Xboxlife forum

Hmm, fortryder Xbox One køb?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf cigi silk » 17. sep 2014 14:49

Jeg vil så lige sige, at hvis du ønsker at køre DX12 hvilket jeg er sikker på du ønsker om 6 måneder, så vær opmærksom på at det kun er meget få processorer som pt. understøtter DX12 FULL - faktisk er det kun Tonga og intels Skylake som er annonceret som full DX12.

Intel Confirms Full Hardware-Level DirectX12 On Skylake-S iGPU
However, we were not sure whether it was just DX12 API that was supported or the full hardware level feature set. As it turns out, it is the latter as Intel has officially confirmed the same in its IDF 14 keynote. This would also make the upcoming Intel processors the first chips to have confirmed full DX12 support.

Read more: http://wccftech.com/intel-confirms-full ... z3Da3luf3V

DX12 kommer til at gøre en mega forskel fordi der er GCN 2.0 og ikke kun mere effektiv CPU udnerstøttelse ala Mantle - hvilket som sagt understøtes af at det kun er det helt nye annoncerede processorer som annonceres som FULL DX12.

Behøver jeg skrive at XBOX one har FULL DX12 allerede... :-)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 17. sep 2014 15:02

....Du har en sygdom Cigi.

INGEN har nævnt DX12. Så tænker du: HOV ingen har nævnt DX12, det må jeg hellere lave om på! Her kommer jeg!
Nej du behøver ikke nævne at potatobox1 har DX12.
Hvad har de også? 30fps.

PC har ingen DX12 endnu, men sjovt nok kører folk 1440p, 120hz / 1080p 60fps(flydende) og 4k /60hz uden problemer. Jeg tror vi klarer os liiiiiiiiiige lidt endnu :)

Og undskyld, det er måske groft sagt.
Men for heve jeg er træt af dit DX12 mundlort. Ti' nu lige lidt stille mand. Det er ingen mirakel kur og det gør ikke XB1 til en NASA super computer.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 17. sep 2014 15:58

Der må jeg give Blauwy ret, det er ikke pc der halter efter her men konsollerne, så indtil andet er bevist, så er det sådan det er.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Competa » 17. sep 2014 15:59

Blauwy skrev:....Du har en sygdom Cigi.

INGEN har nævnt DX12. Så tænker du: HOV ingen har nævnt DX12, det må jeg hellere lave om på! Her kommer jeg!
Nej du behøver ikke nævne at potatobox1 har DX12.
Hvad har de også? 30fps.

PC har ingen DX12 endnu, men sjovt nok kører folk 1440p, 120hz / 1080p 60fps(flydende) og 4k /60hz uden problemer. Jeg tror vi klarer os liiiiiiiiiige lidt endnu :)

Og undskyld, det er måske groft sagt.
Men for heve jeg er træt af dit DX12 mundlort. Ti' nu lige lidt stille mand. Det er ingen mirakel kur og det gør ikke XB1 til en NASA super computer.


#pcmasterrace
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Mhansen » 17. sep 2014 16:01

Forskellen for mig er at jeg får spillet meget mere med en konsol.
Det er også dejligt at flyde i sofaen med controlleren og spille på en 55" skærm. Og ja det kan man også gøre med sin PC hvis man vil.

Xboxen er instant on og alle spil er digitale, så ser man TV og der kommer reklamer kan jeg nå at fyre op for et spil og hygge lidt i ventetiden. Med snap kan jeg hurtigt tjekke om programmet er startet igen.

At sætte en konsol op mod PC er unfair da en PC kan alt hvad en konsol kan og mere til!
Jeg glæder mig til at se hvor Xbox er om bare 2 år, med mange nye features og et forhåbentligt enormt spilkatalog.

Jeg har store forventninger til MS når det kommer til Threshold(win9) universal apps, azure og hele betydningen af DX12.
Jeg tror og håber på at et spil som Crackdown 3 får hele gamer verdenen til at måbe, i hvert fald pga teknikken og forhåbentligt også fordi det bliver et godt spil.

Men indse at du har en konsol og ikke en PC. Du har en helt ny Xbox oplevelse og ikke en PS3,5
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 17. sep 2014 16:07

Competa skrev:#pcmasterrace


Du er utrolig dårlig til at lege flabet :lol: :lol:

Kan godt lide du springer mit seriøse spørgsmål til dig over, men istedet hopper direkte til hashtag mesterracen, som om det skulle være en fornærmelse, eller en joke eller... hvad du nu prøver på :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 17. sep 2014 16:11

Så fik vi også lige ps4 blandet ind i tråden :) I love you guys :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Competa » 17. sep 2014 16:18

Blauwy skrev:
Competa skrev:#pcmasterrace


Du er utrolig dårlig til at lege flabet :lol: :lol:

Kan godt lide du springer mit seriøse spørgsmål til dig over, men istedet hopper direkte til hashtag mesterracen, som om det skulle være en fornærmelse, eller en joke eller... hvad du nu prøver på :P

Ok, det er på tide at der kommer en undskyldning. Det hele var ment som en spøg som jeg ikke gjorde så meget ud af, så den kunne godt tolkes som andet. Malesh.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 17. sep 2014 16:35

@Don Drift : Hvis du ikke ser noget interessant i de exclusive titler der er annonceret, så er det vel bare at få lortet solgt. Det er da helt fair at være skuffet ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 17. sep 2014 23:19

Det er korrekt at man kan lave en ny profil og benytte det Live og de spil du har købt. Men det kræver at din profil bliver på maskinen, og at en eventuel køber stoler på at du ikke om 6 måneder går ud og køber en Xbox One og laver den til din primære konsol, for så mister køber live + spil. Så jeg tror desværre ikke at de 14 måneders live og 3 spil har den store værdi, medmindre du sælger til et familiemedlem eller en god ven.

En sprit ny konsol kan fås for lidt under 3000 kr (uden kinect)... Jeg tror at du kan få ca. 2500 kr for den, måske 2700 kr på DBA ;) den er jo ikke mere end 14 dage gammel .... Og du kan vel smide +400 kr på de priser hvis den er med kinect.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Major Oblivious » 18. sep 2014 04:05

Don Drift skrev:Nu har jeg snakket med en god kammerat der er på udkig efter en Xbox One. Hvis jeg sælger den til ham, og lader min profil være på. Så kan han vel heller ikke misbruge den, hvis man sætter den til at skulle logge ind hver gang profilen skal benyttes?

Ikke at jeg tror han vil misbruge den, men bare for en ekstra sikkerhed for mig du ved.

Har som sagt ikke i sinde at købe en Xbox One igen, og det ved han også godt :)


Nej, slet ikke hvis du laver passwordet svært at knække.. Hvis du har tilknyttet kreditkort, så kan du jo lukke dét, og få et nyt af banken. så er du på den helt sikre side :)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Major Oblivious » 18. sep 2014 05:28

Don Drift skrev:
Major Oblivious skrev:Nej, slet ikke hvis du laver passwordet svært at knække.. Hvis du har tilknyttet kreditkort, så kan du jo lukke dét, og få et nyt af banken. så er du på den helt sikre side :)


Ja eller bare slette det fra profilen, igåsda :wink:


Hvis du finder ud af, hvordan så sig endelig til. Jeg kan nemlig ikke fjerne mit, og Gold er købt via pre-paid kort, så ser ingen grund til at boxen holder på dét
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf cigi silk » 18. sep 2014 08:36

Blauwy skrev:....Du har en sygdom Cigi.

INGEN har nævnt DX12. Så tænker du: HOV ingen har nævnt DX12, det må jeg hellere lave om på! Her kommer jeg!
Nej du behøver ikke nævne at potatobox1 har DX12.
Hvad har de også? 30fps.

PC har ingen DX12 endnu, men sjovt nok kører folk 1440p, 120hz / 1080p 60fps(flydende) og 4k /60hz uden problemer. Jeg tror vi klarer os liiiiiiiiiige lidt endnu :)

Og undskyld, det er måske groft sagt.
Men for heve jeg er træt af dit DX12 mundlort. Ti' nu lige lidt stille mand. Det er ingen mirakel kur og det gør ikke XB1 til en NASA super computer.


Nu skal jeg ikke hi'jakke dialogen men bliver nød til at svare tilbage på sådan en gang crap shit fra Blauwy ...

Først og fremmest så mener jeg ikke jeg er syg - ... men du har åbenbart har behov for at lave en sviner hver gang ! - at du ikke deler perspektiverne i DX12 er fint med mig, men du har altså ikke patent på sandheden her - slet ikke og du aner NADA om det her, det er helt tydeligt. At der ikke er nævnt DX12 hvad fan' betyder det.. Der er heller ikke nogen som har nævnt 4k 60HZ så hvorfor nævner du det !!! - du er simpelthen for meget. #-o

Manden er ved at overveje at sælge sin xbox one. Han har en PC som IKKE undersøtter DX12 ! - har han en PC som udnerstøtter 4k /60hz ? ellers er det vel temmelig irrelevant :^o

DX12 kommer efter min mening til at give adgang på 4K på xbox one - det er mit bud - DX12 er ikke kun Mantle - dvs. alene optimering af CPU'en - det er også en åbning for offloading til andre chips, til at lave compute, til DMA, FPGU, on chip memory og mange flere ting som jeg ikke gidder komme ind på her, da det bare vil tviste diskutionen.

Og jeg ved godt, at du tror jeg er kæmpe idiot og ikke forstår en skid - men jeg kan kun sige at det forholder sig omvendt. Men det giver ingen mening at diskutere det med dig for du er ikke interesseret i at komme tættere på sandheden.

Han vurderer sin XBOX lige nu på baggrund af de spil vi har set indenfor de første 12 mdr. Jeg siger bare, at DX12 komemer til at gøre en markant og mega stor forskel på de spil vi oplever nu og dem vi vil opleve medio næste år - og det vil kun komme til at gå fremad da det er en helt ny teknologi man er ved at sætte i spil med mega potentiale. Allerde nu har vi 1080P på begge maskiner - og DX12 er ikke kommet endnu!

At du ikke mener det er relevant #-o - at du så har en anden holdning til det - der er fint med mig og det kan da også være at Don Drift har det. Men Blauwy der er sku' ikke nogen som har gjort dig til the all mighty og du aner ikke en skid om hvad DX12 vil gøre - det er faktum. Du har ikke sat dig ind i noget som helst shit, du smider bare om dig med anklager og dårlig humor - totalt dårlig stil!!!!!.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Slimjay DK » 18. sep 2014 08:56

Og du aner heller ikke hvad DX12 vil gøre for Xbox One og det er ligeledes faktum. Så indtil andet er bevist, så lad være med at være så kæphøj og tro at alt hvad du læser dig til er sandheden og vi andre er nogle fjolser bare fordi vi holder os til nu'et og fakta !

Men jeg håber stadig du får ret .. Dog ser jeg ingen grund til at Don Drift holder på en maskine han ikke får brugt, hvis han pt. ikke får halvfed pibe på af de exclusive titler der er annonceret, maskinen stiger jo ikke i pris jo længere han venter med at sælge.

Som tingene er nu så performer PC bedre end hans Xbox One, og det er fakta. At fremtiden så måske viser noget andet, det kan vi tage til den tid. :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hmm, fortryder Xbox One køb?

Indlægaf Blauwy » 18. sep 2014 11:35

@Cigi

....Suk.

Jeg ved ikke hvorfor jeg gider danse tango med dig gang på gang.
Måske fordi du stadig ikke fatter ikke ALLE tror DX12 er den mirakelkur som du desperat prøver at få det til at fremstå som.

Folk er trætte af dit gøgl om DX12, du selv ikke aner en skid om men har læst nogle blogs i de mørke hjørne af internettet og tager det som sandheder fra internettets største narrefisse.

Du aner heller ikke en skid, men er SÅ desperat for at virke klog at du bliver pigesur når folk siger dig imod og vil have nogle beviser/resultater som du ikke kan give.

Du mener jo DX12 vil gøre XB1 til en super computer der efterlader PC i støvet. Hvordan i alverden vil du kunne forsvare at en konsol der ikke kan trække 60/1080p, skal kunne klare 4K i 60fps når DX12 en dag rammer? Det er jo fuldstændig ude i drømmeverdenen det der.

Problemet, som du ville vide hvis du gad læse og forstå hvad folk skriver - er du KONSTANT skal bringe DX12 på banen. DERFOR skriver jeg: INGEN har nævnt DX12 - det må du hellere lave om på. For det er dét du gør. Kon-fucking-stant.
Du bliver fucking ved og ved. Selv i debatter hvor det hører ingen steder hjemme.


Skal vi ikke bare snakkes igen når 4K er standard på PotatoBox1 og grise kan flyve?
Så giver jeg dig en fin vin og 500kr for de gange jeg har givet dig pis. Og ja, jeg holder altid mit løfte i modsætning til nogle andre.......





@Don
Jeg er enig med dig på alle punkter. Når man har prøvet PC gaming så er det svært at stille sig tilfreds med haltende 30fps og et kluntet interface. Nogle vil bare havde den bedre performance.

(Den kartoffel joke gjorde mig glad, som en mesterrace bror :P )
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron