Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. jan 2015 09:55

Blauwy skrev:
hackNICE1112@ skrev:Fable legensd som blive vist på win 10 var fra en xbox one :-)


Hvad får dig til at tro det?

At der var ikoner fra en XBO controller, eller fordi det var det de sagde?


Det var da det hun sage :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Elgaard » 25. jan 2015 12:41

hackNICE1112@ skrev:
Blauwy skrev:
hackNICE1112@ skrev:Fable legensd som blive vist på win 10 var fra en xbox one :-)


Hvad får dig til at tro det?

At der var ikoner fra en XBO controller, eller fordi det var det de sagde?


Det var da det hun sage :-)


"It runs on Xbox One"

Billede
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. jan 2015 12:49

Hvad får dig til at tro det?

At der var ikoner fra en XBO controller, eller fordi det var det de sagde?[/quote]

Det var da det hun sage :-)[/quote]

"It runs on Xbox One"

Billede[/quote]

Haha sjovet :-) har du set den video fra win 10 hvor hun siger det er fra en xbox one hun spiller :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf JohnH » 25. jan 2015 12:52

Elgaard skrev:"It runs on Xbox One"


Jep, og som jeg hele tiden har sagt, XB1 og PS4 er bare PC'ER! :wink:

Billede
http://www.cinemablend.com/games/Xbox-O ... 56737.html
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 25. jan 2015 12:59

Hack, snakker du om denne video?



Jeg kan ikke lige finde en video fra selve eventet, men jeg gætter på det er denne de viste.


Det er cross gameplay footage siger de. Derfor de også sidder med mus og keyboard fremme. Men de har bare ikke lagt spillet ned på en "rigtig" Xbox One men derimod kører det hele på stærke PC'er med Xbox emulators eller dev kits, hvad de nu end bruger til udviklingen af Xbox spil.

Det sker alt for tit at PR folk siger: "Jajaja det er fra konsol det her gameplay!", selvom man tydeligvis kan se at det ikke er.
De bruger ikke konsoller til at vise tingene frem. De vil vise spillet frem på bedst mulige måde og med flydende gameplay. Det ærgerlige er at naive folk aldrig lærer det. De bliver skuffet hver eneste gang. Se bare Watchdogs fiaskoen. "Jajaja det er DIREKTE fra PS4". Ja, det var det så ikke.

Det sker ved hvert eneste event, det kører aldrig direkte fra konsollerne, det er ikke noget nyt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 30. jan 2015 15:15

Tænker vi fortsætter trenden med at holde meget af denne snak ude af Xbox one tråden, så selvom dette ikke er skjult hardware eller hemmelige chips, så er det temmeæligt interessant, især for dem der kan lide at råbe: Power of the cloud ... For ja, der er åbenbart noget kraft i skyen.

Nvidia tilbyder rendering i skyen. Ikke i teorien, i praksis ...

NVIDIA’s advanced rendering solutions not only scale across GPUs in a system, but also across a local cluster environment, to a third party rendering service, or to the cloud for on-demand rendering needs. With NVIDIA® technology, GPU-powered clouds enables collaborative and interactive 3D experience on laptops, tablets or even smartphones. Software developers can integrate iray Cloud rendering capabilities into existing applications today.


... Og hvis de kan, så kan andre helt sikkert også (og så er det mere vand på min GaaS mølle :mrgreen: )

Kilde: http://www.nvidia.com/object/gpu-cloud-rendering.html
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf morten p » 8. feb 2015 14:49

https://www.youtube.com/watch?v=47cnFWK0dRM Virkelig spændende podcast om det her emne!
morten p
Niveau 5
 
Indlæg: 1286

+3

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 8. feb 2015 15:00

Ja, Brad wardell er meget begejstret for DX12. Det var også ham, der sagde at GDC i marts bliver vild

http://youtu.be/47cnFWK0dRM?t=10m21s

*edit*
Hørte videre i podcastet, og Brad er sgu' ikke ked af det, fx. har han følgende ar sige performanceforbedring på XBO som følge af DX12 kodede spil :shock: Det er fa'me store forbedringer, han lover ... eller rettere snakker om

Vi taler ikke om 50%, vi taler om 3-500%.


http://youtu.be/47cnFWK0dRM?t=23m37s
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 8. feb 2015 22:28

Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

Det er selvfølgelig vigtigt lige at huske på at Nitros er udivklet til Strategispil, og at de typsik vil være CPU bound, da der helst skal være rigtigt mange uafhængige aktører NPC som agerer i forhold til hinanden for at skabe det de bedste forudsætninger for et realistisk strategispil.

Og Brad Wardell er der jo først og fremmest for at sælge sin Engine. Men det er sådan set alt sammen fint, men det mest interessante i alt det her er så, at hvis man ser på den test der er lavet på Anantech så viser det sig jo der at det nye bottleneck ikke længere er CPU'en for at holde GPU'en aktiveret optimalt det er COMMAND processoren.

Og whooops - skulle vi så ikke lige kigge på XBOX One og se hvad de har gjort ved den. XBOX one har 4 command processors - mod PS1 EN!. PS4 kan håndetere 9 tråde (en CP med 8 Aces =9), mens xbox one er "highly beefed up and customised Command processors" der kan håndtere 16 work items hver, dvs. 4x16 = 64 work items.

Herudover så siger Brad selv at han ikke håndterede bundles i sin engine - det vil effektivt fordoble performance som man kan se her:


Og så er vi slet ikke begyndt at tale om HSA og Network on a chip, 3D WAFFER osv....Det her er rent DX12, forudsat at der udvikles med udnyttelsen af alle CORES fra starten af.

Man skulle jo næsten tro at de vidste hvad de lavede da de udviklede Xbox One =D> .
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 8. feb 2015 23:02

Oh my god, hvor jeg dog håber at bare halvdelen af det der bliver en realitet, men indtil nu er det jo altså stadig snak.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Theis Jensen » 9. feb 2015 00:39

cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then wont look much different then until the new DX 12 game engines.

Det er selvfølgelig vigtigt lige at huske på at Nitros er udivklet til Strategispil, og at de typsik vil være CPU bound, da der helst skal være rigtigt mange uafhængige aktører NPC som agerer i forhold til hinanden for at skabe det de bedste forudsætninger for et realistisk strategispil.

Og Brad Wardell er der jo først og fremmest for at sælge sin Engine. Men det er sådan set alt sammen fint, men det mest interessante i alt det her er så, at hvis man ser på den test der er lavet på Anantech så viser det sig jo der at det nye bottleneck ikke længere er CPU'en for at holde GPU'en aktiveret optimalt det er COMMAND processoren.

Og whooops - skulle vi så ikke lige kigge på XBOX One og se hvad de har gjort ved den. XBOX one har 4 command processors - mod PS1 EN!. PS4 kan håndetere 9 tråde (en CP med 8 Aces =9), mens xbox one er "highly beefed up and customised Command processors" der kan håndtere 16 work items hver, dvs. 4x16 = 64 work items.

Herudover så siger Brad selv at han ikke håndterede bundles i sin engine - det vil effektivt fordoble performance som man kan se her:


Og så er vi slet ikke begyndt at tale om HSA og Network on a chip, 3D WAFFER osv....Det her er rent DX12, forudsat at der udvikles med udnyttelsen af alle CORES fra starten af.

Man skulle jo næsten tro at de vidste hvad de lavede da de udviklede Xbox One =D> .


Virkeligt spændende, men jeg vil se spillene kører på min egen xbox one, hvor jeg kan vurdere det med mine egne øjne. Tech videoer giver jeg ikke to potter pis for.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 9. feb 2015 16:33

cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?

Så, is på Batman. det er stadig kun spil og underholdning, og der er ingen herinde der behandler emnet religiøst ... Jeg kan kun komme i tanke om 2 ;)

DX12 kunne i princippet øge performance med 50.000%, hvis ikke udviklerne koder til det, ser vi ikke noget som helst til DX12. Derfor ser jeg frem til høre hvad hvad glNext byder på, for hvis det er noget der minder om DX12 load balancing, så er der en god chance for at vi også kommer til at se DX12 spil fra 3. parts leverandører, og ikke kun i eksklusive titler.

Jeg hæfter mig ved at Brad wardell er overordentligt begejstret, og at Anandtech åbvenbart har kørt nogle DX12 tests (jeg kan ikke finde dem).

Jeg sidder altså stadig på den gren i træet der hedder; Show me the games ... Og så vil jeg ikke håbe at de næste 5 kun går op i eye-candy fremfor gameplay
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Lodberg » 9. feb 2015 17:27

Testene kan ses her http://www.anandtech.com/show/8962/the- ... ar-swarm/5

De 300-500% forbedringer omhandler, som jeg forstår det, udelukkende FPS og udelukkende tests kørt på PC.

Man skal være være pessimistiske anlagt eller bange for at sluge en kamel eller to, hvis ikke man tror det vil give synlige effekter i fremtidens spil.
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 9. feb 2015 17:35

IkkNico skrev:
cigi silk skrev:Jeg har egentligt ventet lidt på at alle dem der har sagt at DX12 ikke får den store betydning melder sig på banen?, eller er alle konverteret til DX12 believers - det er jo nærmest religiøst?

Så, is på Batman. det er stadig kun spil og underholdning, og der er ingen herinde der behandler emnet religiøst ... Jeg kan kun komme i tanke om 2 ;)

DX12 kunne i princippet øge performance med 50.000%, hvis ikke udviklerne koder til det, ser vi ikke noget som helst til DX12. Derfor ser jeg frem til høre hvad hvad glNext byder på, for hvis det er noget der minder om DX12 load balancing, så er der en god chance for at vi også kommer til at se DX12 spil fra 3. parts leverandører, og ikke kun i eksklusive titler.

Jeg hæfter mig ved at Brad wardell er overordentligt begejstret, og at Anandtech åbvenbart har kørt nogle DX12 tests (jeg kan ikke finde dem).

Jeg sidder altså stadig på den gren i træet der hedder; Show me the games ... Og så vil jeg ikke håbe at de næste 5 kun går op i eye-candy fremfor gameplay


Ja den hvade jeg nok regnet ud mht. din gren :-), men indtil videre kan vi vel konstatere at DX12 betyder mere end det småtteri som mange er jer herinde har snakket om - ikke mindst i relation til XBOX One. At i vil se det i praksis, fint - det er vi jo blevet enige om at nogen ikke tror på noget før det er praksis.

Har du i øvrigt kigget lidt ind i det jeg skriver om Command processors i XBOX ONE =D> =D>

Men mht. udbredelse så:
More than 100 game developers are already working with DX12 through Microsoft’s early access program, Microsoft said Wednesday. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/01/21 ... 4Ja1j.dpuf


DX12 understøttes afSo far, Nitrous, Unreal Engine 4, CRYENGINE and Frostbite .
http://www.dsogaming.com/news/stardock- ... real-time/

Så derfor handler det mere om hvilken engine som folk udvikler spil i - og MS har hvis fint fat i de engines som får betydning, Unreal skulle i øvrigt være et monster - noget som vi kommer til at se til GDC, b.la. Ray Traycing understøttes direkte i deres engine. En del af disse engines vil sikkert også understøtte GlNext og det er jo perfekt.

I øvrigt så var anantech artiklen ikke så svært at finde - forsiden:
http://www.anandtech.com/show/8962/the- ... star-swarm

Men lad os da sammen igen vente på de første spil - tålmodighed er en dyd, som jeg desværre ikke er så god til.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 9. feb 2015 17:50

cigi silk skrev:Ja den hvade jeg nok regnet ud mht. din gren :-), men indtil videre kan vi vel konstatere at DX12 betyder mere end det småtteri som mange er jer herinde har snakket om - ikke mindst i relation til XBOX One. At i vil se det i praksis, fint - det er vi jo blevet enige om at nogen ikke tror på noget før det er praksis.

Det er fordi indtil vi se DX12 spil, så har DX12 jo ikke nogen betydning.


cigi silk skrev:Men mht. udbredelse så:
More than 100 game developers are already working with DX12 through Microsoft’s early access program, Microsoft said Wednesday. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/01/21 ... 4Ja1j.dpuf


DX12 understøttes afSo far, Nitrous, Unreal Engine 4, CRYENGINE and Frostbite .
http://www.dsogaming.com/news/stardock- ... real-time/

Se, nu begynder det at blive interessant. Vi savner en kilde på at de nævnte engiens rent faktisk understøtter DX12, men det ville være mærkeligt hvis de ikke gjorde (eller glNext som du selv er inde på), og det ville også være fedt at f andre devs and Brad Wardell på banen, men alt i alt er det rart at se nmoget konkret info fra andre end MS.


cigi silk skrev:Så derfor handler det mere om hvilken engine som folk udvikler spil i - og MS har hvis fint fat i de engines som får betydning, Unreal skulle i øvrigt være et monster - noget som vi kommer til at se til GDC, b.la. Ray Traycing understøttes direkte i deres engine. En del af disse engines vil sikkert også understøtte GlNext og det er jo perfekt.

Ja, hvis der kan kmme en form for fælles platform, så 3. parts udviklerne kan optimere til de respektive APIer effektivt og billigt, så er vi som slutbrugere bedre stillet.


cigi silk skrev:Men lad os da sammen igen vente på de første spil - tålmodighed er en dyd, som jeg desværre ikke er så god til.

Det er ogå helt OK. tror vi har opdaget at det her er din juleaften, men du kommer nok til at vente et par år med at åbne den store gave, og må nøjes med nogle lidt mindre i mellemtiden. Jeg glæder mig også til GDC. DX12 og glNext info og muligvis nogle demoer skulle nok kunne skabe lidt hype hen mod de store anonceringer til E3. Jeg håber som sagt bare ikke det hele drukner i eye-candy
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron