Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 1. mar 2015 20:12

Annxii skrev:
hackNICE1112@ skrev:Ja det er lidt ærgerligt at de ikke har en live streaming :-) der kom i hvert fald til at ske en masse spænden ting om DX12 og Xbox og hvad det har af betydning i helhed :-)

Nu skal man jo ikke forvente at få et show ala E3. GDC er en udviklerkonference. Som sådan vil "en live stream" heller ikke give voldsomt meget mening eftersom det ikke et ét langt kontinuerligt flow, men mange sessioner, der foregår på samme tid. Microsoft plejer at lave live stream af keynote for deres egne store konferencer og så efterfølgende download af de enkelte sessioner efterhånden som de bliver afholdt.

Uden bevidst at træde nogen over tæerne så vil jeg våge at påstå, at langt største parten af alle i diverse spil-communities, der lige i øjeblikket interesserer sig for GDC, er langt bedre tjent med en lægmandsbeskrivelse end at se selve konferencen.



Nej er godt klar over at det ikke er ligesom E3 og at GDC er en udviklerkonference :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 1. mar 2015 20:46

hackNICE1112@ skrev:Ja det er lidt ærgerligt at de ikke har en live streaming :-) der kom i hvert fald til at ske en masse spænden ting om DX12 og Xbox og hvad det har af betydning i helhed :-)

Jeg forventer ikke meget info omkring XBO, men lidt har også ret, og så har vi jo fået at vide at XBO er 100% DX12 understøttet. Fokus vil være på DX12 med et par tech demoer (håber jeg), og så må vi vente med spil til E3 og sidst på året.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 2. mar 2015 08:38

Jeg er enig i at det er en udvikler konference, men jeg er også ret sikker på at der er nogle NDA's som bliver løftet så vi får med ret stor sansynlighed noget mere at vide nu. Læg specielt mærke til Phil Spencers indlæg på onsdag.

Her er lidt opvarmning til DX12:

"Remember when the xbox360 came out and you can tell that the games at the end were much better than the games that first came out ? What's going to happen with the Xbox One is gonna be vastly more extreme than what happened before because the games are currently still being made like there made as if they were directx 9 kind of games."

"Visually, your Xbox has the same kind of power that they were using to make the star wars prequels. You can do like the horrible gungan battle scene at the end of phantom menace on your Xbox One in real-time easy "
"One of the things I cant wait to see die is deferred rendering. By the end of this generation, we'll look at deferred rendering the same way we look at sprites" -

http://n4g.com/news/1668081/the-inner-c ... ad-wardell
The Inner Circle special - DX12 Tech Talk with Brad Wardell - Brad Wardell Feb 7, 2015
"I personally tend to be on the other end of the spectrum, which is that, rather than going at everything brute force, we want procedural authoring techniques to enable content developers to build small enough content and then amplify it by instancing, reusing, scaling, rotating, and customizing objects with minimal amounts of work." - Tim Sweeney March 22, 2013


http://www.gamasutra.com/view/feature/1 ... _with_.php
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 2. mar 2015 16:15

cigi silk skrev:Jeg er enig i at det er en udvikler konference, men jeg er også ret sikker på at der er nogle NDA's som bliver løftet så vi får med ret stor sansynlighed noget mere at vide nu. Læg specielt mærke til Phil Spencers indlæg på onsdag.

Du tænker på The Future of Gaming Across the Microsoft Ecosystem (Presented by Microsoft)?

Når jeg læser beskrivelsen, så er jeg ikke så sikker. Det lyder mere som cross-platform fokus (hvilket også vil være fint), og så gætter jeg på, at DX12 vil være den røde tråd i udvikling til alle platforme, jvnf. DX12 reveal sidste år.

Phil Spencer, head of Xbox, will discuss the future of gaming and the many ways game developers can create innovative game content and experiences for the entire Microsoft ecosystem, including Xbox One and Windows 10 devices.


http://schedule.gdconf.com/session/the- ... -microsoft

Ser med spænding frem til AMD, som jo tidligere har lovet noget vildt via Twitter (link ligger tidligere i tråden).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 2. mar 2015 21:53

The game apparently looks so good that some of Stardock’s partners insisted on seeing it live since they doubted the videos’ legitimacy. We are not sure what the game is about but he did revealed that it will support 4K resolution and initially launch on the PC. So possibly it will come to Xbox One at a later date. And yes, it will be demonstrated on current generation PC hardware and not future GPUs that are built for native DX12 support. It will be intriguing to see what this game is about once GDC kicks off today.


http://gamingbolt.com/stardocks-dx12-ga ... o-xbox-one
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 2. mar 2015 22:17

Den sidste linie er mest interessant; And yes, it will be demonstrated on current generation PC hardware and not future GPUs that are built for native DX12 support.
Hvis spillet kan køre på eksisterende hardware, så kan det med ret stor sandsynligvis også køre på XBO. Spørgsmålet er så, hvordan det vil tage sig ud på konsollen. Og som bonus kan de eksisterende rigs åbenbart godt afvikle skidtet.

Journalisten søger lidt for voldsomt sensationen med sin kommentar om 4K og understreging af; initially launch on the PC, og så 2 linier længere nede citerer han Brad Wardell for at sige, der ikke er planer om en XBO udgave. Uanset hvad så vil jeg gerne snart se det spil, og se noget fra andre end Brad og Stardock. Ikke at jeg ikke tror på Brad, vi skal bare huske at han har et produkt at sælge, og han har om nogen skabt en masse opmærksomhed omkring sin game engine og Stardock generelt.

Jeg er i hvert fald spændt på at se den demo nu.

For dem der gerne vil se XBO + DX12 i skøn forening referer Cigis artikel til flg. tweet (fra Brad Wardell)
we don't have anything for the X1 yet. But yes, there will be X1 content there using dx12 last I heard.


http://twitter.com/draginol/status/572216856850894849
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 3. mar 2015 08:40

Hvad skete der egentlig med det kryptiske Pirate Island og dato'en 9/2/2015 som du fik ud af dette billed :

Billede

Jeg har været på en længere ferie, så har ikke helt fuldt med ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 3. mar 2015 13:25

Der blev annonceret en dialog med TIC (The inner circle) som skulle vise:

]BREAKING NEWS: The Xbox One DX12 team want to come on TiC & talk I assume about how DX12 truly affects XBOX One RT

4:13 PM - 9 Feb 2015
https://twitter.com/TiC_Podcast/status/ ... 1237658624

Desværre ser det ud til at man valgte at vente til efter GDC med at sende deres pod cast. Men efter hvad jeg hørte skulle de have lavet den og tankerne var at de ville lave en før og en efter GDC.

Som jeg også skrev inden d. 9.2 så tænker det hele er rykket til GDC. Derfor har jeg også relativt store forventninger til at Phil Spencer åbner for posen i morgen.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 3. mar 2015 14:45

De kan bare åbne op for posen ... Min konsol samler støv :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 3. mar 2015 15:51

Slimjay DK skrev:De kan bare åbne op for posen ... Min konsol samler støv :)


Såså, Bloodborne kommer vel snart? :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 3. mar 2015 15:55

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:De kan bare åbne op for posen ... Min konsol samler støv :)


Såså, Bloodborne kommer vel snart? :P


Går ud fra han snakker om Xbox One når nu det er en Xbox One tråd han skriver i :wink:
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 4. mar 2015 20:16

Live blog af MS præsentation lige nu

http://www.geekwire.com/2015/live-from- ... -of-games/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 4. mar 2015 20:45

Directx12 er virkelig så super som det rygtes :-)

Der kommer en trådløs adapter så man kan bruge controlleren sammen med en pc.

Bliver fedt når vi kan se hele præsentationen, den kommer sikkert op imorgen eller i nat.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Elgaard » 4. mar 2015 21:33

JohnH skrev:Directx12 er virkelig så super som det rygtes :-)


Slet, slet ikke. Kommer selvfølgelig an på hvor du læser dine rygter, men hvis det er her i tråden (og du trode på dem), så er der vist linet op til skuffelser.
Ifølge Windowscentral.com, så skulle DX12 kunne presse omkring 20% ekstra kræfter ud af GPUen. Det giver dig en ydelse der kommer en tand tættere på PS4eren, og stadig meget, meget, MEGET langt fra 4K.

Hvis tallet viser sig at holde nogenlunde vand i virkeligheden, så er det bedste man kan forvente en smule mere paritet i ydelsen/opløsning i spillene på PS4 og Xbone... og det er slet ikke nogen dum ting.

Personligt syntes jeg den langt federe del af keynoten er at det lader til at de vil give mere fokus på Windows 10 som gaming platform igen. Jeg vil absolut ikke sige nej tak til at kunne bruge Xbone controlleren på PCen, og forhåblig kommer vi til at se flere af de pt. annoncerede Xbone eksklusiver på PCen også.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 4. mar 2015 21:44

Elgaard skrev:
JohnH skrev:Directx12 er virkelig så super som det rygtes :-)


Slet, slet ikke. Kommer selvfølgelig an på hvor du læser dine rygter, men hvis det er her i tråden (og du trode på dem), så er der vist linet op til skuffelser.
Ifølge Windowscentral.com, så skulle DX12 kunne presse omkring 20% ekstra kræfter ud af GPUen. Det giver dig en ydelse der kommer en tand tættere på PS4eren, og stadig meget, meget, MEGET langt fra 4K.

Hvis tallet viser sig at holde nogenlunde vand i virkeligheden, så er det bedste man kan forvente en smule mere paritet i ydelsen/opløsning i spillene på PS4 og Xbone... og det er slet ikke nogen dum ting.

Personligt syntes jeg den langt federe del af keynoten er at det lader til at de vil give mere fokus på Windows 10 som gaming platform igen. Jeg vil absolut ikke sige nej tak til at kunne bruge Xbone controlleren på PCen, og forhåblig kommer vi til at se flere af de pt. annoncerede Xbone eksklusiver på PCen også.


Haha, tror da ellers på rygterne og de sagde da også:

'DirectX 12 also brings big performance improvements across both CPU and GPU. Up to 50 percent CPU usage improvements.'

Har forresten haft mulighed for at sammenligne spil på PS4 og X1 sidste weekend, og både BF4 og Far Cry 4 kører mere flydende på X1, så hvor de ekstra kræfter er i PS4 ved jeg ikke.
Senest rettet af JohnH 4. mar 2015 21:47, rettet i alt 1 gang.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron