Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 28. mar 2015 12:25

Nu vil gerne snart have noget konkret info fra andre udviklere end Brad Wardell. Det behøver ikke en gang være et stort navn eller en 3. parts udvikler, bare nogen andre end Brad Wardell.

Det er selvfølgelig fint at få bare lidt, men man sidder efterhånden med den fornemmelse, at han udelukende gør det for at promovere sig selv og sit spil.
I et nyt interview begynder han nu at bruge udtrykket resolutiongate, hvilket set fra min stol er forkert på så mange måde, men først og fremmeste fordi det er med til at fjerne fokus fra det vigtige; gameplay.

“There are a couple of things that are important in DirectX1 2 for Xbox One developers though. First of all Xbox performance is completely the result of the eSRAM feature and there isn’t a true or false thing with regards to one using eSRAM. You could use it well or you could use it poorly or somewhere in-between, and their API which is the current DirectX11 extension for the Xbox is really crappy for dealing with the eSRAM. That has resulted in what’s called Resolution Gate.”


Heldigivs ser vi forhåbentlig et 100% DX12 inden årets udgang :)

Kilde: http://gamingbolt.com/dx12-should-remed ... ve-new-api
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 31. mar 2015 07:40

The Witcher 3 Gets More Info on Differences Between PS4, Xbox One and PC Versions, DirectX 12 and More.

http://www.dualshockers.com/2015/03/30/ ... -and-more/

@Bacon_is_life 1 more question Damien, PS4 = what PC settings?

@MadYarpen mmm high i would say. Hard to say without side by side but Ive been known to confuse pc and ps4 in the past.


The Witcher 3 Dev Talks Improving PS4/Xbox One Graphics Post Launch; Over 900p Might Require More than DirectX12

http://www.dualshockers.com/2015/03/30/ ... than-dx12/

@Bacon_is_life Its been said xbox will stay @ 900p, will it be looked @ post launch once new xbox sdk kits are available with dx12 release?

@Lloydy2K i think any resolution changes would require a much bigger change from Microsoft than dx12 upgrade to be honest.

@Lloydy2K oh of course we ll try. I just don't want to promise anything unless I can deliver that's all :)


Men det burde da ikke være et problem med 900% boost + alt det andet eller hvad ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Bavi » 31. mar 2015 10:28

Det er NDA'en der gør de er så beskedne. De må simpelthen ikke fortælle hvor awesome det hele bliver efter DX12.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 31. mar 2015 11:01

Står NDA for Neverending-disclosure agreement ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 31. mar 2015 14:04

Men kræver det ikke at spillet er bygget med DX12, hvis man skal se voldsomme forbedringer? Eller kan det forventes med DX11 kompileret med DX12?

Jeg tror at Andandtechs XBO-like hardware test med en 200% forbedring i et solskinscenarie er en meget god indikator, og på den baggrund tror jeg bestemt vi får noget eye-candy på XBO (også i 1080p)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 31. mar 2015 14:17

Slimjay DK skrev:@Bacon_is_life 1 more question Damien, PS4 = what PC settings?

@MadYarpen mmm high i would say. Hard to say without side by side but Ive been known to confuse pc and ps4 in the past.


Weird, for grafikken ser ret god ud på PC? Og PS4 er jo ikke meget kraftigere end XO, så lyder underligt hvis dette pc udviklerhus nerfer en pc version.

EDIT: Men manden kan jo heller ikke se grafisk forskel på ret meget ud fra citat :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 31. mar 2015 14:26

I den ene artikel snakker de om at spillet kan patches til DX12 men det er ikke noget de arbejder på da Windows 10 ikke er ude.

Han skriver : " i think any resolution changes would require a much bigger change from Microsoft than dx12 upgrade to be honest. " Han skriver jo ikke at der skal større ændringer til fra deres side af men til Microsoft's DX12 ...

Iøvrigt skulle The Witcher se fremragende ud på Xbox One ....

@Mike Åbenbart kraftig nok til at være tættere på PC versionen end Xbox One er .. Om de så nerfer PC versionen eller PS4 bare er de X antal %'er kraftigere end Xbox One ved jeg ikke ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 31. mar 2015 14:35

Slimjay DK skrev:@Mike Åbenbart kraftig nok til at være tættere på PC versionen end Xbox One er .. Om de så nerfer PC versionen eller PS4 bare er de X antal %'er kraftigere end Xbox One ved jeg ikke ...


Tror mere han er grafisk blind :P

PS4 er en 20-30 procent hurtigere end XO, det er ihvertfald min opfattelse ud fra de udgivelser der har været der.

Men vi får at se :P

Vil bare mene, at hvis W3 på PS4 er på "high", så har de svigtet deres pc fanbase, da det ku ha været langt smukkere - med mindre der er ultra high, ultra og ultimate :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 31. mar 2015 16:46

Mike JezZ skrev:
PS4 er en 20-30 procent hurtigere end XO, det er ihvertfald min opfattelse ud fra de udgivelser der har været der.


I hvilken verden ? Har prøvet både CODAW, BF4 & Far Cry 4 på PS4 , sammenlignet med de samme på min X1 , der er INGEN forskel , ikke andet end at menusystemet på PS4 stadig er crap i forhold til X1, men det er jo sikkert en vanesag :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf nakka » 31. mar 2015 18:19

JohnH skrev:
I hvilken verden ? Har prøvet både CODAW, BF4 & Far Cry 4 på PS4 , sammenlignet med de samme på min X1 , der er INGEN forskel ,


INGEN forskel? er du helt sikker? er klar over nogle mener at der ingen forskel er på 30fps og 60fps, 720p, 900p og 1080p, high end pc og konsolgaming osv osv.

MEN lad os forholde os til en lidt mere faktuel analyse af disse 3 spil du nævner, istedet for at stole på dit "falkeblik".

BF 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-face-off

Far cry 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... 4-face-off

cod:AW - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 31. mar 2015 18:32

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:@Mike Åbenbart kraftig nok til at være tættere på PC versionen end Xbox One er .. Om de så nerfer PC versionen eller PS4 bare er de X antal %'er kraftigere end Xbox One ved jeg ikke ...


Tror mere han er grafisk blind :P

PS4 er en 20-30 procent hurtigere end XO, det er ihvertfald min opfattelse ud fra de udgivelser der har været der.

Men vi får at se :P

Vil bare mene, at hvis W3 på PS4 er på "high", så har de svigtet deres pc fanbase, da det ku ha været langt smukkere - med mindre der er ultra high, ultra og ultimate :P


At manden ikke engang kan se forskel på PC og PS4 gør bare at man ikke skal tage hans ord for gode varer.
Jeg tror du har ret i at han er "grafisk blind", eller at alle de PC spil han har set, har kørt på en Medion fra Aldi.

PC specs er rimelige høje, dertil hvor folk bekymrer sig om de kan få 1080p/60 med et 770/780 kort på High, eller ultra, hvad det nu bliver.

For en del tid siden kom det frem at PS4 versionen ville være lig med Low settings på PC. Ingen AA, ect ect.
Vi må selvfølgelig vente og se, men jeg er ikke nervøs for hvordan det kommer til at se ud. Udviklerne er PC gamere, næsten, hele bundtet så de vil gøre hvad de kan for at gøre det så godt som muligt, på alle platforme, ikke mindst PC.

Og desuden er der intet PS4 spil der har været i nærheden af at være på lig med High settings på PC. Opløsning er ikke det eneste der tæller, men det ved du godt som forhenværende Master Race Bror :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Annxii » 31. mar 2015 19:59

nakka skrev:
JohnH skrev:
I hvilken verden ? Har prøvet både CODAW, BF4 & Far Cry 4 på PS4 , sammenlignet med de samme på min X1 , der er INGEN forskel ,


INGEN forskel? er du helt sikker? er klar over nogle mener at der ingen forskel er på 30fps og 60fps, 720p, 900p og 1080p, high end pc og konsolgaming osv osv.

MEN lad os forholde os til en lidt mere faktuel analyse af disse 3 spil du nævner, istedet for at stole på dit "falkeblik".

BF 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-face-off

Far cry 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... 4-face-off

cod:AW - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off

jeg tvivler på at folks personlige opfattelse af deres spiloplevelse hjemme i stuen ændres væsentligt fordi man taler nedsættende til dem og smider links efter dem uanset hvor mange tilfældige tal og fine ord de så måtte indeholde.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf nakka » 31. mar 2015 21:04

Annxii skrev:
nakka skrev:
JohnH skrev:
I hvilken verden ? Har prøvet både CODAW, BF4 & Far Cry 4 på PS4 , sammenlignet med de samme på min X1 , der er INGEN forskel ,


INGEN forskel? er du helt sikker? er klar over nogle mener at der ingen forskel er på 30fps og 60fps, 720p, 900p og 1080p, high end pc og konsolgaming osv osv.

MEN lad os forholde os til en lidt mere faktuel analyse af disse 3 spil du nævner, istedet for at stole på dit "falkeblik".

BF 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-face-off

Far cry 4 - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... 4-face-off

cod:AW - ps4 er den bedste udgave af de to.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off

jeg tvivler på at folks personlige opfattelse af deres spiloplevelse hjemme i stuen ændres væsentligt fordi man taler nedsættende til dem og smider links efter dem uanset hvor mange tilfældige tal og fine ord de så måtte indeholde.


ændre dog ikke på at det er denne, samme verden, hvor ps4 viste sig at være "foran/bedre", hvilket han ikke mente var muligt. det er det dog
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 31. mar 2015 21:15

nakka skrev:
ændre dog ikke på at det er denne, samme verden, hvor ps4 viste sig at være "foran/bedre", hvilket han ikke mente var muligt. det er det dog


'Folk' sagde også at PS3 var bedre end Xbox 360, det var den jo heller ikke :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 1. apr 2015 08:25

Måske vi skulle gå tilbage til Topic, så denne tråd ikke ender i for meget PS4, PC, X360 og PS3 ... Mit indlæg gik kort på at ham gutten nævner at Xbox One versionen med et DX12 patch nok ikke ville gøre den store forskel, selvom de selvfølgelig ville prøve, og for at sætte det i perspektiv nævnte jeg at han havde svært ved at se forskel på PC og PS4 versionen.

Jeg er klar over at patchning af et spil ikke er det samme som at udvikle direkte i DX12. Men hvis DX12 er så meget mere, så burde jeg da mene at en patchning til 1080P ville være muligt uden de store problemer, og det synes jeg ikke rigtig han ligger op til i sin udtalelse ..

Ubisoft gjorde det med Black Flag til PS4, så det må da også være muligt her ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron