Xboxlife forum

Hmm, fortryder Xbox One køb?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Fnapz » 16. sep 2014 21:20

Det er vel altid sjovere at spille på konsol, kontra pc? ;)
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Rechain » 16. sep 2014 21:21

Har du kigget på det kommende spil udvalg om der er nogle som virkelig trækker i dig for at beholde den?

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 16. sep 2014 21:30

Fnapz skrev:Det er vel altid sjovere at spille på konsol, kontra pc? ;)



..Er det det? Hvornår har man bestemt det?

Jeg vil dog mene det er "sjovere"/giver en bedre oplevelse med stabil 60/120fps, mods, gratis netværk ect :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf JohnH » 16. sep 2014 21:41

Blauwy skrev:
Fnapz skrev:Det er vel altid sjovere at spille på konsol, kontra pc? ;)



..Er det det? Hvornår har man bestemt det?

Jeg vil dog mene det er "sjovere"/giver en bedre oplevelse med stabil 60/120fps, mods, gratis netværk ect :)


Jeg holder 100% på at det er sjovere at spille på konsol, man slipper for de evindelige halvårlige hardwareopgraderinger, drivere som hele tiden skal opdateres, man mangler ram konstant osv. Har været det igennem, dyrt og møgbesværligt.

Jeg er superglad for min Xbox One, ligesom jeg var/er for mine andre konsoller, smid en skive i drevet (eller dl spillet digitalt) og det kører bare. Kan sagtens leve med at spillene ikke kører i 120 fps og 4K opløsning.... er der heller ikke mange pc'er der kan alligevel trække :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Akandreasen » 16. sep 2014 22:01

Don Drift skrev: Jeg sidder med en lidt lunken følelse, mht. min Xbox One.


Apropos..

Så kan du ikke få Destiny på pc :b Så der er da en lille fordel ved xbox one.
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf DanniLaursen » 16. sep 2014 22:26

Lille kan du sige stor ;-)
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Zeh » 17. sep 2014 02:49

Lyder til at vi kan konkludere at du har en Xbox One til salg :-D Spillene er dog billige. Jeg deler digitale spil med en kammerat og derfor betaler jeg kun 30$ pr. Spil alt i alt!
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 17. sep 2014 07:43

@John

Har du prøvet PC siden 2005? :)
Alle dine kritikpunkter er outdatet og forholder sig ikke til nuet. Mangler man altid RAM? Måske dengang man havde 2gb, men idag er standarden 8gb og det er endda mere en spil pt kræver.
"Halvårlige opgraderinger" 2½ år gammel PC og har skiftet grafikkort én gang, samt strømforsyning.

Prøv at overvej hvor mange spil du har købt til 500kr igennem det sidste år alene. Plus hvad Gold koster for et år, eller hvert halve år ect. I sidste ende er PC ikke specielt meget dyrere, når spil koster 269 fra ny og med Steam salg kan du få 50 spil for 1000kr, eller flere end det.

Og til at lukke med:
Du kan bygge dig en pc i et lille kabinet, sætte den til TV'et og controller og åbne Steam Big Picture.
Så kan du stadig spille coop i sofaen og du behøver aldrig rejse dig for at skifte disc.
Så har du i princippet en konsol med billigere spil med hardware der outperformer nextgen med en millard procent. Knap og nap ;)

@Don
Har du tænkt om du bare er skuffet over XB1, ligesom mange andre? I mine øjne er det et skridt tilbage, på næsten alle punkter, ifht til X360. Og når du nu bruger pc er du måske forvandt til den bedre performance og grafik.
Jeg købte selv XB1 pga Titanfall. (Fordi jeg stadig er super noob til Kb/M til FPS og mit GTX var noget sløvt noget dengang) Spillede det i 3 uger og sad tilbage med en ækel smag i munden. Skuffende konsol, sløv og kluntet og kæmper en brag kamp for de stabile 60fps.
Jeg lader selv min stå ubrugt indtil der kommer et eksklusiv jeg bare må prøve, det kan ikke betale sig at sælge den nu alligevel.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf TigerJax007 » 17. sep 2014 08:59

Med al respekt, så lyder det på mig som om, at du bare aldrig skulle have købt en spillekonsol. Du argumenterer på alle parametre som en pc-gamer through and through. Og det er da også fair nok. Men spørgsmålet er bare, hvorfor h...... du overhovedet har købt en Xbox så?

Du trænger til opmuntring, men den er svær at give, når du skyder alle argumenter til hjørne :-)

Jeg personligt foretrækker konsol til alle spil undtagen Football Manager. Sport, action/adventure, fps, racing.... Det hele. Jeg elsker det simple ved bare at starte op og så fungerer det, jeg elsker ikke at skulle sidde stiv i ryggen helt ret op foran et skrivebord, men i stedet kunne hænge tilbage i sofaen med en afslappet holdning, jeg elsker controlleren kontra musen fordi den er så simpel at have med at gøre, men samtidig indeholder så mange muligheder. Og ja, mus og tastatur er hurtigere og mere præcist hvis vi måler i detaljen, men jeg skal jo ikke spille imod mus og tastatur. Med undtagelse af de få cheats, så konkurrerer jeg på lige fod.

Der var en masse argumenter og opmuntring i forhold til konsol - men de er jo mine argumenter, og det lyder altså mest som om, at du er pc-mand helt ind til benet og aldrig nogensinde skulle have købt en Xbox. Sorry :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Kimkjaer » 17. sep 2014 09:07

Jeg har det sådan lidt ..
FIFA og Bilspil = Konsol..
FPS MMO MOBA = PC ..
Problem solved ..

Det er da meget mere socialt at sidde og spille FIFA på en konsol, og controlleren er jo som designet til det formål..
Ja det er noget tid siden jeg har spillet FIFA på en PC men det var ingen succes kontra Konsol..
Jeg bruger min PC til WoW, D3, LOL, Dota ...

Også min konsol til FIFA Bilspil m.m.
Vil dog pointere at jeg var yderst begejstret for Diablo 3 til Konsol - bare total ærgerligt med alle de hacks..

Edit:
Jeg tror da også at XBOX community er væsentlig større end PC iht. FIFA..

+ der er jo også nogle spil man ikke kan få til PC som kun bliver udgivet til konsol, jeg ved ikke hvilken genre du er vild med men det er da også et plus ..

Hjemme hos mig bruger kæresten den også som mediecenter og det er hun også vildt glad for - det handler vel bare om at udnytte situationen, nu når du alligevel ikke vil sælge den ..
+ den er jo mega flot 8) :D =P~
Kimkjaer
Niveau 2
 
Indlæg: 172
By: Herning


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Major Oblivious » 17. sep 2014 09:13

Blauwy skrev:Har du tænkt om du bare er skuffet over XB1, ligesom mange andre? I mine øjne er det et skridt tilbage, på næsten alle punkter, ifht til X360. Og når du nu bruger pc er du måske forvandt til den bedre performance og grafik.
Jeg købte selv XB1 pga Titanfall. (Fordi jeg stadig er super noob til Kb/M til FPS og mit GTX var noget sløvt noget dengang) Spillede det i 3 uger og sad tilbage med en ækel smag i munden. Skuffende konsol, sløv og kluntet og kæmper en brag kamp for de stabile 60fps.
Jeg lader selv min stå ubrugt indtil der kommer et eksklusiv jeg bare må prøve, det kan ikke betale sig at sælge den nu alligevel.


Hvad han skriver - 360´eren har givet mig nogle af de bedste spil-oplevelser, og One´en har skuffet mig fælt. Sindsyg langsomt interface, problemer med stabil framerate i de spil jeg har, og hardwaren føles cheap..
Købte en PS4, som nu står som den eneste konsol i hus-alteret, og One´en er smidt ud i mit lille kontor hjørne, og er en reminder om, at tænke lidt mere over, hvor pengene kastes hen næste gang.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Competa » 17. sep 2014 09:18

Blauwy og hans #masterrace, jesus !

Xbox One, du er en del af en fed community, billige spil til 300kr, Sunset Overdrive, Halo MCC, Destiny, Forza, Silent Hills osv kommer til din xbox. Jeg ved ikke hvor du har koblet den til, men jeg ELSKER at spille ude i stuen på mit nye 50! tommer tv. Jeg kender rigtig mange der spiller på en PC monitor, men det kan jeg ikke, så ryger charmen lidt for mig ved konsol spil. Hyg dig med den, se youtube ude i stuen, Netflix, og alt muligt andet gøgl.

Og alle de indie spil ! Har du !!SET!! Cuphead !





Du for ikke Xbox oplevelsen 2 steder, du har gjort dig et helveds godt køb, nyd den. :)
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Mike JezZ » 17. sep 2014 13:02

Don Drift skrev:Tak for alle de gode svar og argumenter :)

Det skal lige siges jeg intet har i mod konsoller. Havde 360'eren fra den udkom, til en gang sidste år, hvor jeg solgte den for at købe en PC.

Mit problem er bare, at jeg ikke gider FPS på konsol, og alle de store titler kommer alligevel til PC. Der vil være enkelte exclusives, men ikke sikkert de siger mig noget.



Jeg kender din følelse.

Jeg har altid været pc mand. bilspil osv. med controller, fps med keyboard + mus.

Men jeg er træt af at blive pisset på af udviklerne... Vi får dårlige ports og vi er bare ikke deres målgruppe mere.

Watch Dogs kørte elendigt. Dead Rising 3 skulle også køre elendigt. Og jeg er bare generelt træt af de problemer (som er udviklernes skyld, ikke selve PC'en).

Det var sådan set grunden til at jeg købte en Xbox One.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Prozel » 17. sep 2014 13:42

Jeg er rigtig glad for min XBO. Min PS4 er sjælendt tændt, men det er fordi jeg spiller multiplat på XBO (<3 controlleren), og venter på nogle exclusives. Ikke noget ondt om PS4, jeg bruger den bare ikke.

Det er super lækkert, når jeg tænder svinet med Xbox remoten (kan anbefales i øvrigt), så tænder den samtidig tv'et og slukker, så maskinen også slukkes. Den styrer også lyden på Logitech anlægget, og dermed bruger jeg kun én fjernebetjening - det er rart.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 17. sep 2014 14:16

Competa skrev:Blauwy og hans #masterrace, jesus !


Competa og hans overlegne kommentarer, Jesus!!!

Må man nu ikke argumentere når modpartens argumenter er dårlige og outdatet?

Hvor tit kommer jeg med Masterrace kommentarer? Det er fandme ikke tit, så få lige ro på pegefingeren lille mand.

Jeg prøver ikke at overvinde nogle fra konsol til pc, men blot skriver hvordan tingene virkeligt er og ikke som Johns dårlige argumenter. Er det nu ikke lovligt længere? :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron