Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Shooter DK » 9. okt 2014 17:23

Michelve skrev:Mon ikke at der komme en ny slim model på market den 9\2-15 som er med en nye dx13 eller dx14 chip ;)


Nej, den er allerede indbygget, men ingen har fundet den, for den specifikke chip er usynligt. Kun hvis du stiller dig på rådhuspladsen med din xbox i hånden, og råber penis 47 gange, så kommer chippen til syne, og den bliver hermed aktiveret. Styrken af denne chip vil udkonkurrere alle computere 52,5 år frem i tiden. Hvis i ikke tror mig, så tjek dette:
Billede

Dette bekræfter metoden:
Billede

Så ja, Cigi fik ret!
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 20. okt 2014 12:25

Jeg vil lige starte med at jeg er totalt kold overfor hvad diverse personer mener om mig mine indlæg. Jeg kan garantere de samme personer om at jeg med garanti ved mere om det jeg poster end disse personers viden lagt sammen. Men det er nok en naturlig reaktion at hvis der er noget man ikke forstår, så skal det hakkes ned.

Samtidig har jeg jo nu valgt at lægge disse indslag i denne tråd, som folk som synes det er latterligt jo kan holde sig ude af. Jeg gider ikke lægere tage lange dialoger med folk som staidg tror på "greatness awaits...." - og ikke ønsker at sætte sig ind i stoffet - hvorfor en dialog ikke bliver mulig.

Så er vi måske nu tilbage til dem der glæder sig til DX12 og tror det kommer til at gøre en stor forskel !
Her er lidt ekstra til at bekræfte at vi i hvert fald ikke får noge at vide før 2015. Min egen forventede dato er 9 feb. 2015 baseret på MS teaser under WIN 10 præsentationen.

Brad Wardell er ham der sagde at DX12 defacto er det samme som at få en ekstra GPU og det har han fået masser at lort for, da han ikke har kunnet underbygge det (NDA). Og han er ikke nogen hvem som helst i udviklingssammenhænge (StarSwarm, Nitros engine...)

https://twitter.com/draginol/status/504384969226346496
I used to be a good source of MS info. Then MS just plain gave me everything in exchange for an NDA. Now I suck.


https://twitter.com/draginol/status/523250403584929793

I feel bad for my tech friends who follow me. Sorry so much game stuff lately. Win10, DX12 stuff soon. Lots coming.


Brad Wardell‏@draginol·Oct 17
@BmoreChubs good stuff coming. That's about all I can say. MS is doing some amazing stuff.


@PawelSwiecki @OxideGames Yes. But not until January at the earliest.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Theis Jensen » 20. okt 2014 18:05

cigi silk skrev:Jeg vil lige starte med at jeg er totalt kold overfor hvad diverse personer mener om mig mine indlæg. Jeg kan garantere de samme personer om at jeg med garanti ved mere om det jeg poster end disse personers viden lagt sammen. Men det er nok en naturlig reaktion at hvis der er noget man ikke forstår, så skal det hakkes ned.

Samtidig har jeg jo nu valgt at lægge disse indslag i denne tråd, som folk som synes det er latterligt jo kan holde sig ude af. Jeg gider ikke lægere tage lange dialoger med folk som staidg tror på "greatness awaits...." - og ikke ønsker at sætte sig ind i stoffet - hvorfor en dialog ikke bliver mulig.

Så er vi måske nu tilbage til dem der glæder sig til DX12 og tror det kommer til at gøre en stor forskel !
Her er lidt ekstra til at bekræfte at vi i hvert fald ikke får noge at vide før 2015. Min egen forventede dato er 9 feb. 2015 baseret på MS teaser under WIN 10 præsentationen.

Brad Wardell er ham der sagde at DX12 defacto er det samme som at få en ekstra GPU og det har han fået masser at lort for, da han ikke har kunnet underbygge det (NDA). Og han er ikke nogen hvem som helst i udviklingssammenhænge (StarSwarm, Nitros engine...)

https://twitter.com/draginol/status/504384969226346496
I used to be a good source of MS info. Then MS just plain gave me everything in exchange for an NDA. Now I suck.


https://twitter.com/draginol/status/523250403584929793

I feel bad for my tech friends who follow me. Sorry so much game stuff lately. Win10, DX12 stuff soon. Lots coming.


Brad Wardell‏@draginol·Oct 17
@BmoreChubs good stuff coming. That's about all I can say. MS is doing some amazing stuff.


@PawelSwiecki @OxideGames Yes. But not until January at the earliest.


Ja, eller E3 2015, 2016 2017 eller 2018 eller måske senere.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf jepsen80 » 20. okt 2014 18:06

Theis Jensen skrev:
cigi silk skrev:Jeg vil lige starte med at jeg er totalt kold overfor hvad diverse personer mener om mig mine indlæg. Jeg kan garantere de samme personer om at jeg med garanti ved mere om det jeg poster end disse personers viden lagt sammen. Men det er nok en naturlig reaktion at hvis der er noget man ikke forstår, så skal det hakkes ned.

Samtidig har jeg jo nu valgt at lægge disse indslag i denne tråd, som folk som synes det er latterligt jo kan holde sig ude af. Jeg gider ikke lægere tage lange dialoger med folk som staidg tror på "greatness awaits...." - og ikke ønsker at sætte sig ind i stoffet - hvorfor en dialog ikke bliver mulig.

Så er vi måske nu tilbage til dem der glæder sig til DX12 og tror det kommer til at gøre en stor forskel !
Her er lidt ekstra til at bekræfte at vi i hvert fald ikke får noge at vide før 2015. Min egen forventede dato er 9 feb. 2015 baseret på MS teaser under WIN 10 præsentationen.

Brad Wardell er ham der sagde at DX12 defacto er det samme som at få en ekstra GPU og det har han fået masser at lort for, da han ikke har kunnet underbygge det (NDA). Og han er ikke nogen hvem som helst i udviklingssammenhænge (StarSwarm, Nitros engine...)

https://twitter.com/draginol/status/504384969226346496
I used to be a good source of MS info. Then MS just plain gave me everything in exchange for an NDA. Now I suck.


https://twitter.com/draginol/status/523250403584929793

I feel bad for my tech friends who follow me. Sorry so much game stuff lately. Win10, DX12 stuff soon. Lots coming.


Brad Wardell‏@draginol·Oct 17
@BmoreChubs good stuff coming. That's about all I can say. MS is doing some amazing stuff.


@PawelSwiecki @OxideGames Yes. But not until January at the earliest.


Ja, eller E3 2015, 2016 2017 eller 2018 eller måske senere.


Tror du er en dem han nævner i starten
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Theis Jensen » 20. okt 2014 18:13

Ja, det er muligt. Cigi havde forudset E3 2014, men tog fejl og tro mig, han vil tage fejl når han nævner februar 2015, og endnu mere, at xbox one nogen sinde bliver så kraftigt som han håber på. Jeg håber dog at han får ret, for så er der håb for, at xbox one en dag kan vise 1080p 60fps
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. okt 2014 18:21

Theis Jensen skrev:Ja, det er muligt. Cigi havde forudset E3 2014, men tog fejl og tro mig, han vil tage fejl når han nævner februar 2015, og endnu mere, at xbox one nogen sinde bliver så kraftigt som han håber på. Jeg håber dog at han får ret, for så er der håb for, at xbox one en dag kan vise 1080p 60fps


Forza motorsport køre da 1080p 60fps på xbox one så det kan godt tro bare det handle om at dem der lave spil skal bruge mere tid på det :-) og måske skal de også lige lære de ny konsoller rigtig at kende de er jo kun næsten et år gamle :-) men for mig personligt er det vigtigste et godt gameplay :-) så hvis jeg gik meget op i grafik så var det nok en pc jeg spille på :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 20. okt 2014 18:30

Ja man spiller vel xbox fordi det er den fedeste platform at spille på, med en god controller og et stabilt og fedt online community. Selvfølgelig er det fedt når den nye maskine åbner for lidt flere muligheder i spillene og at det også har fået et tiltrængt grafisk løft, men vil man absolut sidde og tælle pixels, så er det da klart pc der er det foretrukne sted for sådan noget!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Theis Jensen » 20. okt 2014 18:38

hackNICE1112@ skrev:
Theis Jensen skrev:Ja, det er muligt. Cigi havde forudset E3 2014, men tog fejl og tro mig, han vil tage fejl når han nævner februar 2015, og endnu mere, at xbox one nogen sinde bliver så kraftigt som han håber på. Jeg håber dog at han får ret, for så er der håb for, at xbox one en dag kan vise 1080p 60fps


Forza motorsport køre da 1080p 60fps på xbox one så det kan godt tro bare det handle om at dem der lave spil skal bruge mere tid på det :-) og måske skal de også lige lære de ny konsoller rigtig at kende de er jo kun næsten et år gamle :-) men for mig personligt er det vigtigste et godt gameplay :-) så hvis jeg gik meget op i grafik så var det nok en pc jeg spille på :-)


Så hvis du er i tvivl, om du skal have en toyota eller en suzuki, så vælger du ikke den ene fordi den er lidt bedre fordi der findes en bugatti?

Ja, forza motorsport er 1080p 60fps, men stort set alle spil kører højere opløsning og fps på ps4. Personligt er jeg ligeglad, jeg forholder mig blot til realiteten. Jeg har alligevel begge:
Billede

Jeg har som udgangspunkt valgt at købe multiplatform spil på xbox one på grund af følgende:
Stabile servere
Bedre OS
Bedre controller
Fedt xbox community (xboxlif.dk)

Jeg er dog stadig glad for min ps4, for der er flere fede eksklusive spil på vej end til xbox one efter min mening.

Jeg er personligt lidt ærgerlig over, at COD AW ikke får stabil 60fps i singleplayer på xbox one, men dog bedre online i forhold til ghost og derfor 882p 60fps online, men singleplayer bliver nok bedre på ps4, og ja, jeg spiller også singleplayer i call of duty.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 20. okt 2014 18:47

Det er en meget sund indstilling du har til det Theis. Hvis alle opførte sig sådan og bare købte den maskine de helst vil spille på(eller begge), og så ellers blandede sig uden om andres valg så havde vi en meget pænere tone online og PlayStation fans ville kunne diskutere multiplatforms spillene med xbox fans uden at de gik over i direkte had mod de andres valg af plastic box.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. okt 2014 18:48

Som jeg skrive så er gameplay det vigtigste for mig i et spil :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Theis Jensen » 20. okt 2014 19:01

SteffenPoulsen skrev:Det er en meget sund indstilling du har til det Theis. Hvis alle opførte sig sådan og bare købte den maskine de helst vil spille på(eller begge), og så ellers blandede sig uden om andres valg så havde vi en meget pænere tone online og PlayStation fans ville kunne diskutere multiplatforms spillene med xbox fans uden at de gik over i direkte had mod de andres valg af plastic box.


Jamen, tak skal du have Steffen. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. okt 2014 19:08

SteffenPoulsen skrev:Det er en meget sund indstilling du har til det Theis. Hvis alle opførte sig sådan og bare købte den maskine de helst vil spille på(eller begge), og så ellers blandede sig uden om andres valg så havde vi en meget pænere tone online og PlayStation fans ville kunne diskutere multiplatforms spillene med xbox fans uden at de gik over i direkte had mod de andres valg af plastic box.


Ja jeg er helt enig :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 12. dec 2014 09:27

Som opfølgning på detbat i PS4- vs Xbox tråden - er her lidt nyt GUF fra i dag. Synes ikke det giver mening at poste i den tråd, fordi jeg ikke ønsker at gøre det til en XBOX vs Ps4 tråd.

Brad har endeligt åbnet posen lidt i dag.

DX12 . Brad Wardell - Star Swam Developer - Nitros engine

http://www.littletinyfrogs.com/article/ ... DirectX_11


What this means to you

Next time you watch Jurassic Park or Phantom Menace, please realize that the CGI in those movies can be done in real-time today. However, most graphics engines in games still render scenes very differently than in movies. That’s because it’s only recently been possible to create real-world fidelity in real-time. But a modern machine with DirectX 12 (or Mantle) could do real-time visuals in a game that is as good as you would get in say Lord of the Rings.

The Post-Frame Rate game world

We will need get away from frame rate as being the key metric on its own (unless we’re comparing apples and apples). The DirectX 12 / Mantle specific games will look unmistakably different than what we have today.

What we basically do today in games is render a frame and then apply a bunch of post-process effects to it. In a DirectX 12 / Mantle world we’ll render images the same way they did CGI in the past. With a modern CPU + GPU combo with DirectX 12 you could do parts of the Battle of Helms Deep from LOTR in real-time. Keep a very close eye on Unreal 4, Frostbite, Crytek and of course Nitrous.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 12. dec 2014 09:49

Interessante udtalelser, men er dette i rewlation til XBO eller Windows 10?
XBO er ikke nævnt i linket, kun Windows 10. Jeg ved MS har snakket om cross-platform mellem de 2 platforme, men kommer det til at betyde, at XBO kan levere varen, som Brad Wardell beskriver den ovenfor?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 12. dec 2014 10:02

Win10 er jo fremtidssikret - for nyere hardware. Hardwaren i XO (eller PS4 for den sags skyld" er jo low-end i forhold til spille pc'ere i dag
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster

cron