Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Zt3pH » 14. feb 2015 15:12

IkkNico skrev:
Blauwy skrev:
enfen skrev:Du har ret i din udregning, men det var da en speciel måde - alt er selvfølgelig relativt :)

Ellers kan man også gøre sådan:

39 / 13 = 3
3 - 1 = 200 %


Du skal tænke på at Nico er en gammel mand.

Det er sikkert sådan man lærte at udregne procenter i 1922 :mrgreen:

1923 om jeg må be'

Jeg har aldrig set procentforskelle udregnet på den måde som enfen gør, og jeg er ikke engang sikker på, at jeg fatter det regnestykke (hvor kommer 1 tallet fx fra?) :?


Samme sted som dine 100 kom fra - det er procent regning ;)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 14. feb 2015 18:25

Jeg har tidligere skrevet om High bandwith memory og at det er et relativt godt bud at Xbox one har stakket HBM.

And er på vej med Fiji som er den første der kommer med HBM, som er 9 gange hurtigere end gddr5. Det bliver yderst spændende at se gdc, da jeg har en stærk fornemmelse for at det er HBM som vil gøre at AMD har noget fantastisk at vise på GDC, som Brad Wardell sagde.

Her er en ret interessant artikel om HBM. Det har været rygtet på Xbox one i over et år. Så lad os se.
http://wccftech.com/amd-working-crazy-gdc/

Her er lidt mere fra noget jeg henviste til op til e3 2014 som dog ikke kom frem der, hvis det findes så er det nu det skal frem. AMD kommer i hvert fald ud med deres tænker jeg. Så mon ikke at det fjerner NDAs der skulle holdes.
viewtopic.php?f=1&t=89929#p1269318
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mikael Nielsen » 14. feb 2015 19:48

jeg ved at det er 32 mb esram på Xbox one og at der kan både skrives og læses på samtidlig, men hvor hurtig er det i forhold til ddr3 eller gddr5.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 14. feb 2015 20:12

cigi silk skrev:Men jeg er altså nød til at kommentere på, at i har været efter mig i lang tid, fordi jeg linker til refferencer på engelsk og jeg har fået på puklen for ikke at skrive det på forståelig dansk. Og så viser det sig at i begge visiterer den side som i selv nedgør. Men hvis det er så svært med engelske termer og gloser, hvad laver i så begge på misterxmedia? Det må sku' da være totalt spild af tid? Og hvad var problemet med mine links så?

Herudover bare for en ordens skyld, så har jeg uddraget elementer tilføjet andre og udeladt tredie ting. For at samle det jeg synes var mest interessant. Og redman jeg har hele tiden fortalt at jeg finder inspiration og holdningsfæller på misterxmedia. Der diskuteres tingene og ting udfordres i en god stemning, da præmissen er at man er nysgerrige og ikke har troet på at alt var fortalt om elementerne i Xbox one.

Og indtil videre så har de været SPOT ON, hvis noget mere end man kan sige om nogen andre medier.

Men Blauwy som sagt tak for tilkendegivelsen.


Ingen har sagt det er svært med engelske termer, men derimod at du bruger dem forkert hvilket får det til at virke som om at du ikke aner hvad du snakker om, men barer kopierer fra andetsteds. Det har jeg også påpeget for dig før, men det valgte du at ignorere, sammen med andre folks indlæg der spørger ind til det du skriver.

Jeg har kun været inde på siden 2 gange. Den ene var af nysgerrighed da jeg så en tråd på reddit hvor folk udpegede hvor meget vås han egentlig fyrer af. Og jeg var sgu enig med dem, det tager ikke mange minutter inden på den side før man kan indse hvor sørgeligt det egentligt er. En ting er hans rablen om hemmelige chips, at Xbox One er den eneste der kan løfte Thors hammer, og hans latterlige had på Sony hvor han blandt andet kalder Naughty Dogs for Naugthy Frauds.
Men selv om man kigger væk fra indholdet af teksten, vil man kunne se at selv en engelsklærer i folkeskolen vil få hovedpine af at læse det. Og det er ikke kun den enorme mængde grammatiske fejl han prøver at slå en rekord med, men også hvordan han overhovedet ikke har nogen struktur, ingen rød tråd og aldrig konkluderer på noget af det han skriver. Han har en enorm agenda om at tilbede Xbox One, og så skriver han ellers bare i øst og vest om dens gudelige kræfter, først en sætning om Dx12, så hemmelig chip, så Sony sux, og så tilbage til DX12.

Det er som om han sætter sig foran computeren uden nogen ide om hvad det egentlig er han skal skrive, udover det skal være noget positivt om Xbox, og så laver han ellers bare en brainstorm om de forskellige ting han lige kan komme på. Det kan godt være han gentager sig selv, det kan også være det er rodet og uden nogen pointe, men det var nok sådan han lærte det i første klasse og nu er det sikkert alligevel heller ikke højeste fællesnævner der er hans målgruppe.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 14. feb 2015 20:36

Hvem henviser du til ?

Det er ikke misterx oplæggene som er specielt interessante på sitet. Han kommer med en række insider kommentarer, som forumet så forsøger at finde reelle belæg for.

Han er russer og relativt speciel, der er også en eller to andre som hader Sony, men faktisk er flertallet slet ikke så agressive. Faktisk handlede det seneste indlæg om Sony og at de også ville få fordele af Mantel.

Personligt har jeg sagt at dem jeg relaterer mig til er mistercteam, så jeg vil betegne som den store tekniske ekspert. Og han er fucking sindsyg. Jeg har den største respekt for ham.
Senest rettet af cigi silk 14. feb 2015 20:49, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 14. feb 2015 20:42

Her er et super interessant artikel som jeg har henvist til i starten af den her tråd. Men tænkte at den kunne være rigtig interessant på nuværende tidspunkt og følger rigtigt godt op på det jeg siger, når jeg peger netop på Tilde ressources og Ray tracing som det der kommer til at flytte spiludvikling flere generationer frem.

http://www.ign.com/boards/threads/so-co ... 453362563/
Beklager den er på engelsk men jeg kan på det varmeste anbefale den for at forstå hvordan netop de to nye udviklingsmetoder kommer til at rykke for vildt, herunder hvorfor at det er specielt interessant på Xbox one.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 14. feb 2015 20:54

Redman DK skrev:
cigi silk skrev:Men jeg er altså nød til at kommentere på, at i har været efter mig i lang tid, fordi jeg linker til refferencer på engelsk og jeg har fået på puklen for ikke at skrive det på forståelig dansk. Og så viser det sig at i begge visiterer den side som i selv nedgør. Men hvis det er så svært med engelske termer og gloser, hvad laver i så begge på misterxmedia? Det må sku' da være totalt spild af tid? Og hvad var problemet med mine links så?

Herudover bare for en ordens skyld, så har jeg uddraget elementer tilføjet andre og udeladt tredie ting. For at samle det jeg synes var mest interessant. Og redman jeg har hele tiden fortalt at jeg finder inspiration og holdningsfæller på misterxmedia. Der diskuteres tingene og ting udfordres i en god stemning, da præmissen er at man er nysgerrige og ikke har troet på at alt var fortalt om elementerne i Xbox one.

Og indtil videre så har de været SPOT ON, hvis noget mere end man kan sige om nogen andre medier.

Men Blauwy som sagt tak for tilkendegivelsen.


Ingen har sagt det er svært med engelske termer, men derimod at du bruger dem forkert hvilket får det til at virke som om at du ikke aner hvad du snakker om, men barer kopierer fra andetsteds. Det har jeg også påpeget for dig før, men det valgte du at ignorere, sammen med andre folks indlæg der spørger ind til det du skriver.


Jeg er nød til at spørge hvad det er for engelske termer du mener jeg ikke forstår og bruger forkert?
Det ville være rart at få nogle eksempler på det når det er så stort et problem, så er det jo noget jeg må kigge på!

Editeret: bare lige for en ordens skyld så tænker jeg at henvisningen til Nauty Dogs skyldes deres SVINDEL med Uncharted 4, som blev vist frem i 1080p 60fps og kommenteret som in game både under og efter. Den har jeg selv bragt her på forumet, da jeg synes det er noget SF det værste svineri jeg har oplevet fra en udvikler.
Senest rettet af cigi silk 14. feb 2015 22:14, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 14. feb 2015 21:02

Jeg har været meget efter dig her i det offentlige rum Cigi, så du skal også have dine roser her;
Det har været en ren fornøjelse at læse dine indlæg på de sidste 2 sider. Der har været kvalitet i, du har taget dig tid til at oversætte lidt, diverse termer er ikke skrevet med fed eller stor skrifttype, vigtigst af alt, så har du forsvaret dine synspunkter uden stikpiller eller som en religiøst fanatiker.

Både dit HBM indlæg og det om Ray tracing er superfede. De bliver ikke stoppet ned i halsen på modtageren, foder bloiver det i en foie gras gås, og det er ikke en wall-of-text. Det er supergode appetitvækkere, og så skal dem der har interessen nok læse op på skidtet. De der ikke forstår det, eller de dovne, spørger måske om mere info fra dig, og så har du din debat :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+3

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 14. feb 2015 21:25

IkkNico skrev:Jeg har været meget efter dig her i det offentlige rum Cigi, så du skal også have dine roser her;
Det har været en ren fornøjelse at læse dine indlæg på de sidste 2 sider. Der har været kvalitet i, du har taget dig tid til at oversætte lidt, diverse termer er ikke skrevet med fed eller stor skrifttype, vigtigst af alt, så har du forsvaret dine synspunkter uden stikpiller eller som en religiøst fanatiker.

Både dit HBM indlæg og det om Ray tracing er superfede. De bliver ikke stoppet ned i halsen på modtageren, foder bloiver det i en foie gras gås, og det er ikke en wall-of-text. Det er supergode appetitvækkere, og så skal dem der har interessen nok læse op på skidtet. De der ikke forstår det, eller de dovne, spørger måske om mere info fra dig, og så har du din debat :)


Billede :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 28. feb 2015 09:21

Nå nu er der ikke lang tid til "time to talk about the Xbox one" :D

Jeg ved naturligvis ikke hvor meget de lukker op for posen men nu er AMD begyndt at tegne et billede af deres fremtid med fx embeded edram, High band memory som er placeret på apu'en stakked memory som vi altid har sagt var i Xbox one. De nævner PIM (process in memory) som jeg også har nævnt en masse gange så mon ikke der bliver løftet en række NDA's.

Vi har lige læst at dx12 vil etablere brugen af forskellige gpu i samme maskine, hvor dc12 behandler den som en. Netop det der skal til for at sætte Xbox one forskellige compute elementer i spil. Dx12 ændrer ikke på hardware, men sætter det i spil som hærværket der fra starten. Beta tested in the future.

Jeg har også nævnt at DX12 ikke alene handler om CPU optimering, selv om det i sig selv er mega stort. Men igen hvis du vil forstå hvad der er på vej fra AMD og hvad der allerede ligger i Xbox one, da meget er MS patenter og en forlængelse af det man allerede startede med i Xbox 360.
Forstå evt. Lidt om hvad der gjorde Xbox one unik og gæt hvem der har skrevet det.
http://arstechnica.com/features/2005/05/xbox360-1/2/

Læs dette her, hvis du vil forstå hvorfor jeg også havde ondt af PC gamere, som lige har købt et stort RIG, vi er på vej ind i et paradigmeskifte - disruptive tech, hvor locality er afgørende da det at flytte data bliver den nye flaskehals. Prøv at læs nedenstående og se på de performance forbedringer AMD snakker om. Jeg garanterer du vil blive shokeret!

Those exascale supercomputers will be capable of performing more than one quintillion calculations per second, roughly 50 times faster than today’s fastest available supercomputers.


Mon der er nogen der kan huske MS pitch at deres nye design mere ligner arkitechturen på supercomputers og at det nu handler om at have data det rette sted. Move engines er sfgørende i den sammenhæng da den vil kopiere data til local HBM med mega lille lateny og voldsom stor båndbredde.

http://apusilicon.com/high-performance-amd-apu/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 1. mar 2015 08:57

cigi silk skrev:Jeg ved naturligvis ikke hvor meget de lukker op for posen men nu er AMD begyndt at tegne et billede af deres fremtid med fx embeded edram, High band memory som er placeret på apu'en stakked memory som vi altid har sagt var i Xbox one. De nævner PIM (process in memory) som jeg også har nævnt en masse gange så mon ikke der bliver løftet en række NDA's.

AMD sparker i hvert fald GDC igang sammen med Nvidia med at indlede "en ny æra for grafik håndtering. Udviklere kan udnytte gpu'en på en hidtil uset måde"

http://schedule.gdconf.com/session/adva ... -directx12


cigi silk skrev:Vi har lige læst at dx12 vil etablere brugen af forskellige gpu i samme maskine, hvor dc12 behandler den som en.

Når du skriver gpu, mener du så den enkelte kerne, eller flere gpu enheder?
Det første ville hænge rigtigt godt sammen med hvad Brad Wardell siger omkring bedre kerneudnyttelse og load balancing.

Fandt lige denne fine illustartion på Reddit. Om den rent faktisk kommer fra Wardell ved jeg ikke (der var ikke angivet kilde), men den illustrerer meget fint mit eget McD eksempel

Billede


cigi silk skrev:Jeg har også nævnt at DX12 ikke alene handler om CPU optimering, selv om det i sig selv er mega stort.

Jeg tror stadig optimeringen giver det største boost, alt andet vil "blot" være støttesystemer og teknikker. Hvilke disse er bliver vi forhåbentligt snart klogere på.

MS har en DirectX Developer Blog, hvor jeg tænker vi får en masse at se under GDC. Jeg glæder mig i hvert fald til endelig at se mere end Brad wardell og Star Swarm
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 1. mar 2015 10:32

Vil man egentlig kunne se livestream fra Gdc i år? Jeg syntes ikke jeg har kunne finde noget om det nogen steder endnu!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Annxii » 1. mar 2015 17:46

SteffenPoulsen skrev:Vil man egentlig kunne se livestream fra Gdc i år? Jeg syntes ikke jeg har kunne finde noget om det nogen steder endnu!

jeg mener ikke der plejer at være at være officielle live streams fra GDC. Måske nogle sponsored sessions hvor sponsor selv laver en stream. Ellers bliver en god del af sessions nok lagt ud til download senere
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 1. mar 2015 19:08

Ja det er lidt ærgerligt at de ikke har en live streaming :-) der kom i hvert fald til at ske en masse spænden ting om DX12 og Xbox og hvad det har af betydning i helhed :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Annxii » 1. mar 2015 20:02

hackNICE1112@ skrev:Ja det er lidt ærgerligt at de ikke har en live streaming :-) der kom i hvert fald til at ske en masse spænden ting om DX12 og Xbox og hvad det har af betydning i helhed :-)

Nu skal man jo ikke forvente at få et show ala E3. GDC er en udviklerkonference. Som sådan vil "en live stream" heller ikke give voldsomt meget mening eftersom det ikke et ét langt kontinuerligt flow, men mange sessioner, der foregår på samme tid. Microsoft plejer at lave live stream af keynote for deres egne store konferencer og så efterfølgende download af de enkelte sessioner efterhånden som de bliver afholdt.

Uden bevidst at træde nogen over tæerne så vil jeg våge at påstå, at langt største parten af alle i diverse spil-communities, der lige i øjeblikket interesserer sig for GDC, er langt bedre tjent med en lægmandsbeskrivelse end at se selve konferencen.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster