Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 1. okt 2014 16:15

Jeg tror vi alle sammen håber at du får ret cigi, men jeg forstår ikke hvorfor du tror så meget på at der kommer til at ske det store!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 1. okt 2014 16:16

Slimjay DK skrev:
cigi silk skrev:Ja Slimjay klap du bare, husker også du klappede en del da dx12 blev annonceret mht. dens support af xbox One.



Jeg klappede mere efter endt E3 2014, det var episk .. Iøvrigt quoter jeg bare den gode Phil Spencer, som har været ude og sige følgende om DX12 " It's not going to be a massive change" samt poster et billed af hvad jeg tror "Almost time to talk about xbox" som du magisk vis får til "It's almost time to talk about Xbox One" kunne betyde, hvis det har en betydning.


Du ved jo godt at Cigi ved mere end Phil, ik. Uanset hvad de siger, vil Cigi stadig mene han har ret fordi han har læst noget i en blog på nettet. Cigi ved mest, af alle mennesker i branchen. Punktum!
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2014 16:31

Vi får at se hvad DX12 har at byde på omkring julen 2015 ... der er laaaaaaaaaaaaaaang tid til :)

Iøvrigt siger Insomniac’s Ted Price : Even with the 10% GPU bump, last year’s 10% CPU boost, and next year’s DirectX 12 release, titles on the Xbox One will likely struggle to hit 1080p for the rest of the console’s existence.

Og jeg mener at Udviklerne på The Witcher har nævnt noget ligende .. Og de må da forhelved vide hvad de snakker om.

http://www.extremetech.com/gaming/19107 ... y-not-both

Vedr. "it's time to talk about Xbox" kunne det også være : Xbox Games in your Browser http://www.neowin.net/news/microsoft-is ... ur-browser

:wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 1. okt 2014 18:29

Slimjay DK skrev:Vi får at se hvad DX12 har at byde på omkring julen 2015 ... der er laaaaaaaaaaaaaaang tid til :)

Iøvrigt siger Insomniac’s Ted Price : Even with the 10% GPU bump, last year’s 10% CPU boost, and next year’s DirectX 12 release, titles on the Xbox One will likely struggle to hit 1080p for the rest of the console’s existence.

Og jeg mener at Udviklerne på The Witcher har nævnt noget ligende .. Og de må da forhelved vide hvad de snakker om.

http://www.extremetech.com/gaming/19107 ... y-not-both

Vedr. "it's time to talk about Xbox" kunne det også være : Xbox Games in your Browser http://www.neowin.net/news/microsoft-is ... ur-browser

:wink:


Jeg er lidt forvirret omkring det med DX12 :-) for nogle udviklere siger at det ikke kom til at betyde nåde for xbox one og nogle sige det andet :-)

The Division Technical Director: DirectX 12 Will Improve Performance & Visuals Of Xbox One/PC Games


http://gamingbolt.com/the-division-tech ... nepc-games
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 1. okt 2014 19:09

Ja, improve er jo forbedring og selvfølgelig vil vi se en forbedring, det ville vi også se med tiden uden DX12. Hvis vi ikke så forbedringer med DX12 ville DX12 jo være spild af tid.

Jeg vælger at tro på Spencer "It's not going to be a massive change"
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 1. okt 2014 19:56

Microsoft skal nok eller burde ihvertfald fald nok sagtens kunne fremstille deres egne spil i 1080p med 60fps i fremtiden hvis spillene bliver designet specielt til xbox one maskinen. Multiplatform spillene vil blive ved med at være en smule pænere på ps4.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 1. okt 2014 20:06

Slimjay DK skrev:Vi får at se hvad DX12 har at byde på omkring julen 2015 ... der er laaaaaaaaaaaaaaang tid til :)

Iøvrigt siger Insomniac’s Ted Price : Even with the 10% GPU bump, last year’s 10% CPU boost, and next year’s DirectX 12 release, titles on the Xbox One will likely struggle to hit 1080p for the rest of the console’s existence.

Og jeg mener at Udviklerne på The Witcher har nævnt noget ligende .. Og de må da forhelved vide hvad de snakker om.

http://www.extremetech.com/gaming/19107 ... y-not-both

Vedr. "it's time to talk about Xbox" kunne det også være : Xbox Games in your Browser http://www.neowin.net/news/microsoft-is ... ur-browser

:wink:


Super interessant interview med Ted Price faktisk. Jeg synes han har en pointe i forhold til det vi har set indtil nu også.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 2. okt 2014 09:33

Jeg har hele tiden fastholdt at DX12 er flere ting. Det er den effektivisering af kernerne som vi ser fx via Mantel, men det er også aktivering af de ekstra triks og features som ligger i Xbox one og som peger ud i fremtiden.

Jeg har før sagt, at MS har arbejdet tæt sammen med AMD (3 mia USD) og har også nævnt HBM - High Bandwith Memory som en af disse nye features - embedded RAM direkte på GPU'en (Stacked). HBM er 9 X hurtigere end GDDR5.

Nu er AMD så begyndt at lukke op for posen omkring deres brug af HBM ! - igen tegn på at vi snart hører mere om xbox.

The first graphics products to feature HBM are allegedly going to be AMD’s 20nm Pirate Island Rx 300 series GPUs in 2015. In addition to all the new architectural improvements coming with the Pirate Islands graphics architecture.

Read more: http://wccftech.com/amd-20nm-r9-390x-fe ... z3EyP2Qcqo


Arkitekturen på disse nye chips ligner mere og mere det som MS har gjort med XBOX one. Det bliver gitantisk det her - og Slimjay - det bliver så nice det her. PS4 er OLD tech !!!

Tidliger slide i denne tråd som relaterer sig til Xbox One brug af HBM
Billede

Kilde: http://wccftech.com/amd-20nm-r9-390x-fe ... z3Exzz4qVw
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 2. okt 2014 09:38

Slimjay DK skrev:Ja, improve er jo forbedring og selvfølgelig vil vi se en forbedring, det ville vi også se med tiden uden DX12. Hvis vi ikke så forbedringer med DX12 ville DX12 jo være spild af tid.

Jeg vælger at tro på Spencer "It's not going to be a massive change"


Den tror jeg personligt også mere på.

Direct X 12 gør meget med kraftig hardware, der desuden også er optimeret til Direct X 12. Men det er Xbox One ikke.

Jeg ved nogle dedikerede herinde mener det - men hvordan vil du lave Direct X 12 hardware 2 år før Direct X 12 udkommer? Det er svært at lave hardware der understøtter noget, der endnu ikke er lavet da det blev produceret.

Og ja, jeg ved godt de var igang med DX12 før Xbox One udkom, men det ændre ikke på alt det ekstra de har kodet ind i de 2 år til den tid. Hvis det gjorde, ku man spørge sig selv om hvorfor de var så langsomme om at udgive den, da den så må ha været tæt på færdig i lang tid.

Der kan selvfølgeligt være kodet teknikker, der gør det lettere for udviklerne at lave pæne spil og samtidigt kører fint - og jeg tror også der kommer nogle optimeringer. Men vi kommer ikke til at se 1080p / 60 fps af den grund.

Det er selvfølgeligt op til udvikleren om spillet skal være 1080p og 30 eller 60 fps - det kommer jo an på hvor meget der er på skærmen, og hvor grafisk krævende spillet er.

Cigi -> Hvis der ligger skjule tricks og features i Xbox One, hvorfor har det så ikke været aktiveret fra start? Hvis man har lagt tricks i maskinen, som ikke virker de første 2 år - hvordan kan man så iøvrigt vide om det virker? Det er da noget af et sats.

Du virker meget optimistisk - og det er da også fint. Jeg skal nok give en grædende skulder til dig og afhjælpe dig med evt. depressioner, når du finder ud af at det du har beskyttet i 2 år ikke holdte stik i den virkelige verden :)

Det er naivt at tro, at man får "future tech" for 3000 kr.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 2. okt 2014 09:53

Mike Jezz - om der er noget der er naivt vil tiden jo vise. Jeg mener tilgengæld det er totalt naivt at tro at MS har udviklet DX12 med den ene hånd, men ikke integreret det i Xboxen. I øvrigt har Phil Spencer allerede tweetet:

http://www.reddit.com/r/xboxone/comment ... l_support/

Herudover så er der en grund til at MS startede en annonce kampagne der hed: "BETA TESTET IN THE FUTURE"

Og så svarer du sådan selv på hvorfor det ikke er aktiveret endnu. Hvorfor tror du at der er flyder nye driverer ud af MS i en lind strøm, og hvorfor tror du at MS kan tage ud til en udvikler og så rykke 1080P ud på noget som udviklerne allerede havde optimeret.

Men klart det har været et BET fra MS med hensyn til at få det til at virke - det er også det som indtil nu har kostet dem pariteten i multiplatform.

Men fortæl mig lige at FORZA H2 er et 1.3TFL spil, the secret sauce is flowing - det tager bare længere tid inden det kommer 100% ud. Men sjvot at i lægger så meget i det som Spencer sagde, MS har jo hele tiden prøvet at "downplay" det her. Prøv at se de udtagelser vi har set fra de 4 store også i denne tråd. Er det bare gas det de siger?
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 2. okt 2014 10:15

@Mike Jezz

Det kan godt give mening, da komponenterne til denne future tech stadig er ret billige. Den store forskel af, hvad jeg kan læse mig frem til er, at man har fundet en teknik (med et par "billige" co-processers tilknyttet) til at få CPU'en og GPU'en til at køre forskellige effekter i parallelt - i kontrast til at man på nuværende tidspunkt primært kører én effekt ad gangen (selvfølgelig i et vanvittigt tempo).

Så tidligere har man haft behov for et skrue tempoet op i den lineære process, hvorimod nu kan man gøre det "smartere" ved at få 100% udnyttelse af CPU + GPU ved simpelthen at køre flere effekter samtidig, så CPU+GPU bruger færre ressourcer pr. effekt, fordi det ikke handler om at få dem hurtig igennem, men blot "timet" bedre. Sidstnævnte er nok en ny måde at lave spil på, og det kræver meget arbejde at dokumentere den type værktøjer til andre udviklere.

Jeg kan godt se at en flersporet motorvej er mere effektiv end en ensporet. Udviklerne skal bare forstå, hvordan de skal udnytte de ekstra motorveje.

Men det er blot, hvordan jeg har forstået det.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf famulor » 2. okt 2014 10:24

HVIS jeg skulle vælge ville jeg altid vælge 60 fps og 720p (evt 900p) fremfor 30 fps og 1080p
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 2. okt 2014 10:45

cigi silk skrev:Mike Jezz - om der er noget der er naivt vil tiden jo vise. Jeg mener tilgengæld det er totalt naivt at tro at MS har udviklet DX12 med den ene hånd, men ikke integreret det i Xboxen. I øvrigt har Phil Spencer allerede tweetet:

http://www.reddit.com/r/xboxone/comment ... l_support/

Herudover så er der en grund til at MS startede en annonce kampagne der hed: "BETA TESTET IN THE FUTURE"


Men hvorfor er det så ikke allerede aktiveret?

cigi silk skrev:Og så svarer du sådan selv på hvorfor det ikke er aktiveret endnu. Hvorfor tror du at der er flyder nye driverer ud af MS i en lind strøm, og hvorfor tror du at MS kan tage ud til en udvikler og så rykke 1080P ud på noget som udviklerne allerede havde optimeret.


Enten fordi udviklingsværktøjet er for kryptisk på Xbox One i forhold til PS4 (det så vi jo i forrige generation, hvor PS3 fik dårligere multiplatforms titler).

Eller fordi udviklerne er inkompetente.

Jeg tror det er en blanding af begge dele.

Men klart det har været et BET fra MS med hensyn til at få det til at virke - det er også det som indtil nu har kostet dem pariteten i multiplatform.

cigi silk skrev:Men fortæl mig lige at FORZA H2 er et 1.3TFL spil, the secret sauce is flowing - det tager bare længere tid inden det kommer 100% ud.


Forza er 30 FPS og derfor ikke imponerende. Hvis det derimod havde været 60 FPS.

cigi silk skrev: Men sjvot at i lægger så meget i det som Spencer sagde, MS har jo hele tiden prøvet at "downplay" det her. Prøv at se de udtagelser vi har set fra de 4 store også i denne tråd. Er det bare gas det de siger?


Og hvorfor sku Spencer downplay det?

Niculla skrev:@Mike Jezz

Det kan godt give mening, da komponenterne til denne future tech stadig er ret billige. Den store forskel af, hvad jeg kan læse mig frem til er, at man har fundet en teknik (med et par "billige" co-processers tilknyttet) til at få CPU'en og GPU'en til at køre forskellige effekter i parallelt - i kontrast til at man på nuværende tidspunkt primært kører én effekt ad gangen (selvfølgelig i et vanvittigt tempo).

Så tidligere har man haft behov for et skrue tempoet op i den lineære process, hvorimod nu kan man gøre det "smartere" ved at få 100% udnyttelse af CPU + GPU ved simpelthen at køre flere effekter samtidig, så CPU+GPU bruger færre ressourcer pr. effekt, fordi det ikke handler om at få dem hurtig igennem, men blot "timet" bedre. Sidstnævnte er nok en ny måde at lave spil på, og det kræver meget arbejde at dokumentere den type værktøjer til andre udviklere.

Jeg kan godt se at en flersporet motorvej er mere effektiv end en ensporet. Udviklerne skal bare forstå, hvordan de skal udnytte de ekstra motorveje.

Men det er blot, hvordan jeg har forstået det.


Jeg har bare svært ved at se, hvordan hardware der er lavet før softwaren, kan gøre det meget bedre. Forstå mig ret - det giver mening, da man kan lave software, der bedre understøtter hardwaren - men nu er hardwaren hverken i PS4 eller Xbox One noget, der får folk med forstand på hardware ned af stolen.

Man kan se det på mange måder, og vi får det først at se til den tid - men se ud i fremtiden HVIS det hjælper. Så har vi 2 års backlog katalog med dårlige spil da de kører elendigt :P

Det skal nok hjælpe på det, men jeg tvivler stærkt på den bliver langt kraftigere end PS4.

Og det ene er DX12 kan gøre maskinerne on-par.

Noget andet er at få udviklerne til at gide at gøre det.


famulor skrev:HVIS jeg skulle vælge ville jeg altid vælge 60 fps og 720p (evt 900p) fremfor 30 fps og 1080p


Jeg er enig. Forza Motorsport 5 bilerne reagere langt bedre end i Horizon (30vs60fps)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 2. okt 2014 10:57

@Mike Jezz

"Noget andet er at få udviklerne til at gide at gøre det."

Det er i mine øjne det vigtigste. Men før de gider gøre det kræver det netop udførlig dokumentation, graphic engines der understøtter det og en masse træning, og det tager tid.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mike JezZ » 2. okt 2014 11:00

Niculla skrev:@Mike Jezz

"Noget andet er at få udviklerne til at gide at gøre det."

Det er i mine øjne det vigtigste. Men før de gider gøre det kræver det netop udførlig dokumentation, graphic engines der understøtter det og en masse træning, og det tager tid.


Det er jeg klar over. Men kører Xbox One ikke allerede DX11, eller er det noget "beta DX12" den kører?

DX11 burde de fleste udviklere have bekendtskab med. Især et udviklerhus som Blizzard, som ikke ku finde ud af at have Diablo 3 UEEE på 1080p/60 FPS før MS kom og satte dem på plads.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron