Xboxlife forum

salg af XB1 og digitale spil + gold

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf ELScrappy » 22. aug 2014 12:29

Hello all.

Da jeg vil sælge min XB1 vil jeg lige høre om man kan sælge den med de to spil (titanfall & Ghost + Season pass) jeg har købt/downloadet samt de 13mdr. gold jeg har købt og aktiveret?

mvh.
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2014 12:38

Det kræver din profil bliver på maskinen.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf ELScrappy » 22. aug 2014 12:53

Slimjay DK skrev:Det kræver din profil bliver på maskinen.


Takker, det var også det jeg havde på fornemmelsen.
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf Atomichippo » 22. aug 2014 16:07

Jeg er ikke enig, købte selv min xbox one brugt med digitale spil liggende på uden at sælgers profil lå på, og selv efter factory reset og formatering af harddisk har jeg stadig adgang til de spil den tidligere ejer havde hentet, så tror også spillene bliver låst til xboxen....

Mvh
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf BuBubbi » 22. aug 2014 17:02

Atomichippo skrev:Jeg er ikke enig, købte selv min xbox one brugt med digitale spil liggende på uden at sælgers profil lå på, og selv efter factory reset og formatering af harddisk har jeg stadig adgang til de spil den tidligere ejer havde hentet, så tror også spillene bliver låst til xboxen....

Mvh

De er kun "låst" til Xbox'en så længe den tidligere ejer ikke har sat en anden Xbox One til at være hans "Home Xbox".
Så skulle han finde på at købe en Xbox One igen, og sætte den til Home Xbox, forsvinder muligheden for at spille hans spil på din Xbox One.

Det er en lidt mærkelig ting, at de ikke forsvinder med det samme.
Det ville jeg klart mene de skulle, men det er da kun fedt for den nye køber at de stadig virker.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf Atomichippo » 22. aug 2014 20:15

BuBubbi skrev:
Atomichippo skrev:Jeg er ikke enig, købte selv min xbox one brugt med digitale spil liggende på uden at sælgers profil lå på, og selv efter factory reset og formatering af harddisk har jeg stadig adgang til de spil den tidligere ejer havde hentet, så tror også spillene bliver låst til xboxen....

Mvh

De er kun "låst" til Xbox'en så længe den tidligere ejer ikke har sat en anden Xbox One til at være hans "Home Xbox".
Så skulle han finde på at købe en Xbox One igen, og sætte den til Home Xbox, forsvinder muligheden for at spille hans spil på din Xbox One.

Det er en lidt mærkelig ting, at de ikke forsvinder med det samme.
Det ville jeg klart mene de skulle, men det er da kun fedt for den nye køber at de stadig virker.


Jeg er synes også det er yderst mærkeligt, især efter jeg både har foretaget en formatering af harddisk og en factory reset, bare for at se om det spillene stadig var tilgængelige, men til min overraskelse var de stadig klar til download :)
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf ELScrappy » 22. aug 2014 20:28

okay, vildt nok, hvad med live gold?
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf Atomichippo » 23. aug 2014 07:16

Live gold tror jeg ikke er der, da den udelukkende er låst til din profil
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf ELScrappy » 23. aug 2014 08:26

Atomichippo skrev:Live gold tror jeg ikke er der, da den udelukkende er låst til din profil


Fino fino, tak skal du have.
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf BuBubbi » 23. aug 2014 09:58

Atomichippo skrev:Live gold tror jeg ikke er der, da den udelukkende er låst til din profil

Du kan godt dele dit live gold med andre brugere på din Xbox One.
Så kun én bruger på konsollen behøver gold.
Men om den tidligere bruger har sat det op før salget ved jeg self. ikke.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: salg af XB1 og digitale spil + gold

Indlægaf Atomichippo » 23. aug 2014 11:37

BuBubbi skrev:
Atomichippo skrev:Live gold tror jeg ikke er der, da den udelukkende er låst til din profil

Du kan godt dele dit live gold med andre brugere på din Xbox One.
Så kun én bruger på konsollen behøver gold.
Men om den tidligere bruger har sat det op før salget ved jeg self. ikke.


Men det kræver vel også at den tidligere ejer lader sin profil være på konsollen, nok de færreste sælgere der har lyst til det, med mindre man sælger til en man kender.
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 109 gæster

cron