Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 6. jul 2015 15:29

Hvordan fungerer det i praksis med skift i opløsningen?

Troede kun at det var FPS der kunne skifte undervejs? Det andet må da se virkeligt mærkeligt ud?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 6. jul 2015 15:43

Redman DK skrev:Selvom jeg ikke er favorit af perfomance test på ufærdige spil, fandt jeg nu stadig det her morsomt :lol:

Enig, men der sgu' langt op fra 880p til 4k med 4 mdr til release. Jeg ANTAGER, at dette er et fuldt DX12 spil, og fra et 1syt party stuide, hvilket betyder, at om inden jul får vi set DX12 "in-the-wild" (som lovet), og de første indikationer er ikke lovende (hvis man forventer 4K og at PS4 bliver efterladt i støvet)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 6. jul 2015 16:06

tue69 skrev:Hvordan fungerer det i praksis med skift i opløsningen?

Troede kun at det var FPS der kunne skifte undervejs? Det andet må da se virkeligt mærkeligt ud?


COD ADV. Warfare på Xbox one Scaler også opløsningen.

http://www.engadget.com/2014/11/03/call ... -xbox-one/

The resolution of the Xbox One version of the game will change "on a frame by frame basis" in real-time, according to the developer.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 6. jul 2015 16:08

Ah okay. Spøjst, jeg troede ikke at der fandtes den type skalering, men at det alene var FPS der blev justeret undervejs. Tak for svar.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 6. jul 2015 16:18

Ja, det er spøjst .. for jeg går ikke udfra at man kan se forskel, og hvis man ikke kan se forskel, hvorfor så lave en teknologi der kan scale opløsningen op og ned :-/

Er der nogle der har spillet COD AW på Xbox One, som har bemærket at opløsningen scalere ??
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 6. jul 2015 16:40

Slimjay DK skrev:Ja, det er spøjst .. for jeg går ikke udfra at man kan se forskel, og hvis man ikke kan se forskel, hvorfor så lave en teknologi der kan scale opløsningen op og ned :-/

Det er sgu' da spild af system ressourcer og udviklingstid, bare for at tilfredsstille Digitial Foundry (... eller?)

Slimjay DK skrev:Er der nogle der har spillet COD AW på Xbox One, som har bemærket at opløsningen scalere ??

Jep, men kun i 2 uger. Spiller på 24" LED monitor, hvor jeg sidder omkring 1 meter fra skærmen. Jeg vidste ikke opløsningen var dynmamisk i CODAW
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 7. jul 2015 16:07

Der er faktisk en del spil på PS3 der også skalerer opløsningen for at opnå en fast framerate. Blandt andet Wipeout gjorde det, og uden at være helt sikker mener jeg også at GT5 gjorde.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 26. jul 2015 09:54

DX12 upper opløsningen for et FoxEngine spil (PES) fra 720p til 1080p.

Merceron stated that due to Microsoft's release of a new Xbox One SDK, Konami development members were able to improve the presentation of this year's Metal Gear Solid and Pro Evolution Soccer releases, jumping from their prior 720p resolution to a staggering 1080p.


... Og så synes jeg denne her er fed, da den understreger at NeoGaf virkelig IKKE er the-end-all-be-all informationskilde (indenfor spil naturligvis) ... Men det er en helt anden diskussion.

Many took this as an non-credible rumor, with NeoGAF's EuropeOG posting that it was "confirmed bull****". Well, it turns out that it was true all along.


Kilde:
http://www.gamerevolution.com/news/pes- ... ults-33987
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf nakka » 27. jul 2015 10:42

IkkNico skrev:
... Og så synes jeg denne her er fed, da den understreger at NeoGaf virkelig IKKE er the-end-all-be-all informationskilde (indenfor spil naturligvis) ... Men det er en helt anden diskussion.

Many took this as an non-credible rumor, with NeoGAF's EuropeOG posting that it was "confirmed bull****". Well, it turns out that it was true all along.


Kilde:
http://www.gamerevolution.com/news/pes- ... ults-33987



Det der er sgu for søgt nico.
Bare fordi en bruger skriver noget på neogaf, skal det ikke være lig at det er "neogaf" som kilde der siger noget.
Jeg har altid hæftet ved, det der gør neogaf "bedre" end IGN, Gamespot og xboxlife.dk, er at udviklerne deltager i debatterne, og ikke kun gennem artikler/interviews. Så havde det været nogle af dem der havde været med til at udvikle foxmaskinen, der havde udtalt sig på neogaf.. ja så gav det mening.
Men det understreger da at spilmedierne tager til alvorligt, når det kommer fra neogaf. Men det er et faresignal, hvis ikke de undersøger HVEM der siger x,y og z på neogaf. Ligesom med twitter og transferrygter i fodbold. kildekritik. Fordi en journalist i en twittersamtale siger fcm har købt ronaldo, eller de er tæt på, er det ikke ens betydende med sandheden. Hvis ronaldo dog selv deltager i twittersamtalen, og siger han er blevet solgt til fcm. Så tager vi det vel som gode vare?

Det giver mening når det, som seneste eksempel derfra, snakkes om grafik, gameplay og valg herom samt hvordan og hvorledes med cross platform play i rocket league, når det er 3 gutter der deltager fra udviklerholdet, kontra når Jonas, Mikkel og Pia fra Randers der snakker om selv samme på IGN.

i øvrigt. er xboxlife.dk ved at dø? der er godt nok ikke megen aktivitet
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 27. jul 2015 13:11

Jeg tvivler på at Xboxlife er ved at dø hen, men lige netop i denne tråd og Xbox One vs. PS4 tråden er der ikke meget aktivitet.

Mit bud er, at folk efterhånden er ved at fange, at de to current-gen konsoller fra MS og Sony i bund og grund er ens.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 27. jul 2015 21:21

tue69 skrev:Jeg tvivler på at Xboxlife er ved at dø hen, men lige netop i denne tråd og Xbox One vs. PS4 tråden er der ikke meget aktivitet.

Mit bud er, at folk efterhånden er ved at fange, at de to current-gen konsoller fra MS og Sony i bund og grund er ens.


.... ej det sagde du bare ikke! det er jo en dyb hemmelighed :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Psymatiq » 28. jul 2015 00:28

tue69 skrev:Jeg tvivler på at Xboxlife er ved at dø hen, men lige netop i denne tråd og Xbox One vs. PS4 tråden er der ikke meget aktivitet.

Mit bud er, at folk efterhånden er ved at fange, at de to current-gen konsoller fra MS og Sony i bund og grund er ens.


Nakka be like

Billede

and we be like

Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf TerrificFalcon » 28. jul 2015 01:03

nakka skrev:i øvrigt. er xboxlife.dk ved at dø? der er godt nok ikke megen aktivitet


Niks, det er bare sommer - tag udenfor og få noget frisk luft, tag en ferie sydpå, læs en bog, eller, for en gangs skyld - spil et spil. Det er ganske normalt at både redaktionen og brugerne på Xboxlife er mindre aktive om sommeren, men mere aktive om vinteren.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741

+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf tue69 » 28. jul 2015 07:46

TerrificFalcon skrev:
nakka skrev:i øvrigt. er xboxlife.dk ved at dø? der er godt nok ikke megen aktivitet


Niks, det er bare sommer - tag udenfor og få noget frisk luft, tag en ferie sydpå, læs en bog, eller, for en gangs skyld - spil et spil. Det er ganske normalt at både redaktionen og brugerne på Xboxlife er mindre aktive om sommeren, men mere aktive om vinteren.


Det er sgu da kun fordi at det har været en lortesommer. Alle ved sgu da, at brugerne på Life-siderne forkuller, hvis de udsættes for direkte sollys.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 28. jul 2015 15:13

nakka skrev:Det der er sgu for søgt nico.

Næ egentlig ikke. Det er ikke mig der gentagne gange har hevet Gaf op inde i PS4 vs XBO tråden, som det vigtigste site for både nyheder og meningsdannelse.

Men skulle vi ikke hellere forkusere på trådens emne? Eller det centrale i mit indlæg, at nyeste SDK fra MS tilsyneladende booster performance rimeligt meget (så et eller andet må DX12 jo gøre rigtigt).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster