Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 24. sep 2014 21:07

Jeg må indrømme at jeg af flere grunde ikke er enig i dine betragtninger.

Først og fremmest fordi dx12 er bagud kompatibel med mange forskellige setup ligesom tidligere dx versioner. Det afgørende er at MS har brugt rigtig mange ressourcer sammen med fx Epic med at implementere dx12 i unreal engine 4. Epic skulle være langt foran de andre Engines. Fordelen er netop at du kan bruge den på tværs af alle platforme.

Spil der pt. er under udvikling med unreal 4, herunder fx Square Enix next gen games, Dead Island, gears of war...
Og mega mange andre.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... gine_games
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 24. sep 2014 22:28

Uanset hvor mange tekniske ord du kan slynge ud, så bliver Ps4 ved med at spytte stort set alle spil ud i 1080p mens xbox halter efter. Folkene bag the witcher 3 har endda udtalt at selv med dx12 kan de ikke ramme 1080p på xbox. Phil Spencer har endda sagt at dx12 ikke kommer til at betyde meget for xbox. Men du ved åbenbart bedre end dem alle sammen. :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 25. sep 2014 10:21

@Steffen
Ja det er helt korrekt. Jeg ved bedre :-)

Nu er det jo værd at bemærke at der ikke er nogen spil som pt. anvender DX12. Du har ret i at der er spil som kommer ud under par på XO. Lords of the Fallen som er en af de få nye, anvender IKKE engang den senste SDK som Destiny m.m. Så JO udviklerne skal jo også tage sig sammen. Men der er vist også ved at være nok spil derude der beviser at det mere handler om udvikleren - og bemærk så lige at vi slet ikke er startet på DX12 gamet endnu.

Senest har vi jo FH2 som er 1080P 4MSAA noget som rigtig mange klogede sig på ikke kunne lade sig gøre på grund af eSRAM. Prøv at slå det op. Der gik ca. 5 år inden PS3 kom i nærheden af XBOX 360 mht. multiplats - og vi er der hvor der allerede nu er op til udviklerne at skabe den.

Og vi er ikke engang startet rigtigt på DX12 som er MANTEL ++++ da den også implementerer de nye features i HARDWARE som beskrevet i denne tråd. Kig på de nyeste udspil fra AMD og NVIDIA - hvorfor tror du at de ligner XBOX One arkitektur mere og mere - og samtidig er DX12 understøttet.

Men forklar mig så lige de her udsagn fra store spillere i markedet, hvad tænker du de har gang i ?:

AMD's Raja Khodury: "And it's not a small benefit. It's… like getting four generations of hardware ahead with this API."

Intel's VP of Engineering, Eric Mentezer: "This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time."

Nvidia's VP of Content and Technology, Tony Tamasi: "existing cards will see orders of magnitude improvements from DirectX 12's release, going from hundreds of thousands to millions and maybe tens of millions of system draws in a second."
Senest rettet af cigi silk 25. sep 2014 18:21, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 25. sep 2014 10:27

cigi silk skrev:Men forklar mig så lige de her udsagn fra store spillere i markedet, hvad tænker du de har gang i ?:

AMD's Raja Khodury: "And it's not a small benefit. It's… like getting four generations of hardware ahead with this API."

Intel's VP of Engineering, Eric Mentezer: "This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time."

Nvidia's VP of Content and Technology, Tony Tamasi: "existing cards will see orders of magnitude improvements from DirectX 12's release, going from hundreds of thousands to millions and maybe tens of millions of system draws in a second."


Det første jeg tænker .. spændende, men Xbox One står ikke nævnt. At Xbox One kan håndtere DX12 betyder jo ikke den kan drage nytte af alt DX12 har at byde på [-X DX12 er jo også annonceret til Mobilplatformen .. Betyder det så at alt det smarte du nævner kan afvikles på en mobil, og at hvis mobilen har HDMI udgang så kan du skrotte din Xbox og dyre PC løsninger, i guess not....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 25. sep 2014 10:59

cigi silk skrev:Jeg må indrømme at jeg af flere grunde ikke er enig i dine betragtninger.

Først og fremmest fordi dx12 er bagud kompatibel med mange forskellige setup ligesom tidligere dx versioner. Det afgørende er at MS har brugt rigtig mange ressourcer sammen med fx Epic med at implementere dx12 i unreal engine 4. Epic skulle være langt foran de andre Engines. Fordelen er netop at du kan bruge den på tværs af alle platforme.

Spil der pt. er under udvikling med unreal 4, herunder fx Square Enix next gen games, Dead Island, gears of war...
Og mega mange andre.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... gine_games


Men at fuld udnyttelse af DX12 kræver helt ny og specialiseret hardware (ifølge dine links), fjerner jo ikke at selve kundegrundlaget for at lave DX12-spil slet ikke er til stede endnu i forhold til antallet af tidligere DX platforme. Tror næppe du ser den almindelige bruger vil ud og bruge flere tusinde kroner alene pga. det.

Når jeg skriver platform er det med vilje i forhold til mine påstande om at en forretningsmodel baseret på en platform, kræver et stort antal kunder på den ene side, før det er interessant for udviklerne at smide penge i det. Lige nu er der flest kunder på de tidligere DX-platforme, og derfor vil fokus stadig være her.

Et udviklerfirma har 3 valgmuligheder:
1. Udvikle DX12 spil til 6-7 mio brugere med høje produktionsomkostninger
2. Udvikle DX11 (eller whatever tidligere version) spil til 150 mio. brugere med lave produktionsomkostninger
3. Gøre begge dele med meget høje udviklingsomkostninger, og signifikant lavere profit på DX12-segmentet.

Jeg ved godt, hvad den rationelle forretningsbeslutning ville være, og det er egentlig allerede bevist med lavere performance i multiplatform-spillene på X1. De fleste spil med parity har MS anvendt enorme ressourcer på at nærme sig parity med optimeringsarbejde.

Derfor vil vi se en langsom (jeg estimerer 3-5 år) overgangsfase indtil flere potentielle brugere får købt DX12-hardware.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 25. sep 2014 12:10

Slimjay DK skrev:
cigi silk skrev:Men forklar mig så lige de her udsagn fra store spillere i markedet, hvad tænker du de har gang i ?:

AMD's Raja Khodury: "And it's not a small benefit. It's… like getting four generations of hardware ahead with this API."

Intel's VP of Engineering, Eric Mentezer: "This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time."

Nvidia's VP of Content and Technology, Tony Tamasi: "existing cards will see orders of magnitude improvements from DirectX 12's release, going from hundreds of thousands to millions and maybe tens of millions of system draws in a second."


Det første jeg tænker .. spændende, men Xbox One står ikke nævnt. At Xbox One kan håndtere DX12 betyder jo ikke den kan drage nytte af alt DX12 har at byde på [-X DX12 er jo også annonceret til Mobilplatformen .. Betyder det så at alt det smarte du nævner kan afvikles på en mobil, og at hvis mobilen har HDMI udgang så kan du skrotte din Xbox og dyre PC løsninger, i guess not....


Jeg er kan ikke finde ud af at embede twitter beskeder, men i denne tråd linker jeg til Phil Spencers tweet om FULL support for DX12.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Michelve » 25. sep 2014 16:50

Så cigi nu har jeg ikke en skid forstand på hvad du eller andre skrive herinde. Men er det så at du(eller måske også andre kloge herinde) at xboxone pga den dx12 ect. har en meget længer levetid end fexp ps4? Eller at der komme spil på marker som wiiu eller ps4 slet ikke kan afspille eller kun med mindre kvalitet? Eller er det bare noget du/vi kan håbe på og denne tråd måske stadigvæk fortsætter i 2020 uden at xboxone har vist en eneste fordel til os forbrugere i forholdt til de andre konsoller?
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 25. sep 2014 17:19

Michelve skrev:Så cigi nu har jeg ikke en skid forstand på hvad du eller andre skrive herinde. Men er det så at du(eller måske også andre kloge herinde) at xboxone pga den dx12 ect. har en meget længer levetid end fexp ps4? Eller at der komme spil på marker som wiiu eller ps4 slet ikke kan afspille eller kun med mindre kvalitet? Eller er det bare noget du/vi kan håbe på og denne tråd måske stadigvæk fortsætter i 2020 uden at xboxone har vist en eneste fordel til os forbrugere i forholdt til de andre konsoller?


Hvis vi antager, at DX12 bliver det store paradigme-skifte, skal vi nok se nogle 1. parts titler, som kunne vise os noget virkelig vildt indenfor få år. Det er mere usikkert med alle andre udviklere om de vil anvende DX12 med det samme.

Rygterne går på at det nye Halo vil anvende DX12, så det er nok her vi skal måle forskellen.

Alt omkring DX12's funktionalitet/påvirkning i Xbox One er dog på rygtebasis og spekulationer. Intet officielt mht. målbar performanceforskel er blevet offentliggjort, så tråden kan meget vel blive ved i mange år - eller i hvert fald indtil Microsoft får nosset sig sammen og offentliggjort noget (eller indtil de har fået tilladelse af R&D samarbejdspartnerne AMD, NVIDIA, Samsung etc. til at offentliggøre det fuldt ud).
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 25. sep 2014 18:19

@niculla ... Ahh den fortsætter nok ikke længere end til Halo 5. Personligt tror jeg vi er meget tæt på, men det er jo svært at sige noget om hvornår MS lukke op for posen. Men Windows 9 skulle jo annonceres d. 30 sept. Så måske er der her en chance for at vi hører mere. Jeg forventer også at FULL dx 12 kun vil blive understøtter med win 9, og så xbox naturligvis. Men hold nu fast i at man godt kan understøtte dx12 features uden at være FULL supportet, det kræver special hardware til at afvikle disse funktioner i hardware.

Mht. Understøttelse, så er jeg stadig på ingen måde enige i dine betragtninger om en lang indkøringstid, og det skyldes netop den store integration af dx12 i udviklingsværktøjerne Unreal, graphite osv, c++ AMP m.m. Det letter transformationen og reducerer byrderne for udviklerne. Men når du skriver 6-7 mio. Så glemmer du nok de mange PC bruge som vil hoppe med på vognen. Samtidig vil disse spil stadig være understøtter af tidligere versioner. Lidt ligesom man kunne køre mega textures (tiled ressources) i software i fx Quake.

En af grundene til den meget voldsomme og lange NDA, dvs. At udviklere m.m. skal underskrive tavshedserklæringer, er netop at det her vil gøre så stor en forskel, at hvis det kom frem, så ville det få betydning for hardware salget hos AMD, NVIDIA m.m. Men efter at de er ved at komme frem med deres egne FULL DX12 løsninger, forventer jeg som sagt at ser snart åbnes op. Samtidig har det fra starten været kendt, at xbox one var en 2014 konsol, der står sågar (c) 2014 i launch maskinerne, så derfor tror jeg heller ikke at NDAen rækker meget længere. Så jeg tror snart vi alle bliver klogere.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 1. okt 2014 14:05



Såååå nu sker der sku' snart noget. Det er her den største og mest geniale teaser jeg har set længe... :D =D>

Introen af WINDOWS 10 - kig under min. 3.16 - yderst til højre i hans rejseplan står der
"Almost time to talk about Xbox one"!!!!!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 1. okt 2014 14:31

Haha. Der er lidt genialt. Lad os håbe der kommer noget vildt snart så.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf iPwnd94 » 1. okt 2014 14:38

"Almost time to talk about Xbox one"!!!!!


Der står godt nok kun Xbox.

Det kunne være hvad som helst, f.eks. Xbox music? ;)
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2014 15:33

iPwnd94 skrev:
"Almost time to talk about Xbox one"!!!!!


Der står godt nok kun Xbox.

Det kunne være hvad som helst, f.eks. Xbox music? ;)


Jeg tror Cigi håber det er DX12 og hvordan Xbox One forvandles til et grafisk monster der sætter selv den bedste PC på plads, også selvom Phil Spencer selv har været ude og sige ..Og Jeg Quoter "It will help developers on XBOX One. It’s not going to be a massive change but will unlock more capability for devs." :wink:

Hvis det overhovedet har nogle betydning, så kan det lige så vel være noget vedr. det man ser her på billedet til højre der kunne ligne en anden brugerflade på Xbox One :

Billede

Så skal vi ikke lige klappe hesten igen :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 1. okt 2014 15:55

Ja Slimjay klap du bare, husker også du klappede en del da dx12 blev annonceret mht. dens support af xbox One.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2014 16:12

cigi silk skrev:Ja Slimjay klap du bare, husker også du klappede en del da dx12 blev annonceret mht. dens support af xbox One.



Jeg klappede mere efter endt E3 2014, det var episk .. Iøvrigt quoter jeg bare den gode Phil Spencer, som har været ude og sige følgende om DX12 " It's not going to be a massive change" samt poster et billed af hvad jeg tror "Almost time to talk about xbox" som du magisk vis får til "It's almost time to talk about Xbox One" kunne betyde, hvis det har en betydning.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster

cron