. Vi kunne blive gode venner IRL. Sidde og savle med hagesmæk og se TV glad.

Og de har vedlagt et 2.0 HDMI stik fordi det er det nyeste og de tror de har en "cutting edge" konsol med stærkt hardware og der skal da være det nyeste indenfor HDMI stik. HDMI 2.0 understøtter jo også 60fps, men selv der har XB1 svært ved at følge med :)

Jeg tror virkelig du ligger for meget i det i det store hele.

Jeg får ondt i hovedet Cigi og folk er trætte af at se på os danse og savle.
Ha' en god dag.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 18. sep 2014 12:30

@Cigi

Hvad har MS giver for udviklingen af den nye Kinect som de har skrottet ? :)

Skal du op i 4K 60FPS kræves det at konsollen har HDMI 2.0 (Max. båndbredde 18Gbps) grundet den meget høje båndbredde der skal bruges til dette ;) Mig bekendt er Xbox One's HDMI V 1.4 (max. båndbredde 10.2 GBPS) ... At de så har valgt at smide et Kategori 2 HDMI kabel i kassen ændre ikke på dette. Medmindre du selvfølgelig mener at DX12 lige ændre udgangen til HDMI 2.0 standard ???
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf cigi silk » 18. sep 2014 12:48

Sorry - men jeg har ikke bemærket at de har skrottet Kinect .... #-o

http://www.extremetech.com/gaming/15679 ... and-gaming

4K at 60fps video will take around 10 Mbps using H.265 HEVC
http://www.diginfo.tv/v/13-0015-r-en.php

A representative from Microsoft confirmed to Polygon that Xbox One games will support both native 4K resolution and upscaling to 4K
http://www.polygon.com/2013/5/23/435945 ... ion-and-3d
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 18. sep 2014 14:22

cigi silk skrev:Sorry - men jeg har ikke bemærket at de har skrottet Kinect .... #-o

http://www.extremetech.com/gaming/15679 ... and-gaming

4K at 60fps video will take around 10 Mbps using H.265 HEVC
http://www.diginfo.tv/v/13-0015-r-en.php

A representative from Microsoft confirmed to Polygon that Xbox One games will support both native 4K resolution and upscaling to 4K
http://www.polygon.com/2013/5/23/435945 ... ion-and-3d


1. Har du så bemærket at spillene er nærmest ikke eksisterende. Det har kostet knaster at udvikle det kamera, et kamera der nu er valgfrit og bliver skrottet af udviklerne.

2. H.265 er en video komprimerings teknik til video, her er lidt fra dit eget link =D>
Because H.265 is so much more processor intensive, don't expect a simple firmware upgrade to get your gear to decode it. In fact, that's part of the issue. You need a hardware decoder somewhere. If your new media streamer, cable box, or BD player has it, then you'll be all set (presuming you also have HDMI 2.0 so you can get 2160p/60 and not just 2160p/30). Could a high-end PC decode it via software? Maybe. Could the Xbox One or PS4? Not likely. Everyone loves their favorite console, but remember, this generation's hardware is equivalent to a pretty average PC.

Nu har jeg jo fået at vide at Xbox One har hemmelige chips gemt i lydchippen, måske er det hardware decoder til H.265 :mrgreen:

3. Ja, det glæder vi os til altså Native 4K resolution. En fra microsoft lovede også at vi fik dansk stemmestyring til X360 kinect .. det skete aldrig , de lovede ligeledes også dansk stemmestyring til release af Xbox one i Dk, det skete heller ikke, selvom det var en af årsagerne til at vi skulle vente 9 måneder med release i DK. Så skal vi ikke lige klappe hesten med 4K indtil vi har set samtlige udgivelser til Xbox one i 1080P / 60FPS ... [-X

Det er skræmmende at du æder alt hvad du læser råt, så længe det er noget du ser positivt for Xbox One. Hvis Xbox One skal leve op til at det du efterhånden har skrevet, så er det jo i virkeligheden Optimus Prime vi sidder med, vi venter bare på de trykker på knappen så den kan foldes sig ud og være alle de nye fremtidige standarder :lol: og så til en pris på under 3000 kr

Skriv hvad du vil, I'm Off 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf jepsen80 » 18. sep 2014 15:11

slimjay du er svær og imponere haha :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf cigi silk » 18. sep 2014 22:23

1) D4 i dag ´- så lidt dårlig timing for dit argument
2) Ja sjovt du spørger det har den faktisk FPGA - og ja b.la. lydchippen er faktisk et godt eksempel
3) Du må gerne linke til et sted hvor MS lover dansk stemmestyring til launch - den har jeg ikke set nogen som helst steder


Black tubes protrude from the workstations, pumping hot and cold water into the lab for stress testing (and the occasional multimillion-dollar water fight, we imagine). CPU sockets sit unused, next to racks of circuit boards running the SoC through the virtual gauntlet. In one corner, a massive 4K television is seamlessly playing two HD video streams from a single box. Though the Xbox One is capable of pushing and receiving 4K signals, this test station is an illustration of how Microsoft's architecture went into the console's SoC (not a demonstration of its raw power). Spillinger says that the new console's ability to decode multiple HD streams at once is a measure of his team demanding specific silicon design from third-party partners.

"When we talk about the SoC and the general-purpose SoCs out there, this is per our requirement," Spillinger tells us while we huddle around the station. "This is our aggressiveness to have two HD streams being compressed, decompressed. It's actually a parallel circuit, it's not part of the CPU / GPU -- it's an add-on."

http://www.engadget.com/2013/05/21/buil ... side-look/

I øvrigt er det patetisk den måde du argumenterer på, du bad om at jeg dokumenterede at MS havde sagt 4K, det har jeg gjort, du hiver så en helt anden kontekst ind som argument for at man ikke kan stole på hvad MS siger. FLOT argument...
Senest rettet af cigi silk 20. sep 2014 11:24, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf himmelfisk » 19. sep 2014 05:49

Ved i hvad GameStop giver for sin PS4 hvis man vil indbytte til xbox one :)?
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Mike JezZ » 19. sep 2014 08:22

himmelfisk skrev:Ved i hvad GameStop giver for sin PS4 hvis man vil indbytte til xbox one :)?


Mit bedste bud ville være at gribe knoglen og ringe til dem.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf himmelfisk » 19. sep 2014 10:56

Jep 2100
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Mike JezZ » 19. sep 2014 11:03

himmelfisk skrev:Jep 2100



Det kunne have været værre.... :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf himmelfisk » 19. sep 2014 12:14

Nemlig, overvejer at bytte den til Xboxen da jeg altid har haft xbox førhen og lidt mangler Forza blandt andet :)

Bruger i kinect til noget eller kan jeg godt spare de penge :)?
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Zt3pH » 19. sep 2014 12:31

himmelfisk skrev:Nemlig, overvejer at bytte den til Xboxen da jeg altid har haft xbox førhen og lidt mangler Forza blandt andet :)

Bruger i kinect til noget eller kan jeg godt spare de penge :)?


Jeg er stor tilhænger af stemmestyringen, og vil helst ikke undvære det. Ellers har jeg egentligt ikke rigtigt brugt det til så meget endnu, men håber da de for nogle bedre titler denne generation der gør brug af kinect.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Mike JezZ » 19. sep 2014 12:43

himmelfisk skrev:Nemlig, overvejer at bytte den til Xboxen da jeg altid har haft xbox førhen og lidt mangler Forza blandt andet :)

Bruger i kinect til noget eller kan jeg godt spare de penge :)?


Forza er også et rigtig godt spil. Her tælles der dage ned til Forza Horison 2 kommer ;)

Jeg overvejede stærkt Kinect da jeg godt kan lide at twitche... Men jeg er glad for jeg ikke købte en.

Jeg gider ærlig talt ikke at råbe til min Kinect :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf himmelfisk » 19. sep 2014 12:52

Man kan vel også altid købe kinect senere tænker jeg :)

Savler også over Horizon, især vejrsystemet ser lækkert ud.

Er virkelig i tvivl må jeg indrømme, for er jo glad for min PS4 men synes bare ikke de spil jeg vil have kommer på den, og vil ikke have begge konsoller, så overvejer meget at bytte den ind for en xbox igen :) ..
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster