Blauwy skrev:hackNICE1112@ skrev:Fable legensd som blive vist på win 10 var fra en xbox one
Hvad får dig til at tro det?
At der var ikoner fra en XBO controller, eller fordi det var det de sagde?
hackNICE1112@ skrev:Blauwy skrev:hackNICE1112@ skrev:Fable legensd som blive vist på win 10 var fra en xbox one
Hvad får dig til at tro det?
At der var ikoner fra en XBO controller, eller fordi det var det de sagde?
Det var da det hun sage
Elgaard skrev:"It runs on Xbox One"
NVIDIA’s advanced rendering solutions not only scale across GPUs in a system, but also across a local cluster environment, to a third party rendering service, or to the cloud for on-demand rendering needs. With NVIDIA® technology, GPU-powered clouds enables collaborative and interactive 3D experience on laptops, tablets or even smartphones. Software developers can integrate iray Cloud rendering capabilities into existing applications today.
Vi taler ikke om 50%, vi taler om 3-500%.
cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?
-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.
Det er selvfølgelig vigtigt lige at huske på at Nitros er udivklet til Strategispil, og at de typsik vil være CPU bound, da der helst skal være rigtigt mange uafhængige aktører NPC som agerer i forhold til hinanden for at skabe det de bedste forudsætninger for et realistisk strategispil.
Og Brad Wardell er der jo først og fremmest for at sælge sin Engine. Men det er sådan set alt sammen fint, men det mest interessante i alt det her er så, at hvis man ser på den test der er lavet på Anantech så viser det sig jo der at det nye bottleneck ikke længere er CPU'en for at holde GPU'en aktiveret optimalt det er COMMAND processoren.
Og whooops - skulle vi så ikke lige kigge på XBOX One og se hvad de har gjort ved den. XBOX one har 4 command processors - mod PS1 EN!. PS4 kan håndetere 9 tråde (en CP med 8 Aces =9), mens xbox one er "highly beefed up and customised Command processors" der kan håndtere 16 work items hver, dvs. 4x16 = 64 work items.
Herudover så siger Brad selv at han ikke håndterede bundles i sin engine - det vil effektivt fordoble performance som man kan se her:
Og så er vi slet ikke begyndt at tale om HSA og Network on a chip, 3D WAFFER osv....Det her er rent DX12, forudsat at der udvikles med udnyttelsen af alle CORES fra starten af.
Man skulle jo næsten tro at de vidste hvad de lavede da de udviklede Xbox One .
cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?
IkkNico skrev:cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?
Så, is på Batman. det er stadig kun spil og underholdning, og der er ingen herinde der behandler emnet religiøst ... Jeg kan kun komme i tanke om 2
DX12 kunne i princippet øge performance med 50.000%, hvis ikke udviklerne koder til det, ser vi ikke noget som helst til DX12. Derfor ser jeg frem til høre hvad hvad glNext byder på, for hvis det er noget der minder om DX12 load balancing, så er der en god chance for at vi også kommer til at se DX12 spil fra 3. parts leverandører, og ikke kun i eksklusive titler.
Jeg hæfter mig ved at Brad wardell er overordentligt begejstret, og at Anandtech åbvenbart har kørt nogle DX12 tests (jeg kan ikke finde dem).
Jeg sidder altså stadig på den gren i træet der hedder; Show me the games ... Og så vil jeg ikke håbe at de næste 5 kun går op i eye-candy fremfor gameplay
More than 100 game developers are already working with DX12 through Microsoft’s early access program, Microsoft said Wednesday. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/01/21 ... 4Ja1j.dpuf
cigi silk skrev:Ja den hvade jeg nok regnet ud mht. din gren , men indtil videre kan vi vel konstatere at DX12 betyder mere end det småtteri som mange er jer herinde har snakket om - ikke mindst i relation til XBOX One. At i vil se det i praksis, fint - det er vi jo blevet enige om at nogen ikke tror på noget før det er praksis.
cigi silk skrev:Men mht. udbredelse så:More than 100 game developers are already working with DX12 through Microsoft’s early access program, Microsoft said Wednesday. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/01/21 ... 4Ja1j.dpuf
DX12 understøttes afSo far, Nitrous, Unreal Engine 4, CRYENGINE and Frostbite .
http://www.dsogaming.com/news/stardock- ... real-time/
cigi silk skrev:Så derfor handler det mere om hvilken engine som folk udvikler spil i - og MS har hvis fint fat i de engines som får betydning, Unreal skulle i øvrigt være et monster - noget som vi kommer til at se til GDC, b.la. Ray Traycing understøttes direkte i deres engine. En del af disse engines vil sikkert også understøtte GlNext og det er jo perfekt.
cigi silk skrev:Men lad os da sammen igen vente på de første spil - tålmodighed er en dyd, som jeg desværre ikke er så god til.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster