Xboxlife forum

Xbox one digitale spil?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox one digitale spil?

Indlægaf Cowrider » 28. jul 2014 13:24

Hvis jeg nu køber en Xbox one brugt
Og der er digitale spil på den kan jeg så bruge dem? Eller er de låst til bruger der havde den før?
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf xsoenx » 28. jul 2014 13:48

Det går an på om han stadig har sat den som Main Console, hvis han har ændret det så kan du ikke
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Major Oblivious » 28. jul 2014 14:11

Er også temmelig overbevist om, at kontoen med spillene skal være på konsollen
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Atomichippo » 28. jul 2014 14:48

Jeg har selv købt min konsol brugt og med digitale spil installeret, de virker selvom den tidligere ejer har slettet sin profil fra xboxen og jeg har endda prøvet med en factory reset fordi jeg var nysgerrig på om de stadig var der. Selv efter det, stod de klar til download og skulle bare hentes igen. Ved ikke hvad der sker hvis den tidligere ejer får en ny xbox og sætter den som "home Xbox", jeg er faktisk stadig lidt forundret over at det fungere. Da der ikke er nogle spor tilbage af den tidligere ejers profil på :)

MVH
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Cowrider » 28. jul 2014 16:11

Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 16:39

Det er fordi den stadig står som hans "home xbox".
Så længe den gør det, vil du kunne spille de spil han havde.

Det er også samme princip der bliver brugt i Game Sharing.
Hvor man logger ind med hinandens profiler og sætter hinandens Xbox'e til hinandens Home Xbox.
Derefter kan profilerne slettes, og så kan man spille videre som man gjorde, og så snart en køber et digitalt spil,
vil det ligge klar til download hos kammeraten.
viewtopic.php?f=1&t=89726
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Atomichippo » 28. jul 2014 16:54

Men den står vel også til at være min "home xbox". Kan man egentlig se på sin profil hvilken xbox der er sat til at være home? Synes bare det er underligt at det virker selv efter en factory reset og formatering af harddisken.
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 16:58

Atomichippo skrev:Men den står vel også til at være min "home xbox". Kan man egentlig se på sin profil hvilken xbox der er sat til at være home? Synes bare det er underligt at det virker selv efter en factory reset og formatering af harddisken.

Ja inde i indstillinger nederst til venstre.
Hvis der står "My home Xbox" så er den sat til det.
Hvis ikke mener jeg der sår "Set as My home Xbox" eller noget lignende.
Flere brugere kan sagtens have den samme Xbox sat som deres Home Xbox.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Atomichippo » 28. jul 2014 17:06

BuBubbi skrev:
Atomichippo skrev:Men den står vel også til at være min "home xbox". Kan man egentlig se på sin profil hvilken xbox der er sat til at være home? Synes bare det er underligt at det virker selv efter en factory reset og formatering af harddisken.

Ja inde i indstillinger nederst til venstre.
Hvis der står "My home Xbox" så er den sat til det.
Hvis ikke mener jeg der sår "Set as My home Xbox" eller noget lignende.
Flere brugere kan sagtens have den samme Xbox sat som deres Home Xbox.


Ja ok vidste godt man kan se det på selve xbox en, mente nu mere om man kan se det på sin konto på xbox.com, evt hvilket s/n der er er sat som ens home.. Det må jo umiddelbart være gemt i skyen da det også uden videre virker efter en reset, selv uden man logger ind igen . Jeg kan jo på ingen måde så slå det fra at være hans home xbox selvom jeg er ejer nu?
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 17:24

Atomichippo skrev:Ja ok vidste godt man kan se det på selve xbox en, mente nu mere om man kan se det på sin konto på xbox.com, evt hvilket s/n der er er sat som ens home.. Det må jo umiddelbart være gemt i skyen da det også uden videre virker efter en reset, selv uden man logger ind igen . Jeg kan jo på ingen måde så slå det fra at være hans home xbox selvom jeg er ejer nu?

Ah på den måde.
Nej det tror jeg ikke man kan se nogen steder.
Man kan jo altid gå ind på sin egen xbox og sætte den til sin egen home xbox igen, og derefter vil de spil en kammerat har hentet ikke være mulige at spille mere.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Atomichippo » 28. jul 2014 17:38

BuBubbi skrev:
Atomichippo skrev:Ja ok vidste godt man kan se det på selve xbox en, mente nu mere om man kan se det på sin konto på xbox.com, evt hvilket s/n der er er sat som ens home.. Det må jo umiddelbart være gemt i skyen da det også uden videre virker efter en reset, selv uden man logger ind igen . Jeg kan jo på ingen måde så slå det fra at være hans home xbox selvom jeg er ejer nu?

Ah på den måde.
Nej det tror jeg ikke man kan se nogen steder.
Man kan jo altid gå ind på sin egen xbox og sætte den til sin egen home xbox igen, og derefter vil de spil en kammerat har hentet ikke være mulige at spille mere.


Det er jo netop det jeg kan, har sat den til at være min egen home xbox, men kan stadig spille de spil den tidligere ejer har hentet til den, synes det er en smule underligt
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 18:16

Nej du misforstår.
Som jeg skrev kan flere personer godt have den samme Xbox som Home Xbox.
Så det er bestemt ikke mærkeligt.
Din Xbox er nu både din og den tidligere ejers home Xbox.
Og med mindre han logger ind på en anden Xbox One og sætter den tilhandle home Xbox, vil din Xbox nok blive ved med at stå som hans home Xbox.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf famulor » 29. jul 2014 12:31

Så hvis man sælger sin xbox har man ingen mulighed for at fjerne ens egne spil medmindre man køber en ny xbox og laver den til ens home xbox?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf BuBubbi » 29. jul 2014 12:56

famulor skrev:Så hvis man sælger sin xbox har man ingen mulighed for at fjerne ens egne spil medmindre man køber en ny xbox og laver den til ens home xbox?

Godt spørgsmål.
Jeg ville tro en fabriksnulstilling ville fjerne det.
Men ellers prøv at skriv til supporten og spørg dem.
Det kunne være sjovt at høre hvad de siger.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox one digitale spil?

Indlægaf Major Oblivious » 29. jul 2014 13:29

BuBubbi skrev:
famulor skrev:Så hvis man sælger sin xbox har man ingen mulighed for at fjerne ens egne spil medmindre man køber en ny xbox og laver den til ens home xbox?

Godt spørgsmål.
Jeg ville tro en fabriksnulstilling ville fjerne det.
Men ellers prøv at skriv til supporten og spørg dem.
Det kunne være sjovt at høre hvad de siger.


Gad vide om der er fundet en "bug" i systemet her - egentlig temmelig interessant, at det er konsollen som køber spillene, og ikke så meget den pågældende bruger. Tror at jeg skal tage fat i MS supporten igen, og høre om de kan fiske mit forsvundne Dead Rising 3 frem, nu hvor det mistede tilknytningen til konsollen og ikke min konto som jeg troede.

Følger lige med her :-)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron