Xboxlife forum

05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf jensskoedt » 21. jul 2014 14:13

Hej Alle 05 september er lige om hjørnet og masserne får nu mulighed for at købe "dansk" xbox one, så vi er en del der er efter jer first movers, der købte i udlandet for længe siden. Jeg ved der findes en generel tråd med xbox one, men den er for det første meget lang, tiden har indhentet flere af indslagene og første hånds indtryk har måske ændret sig.

Derfor kunne jeg godt tænke mig input fra alle jer der har erfaring med xbox one allerede. God og mindre godt. hvor køber man billige xbox live, skal man lave sin xbox one til DK eller US.
Vi ved alle at der er tale om en spille konsol, men reklamerne lover jo så meget mere. Hvad er jeres erfaringer her, igen med hvad får man ved at have en DK eller US løsning.

Håber i vil dele jeres erfaringer, så pøblen kan komme godt igang, når den store dag endelig kommer.

Og til alle jer der venter på 05 september, hvad ser i frem til?

Personlig har jeg ikke så mange forventninger, håber bare at spil generelt får et grafisk løft, men håber også at kinecten har udviklet sig markant fra 360.
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf CaptainKicker » 21. jul 2014 14:58

Min fødselsdag!

<serious note>Kender en del som køber maskinen i Danmark d. 5, så bliver spændende og se hvad folk synes om Xbox One, og om det var ventetiden værd.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf Cowrider » 21. jul 2014 15:39

Ser bare frem til at spille en del nye spil der kommer til x1 men har ikke de store forventninger
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf ELScrappy » 22. jul 2014 07:45

Hmm hvad er forskellen på en "Dansk" XB1 og dem man kan købe i Danmark pt.? er det kun sproget på boxen eller er der andre fordele ved at købe en "Dansk"?
Setup:
xbox Elite Controller, Samsung LC27HG70QQUXEN (med HDR), XBOX ONE X, TB Elite Pro, AKRacing stol.
ELScrappy
Niveau 4
 
Indlæg: 538
By: 6200 Aabenraa


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf Zt3pH » 22. jul 2014 08:38

ELScrappy skrev:Hmm hvad er forskellen på en "Dansk" XB1 og dem man kan købe i Danmark pt.? er det kun sproget på boxen eller er der andre fordele ved at købe en "Dansk"?


Der er ingen forskel...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf jensskoedt » 22. jul 2014 11:42

Zt3pH skrev:
ELScrappy skrev:Hmm hvad er forskellen på en "Dansk" XB1 og dem man kan købe i Danmark pt.? er det kun sproget på boxen eller er der andre fordele ved at købe en "Dansk"?


Der er ingen forskel...


Nej det jeg mener er hvad får du mere/mindre af APPs hvis du vælger et andet sprog, vil der være forskel i udgivelser, udover at f.eks. bruger fladen i spil kan være forskellige. Vil der være nationale exclusive indhold i feks. som man ikke vil få adgang til på en US konto psv.
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf tryllehans » 22. jul 2014 14:42

omkring US/DK kan jeg forestille mig at efter 5 sept gør m$ noget for at lukke ned for dette/få folk på deres respektive land.

Jeg har haft min xbox one i omkring 3 måneder nu. Jeg er glad for den. Har ikke fortrudt jeg har købt den. Har ikke oplevet nogen desideret negative ting, jeg tror dem som købte den tilbage i 2013 har sørget for at mange af irretastions tingene er blevet fixet/forbedret.

Jeg har primært brugt den til singleplayer spil, netflix og bluray film. Er blevet rimelig glad for voice commands via kinnecten. integationen med twitch syntes jeg er ret fed. bla når man kigger i shoppen under et spil så kan du se hvis der er nogen der broadcaster mens de spiller det spil du kigger på, og derved se en live "demo" af spillet. Upload delen af clips fra det du spiller virker også ganske fedt. (hvis man gerne vil dele sine bedrifter med verden)

Jeg tror fremadrettet bliver mine spil købt via marketplace da det er alt for behageligt bare at sige til boxen den skal starte et andet spil :)

Kinect delen (det jeg har prøvet af den) virker meget mere præsist og kræver ikke et mindre studie i lysopsætning for at virke. de fustrationer jeg havde på 360erens fitness spil med den ikke altid registrerede de øvelser jeg lavede. Dette har jeg ikke oplevet med den nye. hvilket jeg er glad for da jeg kan komme igang med det igen :)

Controlleren er efter min mening blevet endnu bedre end tidligere. Eneste lille minus er at jeg spiller meget i mørke og xbox logoet lyser rimelig meget op.

Alt i alt syntes jeg xbox one lever op til de forventninger jeg havde til den - at 360 spil ikke kan spilles på den. Dette er så et mega stort minus lige nu hvor spil kartoteket ikke er specielt stort. (det var samme problem da 360eren kom) Havde håbet på jeg kun skulle have en konsol stående. men PT mår jeg bare have 2 mens jeg spiller div 360 spil.

Så jeg ville ikke holde mig tilbage for at købe en til sept. (hvis jeg ikke allerede havde en)
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf jensskoedt » 22. jul 2014 16:42

Tak Hans, lige nøjagtig sådanne hverdags erfaringer jeg søger efter.
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf Aaliyahchili » 22. jul 2014 20:07

Jeg glæder mig bare rigtig meget til at få fingrene i min X1 og spille Tomb raider, det "gamle" og det nye rise of Tomb raider, det er spil der bare gør at jeg elsker at spille på konsol og ej at forglemme mit yndlingsspil NBA live på next-gen.....det bliver FOR vildt :)

X1 here i come...... :)
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf GrummeK » 23. jul 2014 22:11

Kan man se amerikansk Netflix hvis man opretter en US profil, hvis man kan det på den nordiske model?

Kan man købe billigere spil med en US profil og kan man i såfald game med andre danskere?
GrummeK
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf BuBubbi » 23. jul 2014 22:41

GrummeK skrev:Kan man se amerikansk Netflix hvis man opretter en US profil, hvis man kan det på den nordiske model?

Kan man købe billigere spil med en US profil og kan man i såfald game med andre danskere?

Du kan købe billige spil digitalt fra USA med din danske profil. Det behøver du ikke en US profil til.
Søg evt på 19706 i forumet, der er en masse guides rundt omkring.
Og ja, du kan self. spille med danskere. :)

Nej du kan ikke tilgå den amerikanske Netflix ved at sætte Xbox'en til USA.
Netflix kigger på din IP adresse og og ikke lande-indstillingerne.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf Mike JezZ » 28. jul 2014 13:34

BuBubbi skrev:
GrummeK skrev:Kan man se amerikansk Netflix hvis man opretter en US profil, hvis man kan det på den nordiske model?

Kan man købe billigere spil med en US profil og kan man i såfald game med andre danskere?

Du kan købe billige spil digitalt fra USA med din danske profil. Det behøver du ikke en US profil til.
Søg evt på 19706 i forumet, der er en masse guides rundt omkring.
Og ja, du kan self. spille med danskere. :)

Nej du kan ikke tilgå den amerikanske Netflix ved at sætte Xbox'en til USA.
Netflix kigger på din IP adresse og og ikke lande-indstillingerne.


Så du kan, med en dansk konto, købe amerikanske spil?

Hvad med DLC?

Og man kan spille med andre danskere bagefter?

Not bad, virker bedre end PS4 :D Mon ikke de dog sætter en stopper for dette?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 17:26

Mike JezZ skrev:
BuBubbi skrev:
GrummeK skrev:Kan man se amerikansk Netflix hvis man opretter en US profil, hvis man kan det på den nordiske model?

Kan man købe billigere spil med en US profil og kan man i såfald game med andre danskere?

Du kan købe billige spil digitalt fra USA med din danske profil. Det behøver du ikke en US profil til.
Søg evt på 19706 i forumet, der er en masse guides rundt omkring.
Og ja, du kan self. spille med danskere. :)

Nej du kan ikke tilgå den amerikanske Netflix ved at sætte Xbox'en til USA.
Netflix kigger på din IP adresse og og ikke lande-indstillingerne.


Så du kan, med en dansk konto, købe amerikanske spil?

Hvad med DLC?

Og man kan spille med andre danskere bagefter?

Not bad, virker bedre end PS4 :D Mon ikke de dog sætter en stopper for dette?


Ja, ja, ja og ja da.

Du kan købe ny spil med din danske profil til $59.99 som er ca. 320,- og DLC virker også fint.
Og ja du kan spille med danskere.
Og nej, jeg tror faktisk ikke de sætter en stopper for det.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf Mike JezZ » 28. jul 2014 19:12

BuBubbi skrev:Ja, ja, ja og ja da.

Du kan købe ny spil med din danske profil til $59.99 som er ca. 320,- og DLC virker også fint.
Og ja du kan spille med danskere.
Og nej, jeg tror faktisk ikke de sætter en stopper for det.


Skal man have en US account, eller skal man bruge noget DNS?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: 05 SEP, hvad ser i frem til. Hvad kan vi forvente.

Indlægaf BuBubbi » 28. jul 2014 19:38

Mike JezZ skrev:
BuBubbi skrev:Ja, ja, ja og ja da.

Du kan købe ny spil med din danske profil til $59.99 som er ca. 320,- og DLC virker også fint.
Og ja du kan spille med danskere.
Og nej, jeg tror faktisk ikke de sætter en stopper for det.


Skal man have en US account, eller skal man bruge noget DNS?

Ikke for at købe spil.
Men vil du leje film og bruge Music app'en kræver det en amerikansk IP via en VPN.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron