Xboxlife forum

Xbox One spørgsmål

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 19:36

Mike JezZ skrev:
bonus question: Er stickerne virkeligt så slemme på XO controlleren? Har læst mange klager over at sticksne føles meget løse.

Det synes jeg bestemt ikke.
Jo den føles anderledes en 360 controlleren.
Var stor fan af 360 controlleren, og tvivlede meget på den kunne forbedres.
Men når man har spillet med X1 controlleren et par måneder og derefter samler en 360 controller op, føles den gamle tung og klumpet.
Nu er jeg kæmpe fan af X1 controlleren, og endnu mere efter jeg fik min Scuf One.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 28. jul 2014 19:40

BuBubbi skrev:
Mike JezZ skrev:
bonus question: Er stickerne virkeligt så slemme på XO controlleren? Har læst mange klager over at sticksne føles meget løse.

Det synes jeg bestemt ikke.
Jo den føles anderledes en 360 controlleren.
Var stor fan af 360 controlleren, og tvivlede meget på den kunne forbedres.
Men når man har spillet med X1 controlleren et par måneder og derefter samler en 360 controller op, føles den gamle tung og klumpet.
Nu er jeg kæmpe fan af X1 controlleren, og endnu mere efter jeg fik min Scuf One.



Hmm synes nemlig også at Xbox 360 controlleren er enormt god - har selv en til min PC, og jeg spiller normalt aldrig på min PS3 pga. den dårlige controller.

Jeg har bare læst mange steder på nettet at de klager over du virkeligt skal bevæge meget med stickeren før den reagerer.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 20:40

Mike JezZ skrev:
BuBubbi skrev:
Mike JezZ skrev:
bonus question: Er stickerne virkeligt så slemme på XO controlleren? Har læst mange klager over at sticksne føles meget løse.

Det synes jeg bestemt ikke.
Jo den føles anderledes en 360 controlleren.
Var stor fan af 360 controlleren, og tvivlede meget på den kunne forbedres.
Men når man har spillet med X1 controlleren et par måneder og derefter samler en 360 controller op, føles den gamle tung og klumpet.
Nu er jeg kæmpe fan af X1 controlleren, og endnu mere efter jeg fik min Scuf One.



Hmm synes nemlig også at Xbox 360 controlleren er enormt god - har selv en til min PC, og jeg spiller normalt aldrig på min PS3 pga. den dårlige controller.

Jeg har bare læst mange steder på nettet at de klager over du virkeligt skal bevæge meget med stickeren før den reagerer.

Det har de rettet adskillige gange via firmware opdateringer.
Så nej. Det er ikke et problem.
Bare husk at opdater controllerens firmware.
Til det skal det bruges et USB til Micro-USB kabel.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf gaxed » 28. jul 2014 22:35

hej gutter er der egentlig nogen steder på nettet hvor de skriver at der er nye opdateringer til controlleren ligesom konsollens updateringer?
gaxed
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 28. jul 2014 22:55

BuBubbi skrev:Det har de rettet adskillige gange via firmware opdateringer.
Så nej. Det er ikke et problem.
Bare husk at opdater controllerens firmware.
Til det skal det bruges et USB til Micro-USB kabel.


Cool at høre, at det er rettet.

Lyder dog sindsygt besværligt at skulle holde øje med at opdatere controllerens firmware?

Skal den bare kobles til konsollen og så opdatere den selv eller?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf JohnH » 29. jul 2014 05:14

Mike JezZ skrev:
BuBubbi skrev:Det har de rettet adskillige gange via firmware opdateringer.
Så nej. Det er ikke et problem.
Bare husk at opdater controllerens firmware.
Til det skal det bruges et USB til Micro-USB kabel.


Cool at høre, at det er rettet.

Lyder dog sindsygt besværligt at skulle holde øje med at opdatere controllerens firmware?

Skal den bare kobles til konsollen og så opdatere den selv eller?


http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/ ... et-adapter
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf famulor » 29. jul 2014 09:17

Jeg hadede x360's controller og er faktisk meget glad for x1 controlleren :D jeg valgte x1 over ps4 pga exclusives som dead rising, zoo tycoon, forza og PvZ garden warfare.. Regner dog med at sælge min xbox da 90% af mine venner spiller på PS4 og uanset om man kommer til at spille med dem eller ej så er det rart at have muligheden :) + dead rising og garden warfare udkommer på hhv PC og ps4 også.

Ang forza så er der rigtig rigtig mange der er utilfredse med spillet og efter at have spillet det kan jeg egentlig godt se det. Venter spændt på project cars osv :)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 29. jul 2014 13:32

Damn, tripper næsten over om jeg skal købe en nu eller vente :D

Hvor vigtig er Kinect?

Og hvad koster Forza 5 evt. på US store på XBL? Jeg er ligeglad med Day One controller, jeg er ligeglad med Fifa i den der pakke til 3295, og kan købe en XO til 3099 hos coolshop, og hvis man ku få Forza på US Shop til tilsvarende day one edition der kommer i DK, jamen så ku jeg godt finde på at bestille en allerede i dag :D

EDIT: Fandt ud af at Forza koster 60 USD på storen, dvs. hvis jeg bestiller den her pakke, så har det kostet mig 137 kr. for at få den før i DK :)

Er Day One Controlleren værd at vente på? Jeg gætter på det bare er et skin?

Og er der nogle der ved, om day one bliver fysiske spil eller digitale?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Major Oblivious » 29. jul 2014 14:17

Mike JezZ skrev:Damn, tripper næsten over om jeg skal købe en nu eller vente :D

Hvor vigtig er Kinect?

Og hvad koster Forza 5 evt. på US store på XBL? Jeg er ligeglad med Day One controller, jeg er ligeglad med Fifa i den der pakke til 3295, og kan købe en XO til 3099 hos coolshop, og hvis man ku få Forza på US Shop til tilsvarende day one edition der kommer i DK, jamen så ku jeg godt finde på at bestille en allerede i dag :D

EDIT: Fandt ud af at Forza koster 60 USD på storen, dvs. hvis jeg bestiller den her pakke, så har det kostet mig 137 kr. for at få den før i DK :)

Er Day One Controlleren værd at vente på? Jeg gætter på det bare er et skin?

Og er der nogle der ved, om day one bliver fysiske spil eller digitale?


Det er 100% digitale downloads. Det har det været på de forskellige modeller der har været sendt på markedet indtil nu, og det ændrer de ikke.
Day One skriften på controlleren er ikke engang et skin, men et lille skrift på midten af controlleren - efter man har set på det 1-2 gange, så ryger det ud af hovedet igen.

Medmindre at du ser det som en collectors-item, eller skal tilbringe August måned i solen, så ville jeg bestille den nu, og få den månedes mere glæde ud af den..

Edit: Kinect´en er som udgangspunkt en integreret oplevelse af Xbox´en, og et stykke imponerende hardware! Men eftersom at MS nu sender en kinect-løs udgave på markedet, og udviklerne får 10% mere kraft, så bliver den igen en gimmick henad vejen... Desværre, da her var potentiale!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 29. jul 2014 14:58

Mange tak for oplysningen :)

Jeg har nu bestilt Xbox One importen fra Coolshop :) Så må jeg prøve at få gang i US shoppen på min One når den kommer så jeg kan få billige XO spil :D

Er der nogle must buy titler der er eksklusive til XO pt. udover Forza?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf famulor » 29. jul 2014 15:32

Mike JezZ skrev:Mange tak for oplysningen :)

Jeg har nu bestilt Xbox One importen fra Coolshop :) Så må jeg prøve at få gang i US shoppen på min One når den kommer så jeg kan få billige XO spil :D

Er der nogle must buy titler der er eksklusive til XO pt. udover Forza?


https://www.gamepointsnow.com/codes/For ... me-Code%29 259kr :)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 29. jul 2014 15:38

Wow fed side. Er det en du har købt flere koder hos? Det er jo ret billigt.

Bonus question - dur X360 controller til XO?

Bonus Question 2 - Kan man bruge et alm usb kabel til Xbox One recharging, eller er det ligesom med den gamle at man skal have specielt Xbox controller crap.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf famulor » 29. jul 2014 15:45

Nej men ved at flere herinde har :) de fleste spil jeg har købt har været via xbox US store eller ebay :)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf BuBubbi » 29. jul 2014 15:49

Mike JezZ skrev:Bonus question - dur X360 controller til XO?

Bonus Question 2 - Kan man bruge et alm usb kabel til Xbox One recharging, eller er det ligesom med den gamle at man skal have specielt Xbox controller crap.

Nej, en 360 controller virker ikke med X1.

Og ja, det er et USB til Micro USB kabel du skal bruge til din X1 controller.
Når du har kablet i, virker den desuden som en kablet controller.
Altså de sender dataen igennem kablet, og ikke trådløst.
Husk også at opdater firmwaren på den.
Sæt kablet til, og gå ind i settings, system. Derinde er der en update controller knap.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One spørgsmål

Indlægaf Mike JezZ » 29. jul 2014 15:51

usb til micro usb... Er det også sådan et kabel som den gamle PS3 controller brugte?

Er det batteri der følger med til XO genopladeligt i dag?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster