Xboxlife forum

Xbox One Nat Type open

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One Nat Type open

Indlægaf olli pach » 4. jul 2014 14:11

Hej alle lifere har et ret stort problem som jeg ikke selv kan få løst. Har prøvet og at ringe til Xbox support og Yousee kundeservice, som er min internet udbyder. Problemet er jeg har en nat type på moderat og jeg vil gerne have den til open. Er der nogen der kan guide eller fortælle mig hvordan jeg kan få den til open så jeg kan spille sammen med mine venner. ??? plz meget vigtigt kan nemlig ikke joine mine venner i cod Ghosts og andre spil fordi min nat type er moderat og ikke open. ????
olli pach
Niveau 2
 
Indlæg: 113
By: kgs lyngby


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf Jeezper » 4. jul 2014 15:14

Hej
En bruger fra forummet har allerede lavet en glimrende guide.
Prøv først med UPnP hvis det er muligt
viewtopic.php?f=27&t=48938
Jeezper
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf Scooter dk » 4. jul 2014 15:22

Brugte denne guide til at portforwarde min router og få open nat:



Hvis du ikke har open nat direkte fra din internet forbindelse, er det måske ved din internetudbyder problemet ligger.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BuBubbi » 4. jul 2014 15:27

Hvis i har mere en en Xbox, fx en 360 og en Xbox One, kan port forward ikke bruges.
Så skal der i stedet bruges port triggering.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf Scooter dk » 4. jul 2014 16:04

BuBubbi skrev:Hvis i har mere en en Xbox, fx en 360 og en Xbox One, kan port forward ikke bruges.
Så skal der i stedet bruges port triggering.


Hvad skal man med andre konsoller når man har......the one......the only one.....alt i en konsollen :wink: :mrgreen:

Det skulle da lige være 2 gange xbox one :D
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BulletEyeDk » 4. jul 2014 22:03

Har haft problemer selv og har helt styr paa opsaetning, det til trods havde jeg stadig problemer. Jeg var villig til at proeve alt, det lyder skoert men loesningen for mig var at saette xboxen til at lukke helt ned naar jeg slukkede for den. Jeg har siden da ikke haft problemer med NAT, og lever fint med en lidt laengere opstart.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BuBubbi » 5. jul 2014 00:25

BulletEyeDk skrev:Har haft problemer selv og har helt styr paa opsaetning, det til trods havde jeg stadig problemer. Jeg var villig til at proeve alt, det lyder skoert men loesningen for mig var at saette xboxen til at lukke helt ned naar jeg slukkede for den. Jeg har siden da ikke haft problemer med NAT, og lever fint med en lidt laengere opstart.


Det lyder i hvert fald som en DHCP server og UPnP der ikke arbejder ret godt sammen.
Det er i hvert fald slet ikke nødvendigt at gøre det så drastisk.

Jeg har lige nu en Xbox One og to 360'ere sat til, og de har alle fuldt åben NAT uden problemer,
og Xbox One'en står desuden til Instant on.
Det jeg har gjort er først og fremmest at give ALLE mine enheder i lejligheden en fast lokal IP via DHCP serveren i Routeren.
Dernæst har jeg sat Port Triggering (IKKE Port Forward) op på alle de nødvendige porte.
I modsætning til Port Forward som kun åbner portene for en enkelt enhed på det lokale netværk,
åbner port triggering portene for hvilken som helst enhed der forsøger at kommunikere på de indtastede porte.

Her er de porte der skal åbnes for:
- Port 88 (UDP)
- Port 3074 (UDP and TCP)
- Port 53 (UDP and TCP)
- Port 80 (TCP)
- Port 500 (UDP)
- UDP Port 3544 (UDP)
- UDP Port 4500 (UDP)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jul 2014 00:45

Jeg har aldrig før haft problemer med NAT, alle enheder er som ved dig opsat med faste tildelte IP adresser, jeg har rimelig fornuftig erfaring med opsætning af mindre IPv4 netværk.

UPnP slået til.

Der er anvendt port triggering som du selv gør (har 1x xbox one og 2x xbox 360, der skal bruge nogle af de samme porte) - det var sjovt nok kun xbox one der havde problemer med NAT.

Jeg forsøgte endvidere med en DMZ for xbox one, uden at det ændrede NAT'en.

Det var ved at drive mig til vanvid til sidst, for nogle gange kunne maskinen være ok med open NAT, mens andre gange hvor der var planlagt online spil med kammerater, så var den pludselig moderat eller i nogle tilfælde strict.

Jeg fandt også løsningen med deaktivering af "allways on" og fuld nedlukning hver gang lidt spøjs, men gav den alligevel et forsøg... hvad end der så gør, at problemet således blev løst forstår jeg ikke helt, men der har siden den ændring ikke været en eneste gang, hvor min NAT efterfølgende har været andet end open :)

Så selvom tippet er lidt skørt, så vil det være åndsvagt ikke at give det videre ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BuBubbi » 5. jul 2014 00:54

Nej det er bestemt ikke skørt, har læst om flere der har held med at få det til at virke på den måde.
Men det er da irriterende at det er nødvendigt, hvis man nu gerne vil have ens Xbox henter opdateringer ad sig selv mens den står "slukket".

Er virkelig mærkeligt at det har en forskel at gære det på den måde, især hvis Xbox'en har en fast lokal IP.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jul 2014 01:01

Ja det er sært og jeg kan heller ikke give en fornuftig forklaring på hvorfor det lige virker i mit tilfælde..

EDIT: helt enig med dig i at det er en skidt løsning hvis man gerne vil have de muligheder der er i "instant on", men det kan jeg heldigvis godt undvære, hellere det end en fesen NAT :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf Jibla » 5. jul 2014 08:35

For flere år siden kæmpede jeg også med at få nat open, og jeg prøvede næsten alt men det resulterede kun i at nat var open engang i mellem. Løsningen var at købe en ordentlig/gamer router som jeg satte på, da den hardware mæssigt (og software mæssigt?) er meget bedre end de standard routere man får udleveret af sin ISP.

Det kræver dog at man kontakter sin ISP og beder dem om at bridge/købe lov til at sætte sin egen router på, jeg giver 10 kr om måneden for den løsning og det virker bare på min Xbox 360. :)

Jeg bruger en D-Link DIR-655, den er dog et par år gammel efterhånden men jeg har set den sælge for 50 kr brugt herinde.

Så, prøv det, hvis du har prøvet alle guides og er træt af bøvl. Jeg kan ikke garantere at det virker da der tages forbehold for picnics og fejl 40.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf cigi silk » 5. jul 2014 09:32

BulletEyeDk skrev:Jeg har aldrig før haft problemer med NAT, alle enheder er som ved dig opsat med faste tildelte IP adresser, jeg har rimelig fornuftig erfaring med opsætning af mindre IPv4 netværk.

UPnP slået til.

Der er anvendt port triggering som du selv gør (har 1x xbox one og 2x xbox 360, der skal bruge nogle af de samme porte) - det var sjovt nok kun xbox one der havde problemer med NAT.

Jeg forsøgte endvidere med en DMZ for xbox one, uden at det ændrede NAT'en.

Det var ved at drive mig til vanvid til sidst, for nogle gange kunne maskinen være ok med open NAT, mens andre gange hvor der var planlagt online spil med kammerater, så var den pludselig moderat eller i nogle tilfælde strict.

Jeg fandt også løsningen med deaktivering af "allways on" og fuld nedlukning hver gang lidt spøjs, men gav den alligevel et forsøg... hvad end der så gør, at problemet således blev løst forstår jeg ikke helt, men der har siden den ændring ikke været en eneste gang, hvor min NAT efterfølgende har været andet end open :)

Så selvom tippet er lidt skørt, så vil det være åndsvagt ikke at give det videre ;)


Jeg oplevede på et tidspunkt at jeg pludselig ikke kunne få Open NAT. Jeg prøvede alt og var ved at blive vandvittig.
Til sidst fandt jeg ud af at min udbyder havde ændret min konto til IPV6 tror jeg det heder, dvs. de havde ændret min opsætning fordi der er begrænsede faste ip adresser, så jeg hvade ikke længere en fast - men dynamisk. Og så gik det totalt i spasser. Prøv at tage fat i din udbyder - det var det som hjalp mig. :D
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf BulletEyeDk » 5. jul 2014 11:12

Har ikke behov for at gøre mere ved det, min NAT har som sagt fungeret upåklageligt siden jeg lavede de nævnte ændringer... jeg har en IPv4 IP adresse og sidder med en nyere router fra Yousee.

Det var fra dag 1 med den xbox at jeg havde problemer med NAT, selvom de 2 øvrige 360'ere kørte upåklageligt, intet i mit udstyr har ændret sig i denne periode.

Lokalt er mit netværk med en D-Link DIR-615 router, DAP-2310 access point for dækning i hele huset.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf cigi silk » 5. jul 2014 13:28

Jeg kan kun gentage at jeg var i nøjagtig den samme sitiation - faktisk bruger jeg også DIR 615. Og den virkede heller ikke på XBOX One. Og så pludselig heller ikke på de andre. Men Engergimidt havde ændret den uden min viden så jeg ikke havde fast IP.

Så mit råd til dig vil stadig være at høre Yousee - jeg boksede med de i flere måneder iden jeg til sidst gav op og ringde og så løste han det på 5 min :-)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Nat Type open

Indlægaf olli pach » 8. jul 2014 13:01

Nu har jeg fået min nat type til og at blive open, men inden i cod Ghosts så er min nat type moderate. Så det har ikke rigtigt hjulpet?:) nogen der har samme problem ???? og måske har en løsning
olli pach
Niveau 2
 
Indlæg: 113
By: kgs lyngby


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster

cron